A Fordot könnyű szeretni: amellett, hogy a márka rendszeresen megajándékoz minket sportmodellekkel, az élményhajhász pickup kategóriájának is egyedülálló képviselőt adnak. Mióta pedig megtudtuk, hogy végre az érdekesebb Mustang változatokat is elhozzák Európába, csak még jobban dobog a szívünk.
Van is miért, ugyanis bár a Mach 1 sem lesz a legprecízebb versenygép, a hazai autópiac egyik legélménydúsabb autója lesz. Ráadásul már az alapok sem azok a régi faragatlanok, a hozzáadott technika pedig valóban érdekes. Például a madárfészek kerekek. Amennyire rosszul hangzik a dolog, olyan jó és látványos a megoldás a valóságban. Az ominózus képződmény ugyanis nem csak könnyű, de nagyon erős is, az alkalmazott technológia pedig visszaköszön a karakteres Y-alakú küllőket egy másik, mélyebben fekvő támasztóréteggel egyesítő felniken.
Szélesebb, merevebb, de könnyebb - galéria
A kizárólagosan a Mach1-hez elérhető Handling csomag részeként érkező felnik kovácsolt alumíniumból készülnek, és annak ellenére, hogy valójában egy collal szélesebbek, mint a normál gyári megoldás, közel egy kilogrammal könnyebbek. Persze szélesebb abroncs is kerül rájuk (hátra pl. 305/35 R19-es), így azért a rugózatlan tömeg nem csökken jelentősen, de ez azért így is szép eredmény.
Sajnos a Handling csomag Európában (még) nem elérhető, így ez a felni sem
Maga a Handling csomag egyébként a tengerentúlon körülbelül egymilliós felárat képvisel, az új felnikhez pedig Michelin Pilot Sport Cup 2 félslick abroncsokat is társít, még feszesebbre hangolt, állítható futóművet kínál, Gurney szárnyas hátsó légterelőt ad, és még egy első légterelőajakkal is igyekszik jobb aerodinamikát teremteni. Az igyekezet nem hiábavaló: a gyáriak szerint 150 százalékkal nagyobb így a modell leszorítóereje, mint egy hagyományos Mustangnak.
A Mach1 hazai áraival kapcsolatban rövidesen jelentkezünk.