A Tipo megújult: teljeskörűen átdolgozták a modellcsaládot. A lendületesebb részletek mellé új motorok is érkeztek, a kínálat pedig egy új kivitellel bővült: a Tipo Cross napjaink divatos crossover hullámát lovagolja meg.
A frissített modelleket könnyű less kiszúrni: a megújult hűtőmaszk a hatalmas Fiat felirattal azonnal elárulja a típust. A fényszórókat is áttervezték, mostantól elöl és hátul egyaránt LED-ek világítanak. Újak a lökhárítók és ahogy ilyenkor lenni szokott, a felnikínálat is. Egy kék és egy narancs árnyalat gyarapítja újdonságként a színpalettát.
A többcélúbb Cross kivitel a frissítés egyik nagy újdonsága
Belül új üléskárpitok fogadják az utazókat. Az analóg műszerek helyét egy személyre szabható 7 colos digitális műszercsoport veszi át, amely előtt új kormánykereket köszönthetünk. Mellé vadonatúj UConnect 5 multimédiás rendszer társul 10,25 colos érintőképernyővel - ez a rendszer szintén az új 500-ason debütált, és a Tipo most elsőként kapja azt meg az FCA modelljei közül. A központi panel is módosult: újak a klíma kezelőszervei, illetve új króm és fekete betéteket köszönthetünk.
Legfőképp digitális értelemben újult meg belül
A Tipo Cross a négyajtós, ötajtós és kombi változatok mellé érkezik meg egy kis crossoveres utánérzéssel. A modell új hűtőmaszkja robusztus hatást kelt, a 40 mm-rel magasabb futómű pedig nem csak földúton, de a városi padkáknál is jól jöhet, meg persze megkönnyíti a beszállást. A kerékjárati íveket nagyobb felni/gumi páros tölti ki. A hangulatot a szokásos toldatok és műanyagos kiegészítők fokozzák.
A felszereltségi lista minden modellváltozatnál bővült és ügyesebbek lettek az asszisztensek. De komoly változások történtek a motortérben is: új a benzines alapmotor. Az egyliteres, háromhengeres egység turbóval áll rajthoz és 100 lóerőt, valamint 190 Nm nyomatékot teljesít. Utóbbi egy kétliteres szívó benzinmotornak is becsületére válna, ráadásul itt már 1500-as fordulattól elérhető. A FireFly erőforráshoz hatfokozatú kézi váltó társul, ami hosszabb áttételeket biztosít: 130-nál hatodikban például 3200-at forog az egység. Mellette az 1,3 literes Multijet dízel 95, az 1,6 literes pedig 130 lóerővel elérhető.
Már itt sincs szívómotor: egyliteres, háromhengeres turbós egység adja a beszállót
A megújult Tipo már rendelhető hazánkban, ennek megfelelően az árakat is ismerjük. Az ötajtós modell listaáron 5,19 milliótól indul a benzines, 5,69 milliótól a dízelmotorral – vegyes üzemben fogyasztásban egyébként 5,4 és 4,2 l/100 km az NEDC ciklus szerinti fogyasztási adat. Gazdagabb felszereltséggel 6,59 millió forinttól elérhető el a 130 lóerős dízel – az ő felára félmillió a kisebb motorhoz képest. A Cross verzió indulóára benzinmotorral 6,6 millió forint. Bizony, ezek az árak már az autóiparra mostanában jellemző alapos drágulást szemléltetik – egy kellemesen felszerelt, 100 lóerős benzines Tipo listaáron 6 millió forint. A kombi felára 300 ezer forint, a négyajtós, azaz szedán pedig szokás szerint kedvezőbb vétel: 4,83 milliótól kapható.