Vannak hírek, aminek mindenki örülhet. Ilyen például, hogy a Ford világszerte forgalmazni kezdi a Ford Mustang Mach 1 verzióját.

Az első Mach 1-et még 1969-ben mutatták be, és egészen 1978-ig édesítette meg a Mustangért rajongó emberek életét. Egy rövidke időre feltámasztották a szériát, így a 2003 és 2004 közötti időszakban is készültek Mach 1-ek. Az igazi áttörés azonban most jön el.

A 2021-es modellévre ismét előhúzzák a kalapból, ráadásul ezúttal nem csupán az amerikai kontinensre jut a jóból: globális modellként vezetik be a Mach 1-et.  De mit is tud ez a különleges Mustang?

Nem bújtatták el a kipufogókat

Hogy a kevésbé lelkesítő ténnyel kezdjük, a Shelby GT350 teljesítményét például nem hozza. Ezen az apróságon kívül nincs okunk panaszra: az 5-literes V8-as a Bullit verzió teljesítményszintjén van, ez pedig 487 lóerőt és 569 Nm-t jelent. A Coyote blokkhoz tízfokozatú automata váltó, vagy akár a hatsebességes manuális egység is csatlakozhat.

A Tremec kézi váltó fordulatszám-illesztésre is képes, nem mellesleg egyenesen a GT350-ből érkezik. Nem a váltó az egyetlen közös pont a Shelbyvel. Többek között a szívócsonk, az olajhűtő és a kipufogó is a bő 530 lóerős különlegességről származik.

Akárhogy is számoljuk, az ott bizony három (3) pedál!

A felfüggesztés is méltó a Mach 1 névhez. A MagneRide rendszerű megoldás merevebb lengőkarokat és rugókat kap, a fékrásegítő egy az egyben a Mustang GT Performance Pack 2-é, az elektromos szervokormány (EPAS) pedig folyamatosan a sebességhez és a körülményekhez igazítja a kormányzást.

A Mach 1 tehát pont azok számára lehet ideális megoldás, akik az alapmodellnél többre vágynak, miközben a Shelbyt már túlzásnak tartják. Az ütős motorral és remek kezelhetőséggel rendelkező autóra nagyjából tavaszig kell várnunk. Az árakat még nem határozták meg, de a relatíve alacsony darabszám miatt aligha lesz kihívás a Mach 1-ek értékesítése.