A Goodwood Festival of Speed helyett megrendezett Goodwood SpeedWeek egyik legjelentősebb bejelentését tette a Ford, amikor kihirdette a Mustang Mach 1 Európába érkezését. Jövő év elejétől vesznek fel rendeléseket az izmosabb V8-assal és pályaorientált futóművel ellátott változatokra. A Performance csomagos Mustang GT-hez képest további 22%-kal növelték meg a Mach 1 leszorítóerejét, vagyis a karosszéria átalakításával nem csupán a stílusosabbá, hanem (kanyarokban) gyorsabbá is vált az autó. Egy picit.

A selyemfényű díszítőelemek (mint például a tükörborítás vagy a légterelők) gyártói szándék szerint a prémiumos megjelenést támogatják, a legújabb Mach 1 megjelenését az ősön láthatóhoz hasonló (Magnum 500 ihletésű) ötküllős, 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák koronázzák meg.

A Mach 1 a "jóból sosem elég" mondás jegyében fogant

A Mustang Mach 1 V8-asa 460 lóerőt és 530 Nm nyomatékot tud – köszönhetően a Shelby GT350-től kölcsönzött szívócsonknak és olajhűtőnek. Konkrét adatok nélkül is valószínűsíthető, hogy a sima Mustang 4,3 másodperces sprintidejénél jobbra lesz képes a különleges kiadás. Elképzelhető továbbá, hogy a 250 km/h-s korlátozásnál engedékenyebb lesz a finomhangoláson átesett Mustang vezérlő elektronikája.

Szériában hatsebességes kézi váltó jár a Mach 1-hez, de elérhető a tízfokozatú automata is. Természetesen a manuális változat az igazán izgalmas: a Mustang GT-ben megismert rövid váltókart kapja meg a Mach 1 is; a kéttárcsás tengelykapcsoló élettartamát a fordulatszám-illesztő funkció segít meghosszabbítani.

460 lovas a V8-as

Csak a kuplungpedálos autókhoz választható a Shelby GT500 néhány alkatrészét átemelő csomag. A megnövelt méretű lökhárítótoldat, a csomagtartó légterelője mellett az abroncsok (Michelin Pilot Sport 4) is a legendás típusról érkeznek – a leszorítóerő a Mustang GT-hez képest mintegy 28-kal lesz így nagyobb. Mellékesen a keréktárcsák is szélesebbek: elöl 9,5 colról 10,5-ös méretre, hátul pedig 10-ről 11-re váltanak a Mach 1 esetében.

Oldalra szerelt hőcserélő segít a motor és sebességváltó olaját üzemi hőfokon tartani, áthangolták a szervokormányt, merevebb kormánytengelyt szerelnek be és ugyanez igaz a bekötési pontokra is.

A fehér váltógomb a beltér egyik szembetűnő újdonsága

Az utastérben néhány alumínium elem, a fehér váltógomb és a Mach 1 jelvények jelentik az eltérést. Szürke (Fighter Jet Grey) fényezés esetén piros, fehér vagy narancssárga motorháztető és az oldalcsíkok kerülhetnek az autóra, de egyébként is jól járnak a színes Mustangra vágyók: vörös, sárga és narancs árnyalatok közül is választhatnak a vásárlók.

Nagyságrendlieg a Bullit verziók vételárával összevethető a Mach 1, így mintegy 20 millió forintos árcédulával szembesülhetnek  a tavaszi szállítmányok egyikébe vágyó vevőjelöltek.