Ugye emlékeznek még a Casino Royale című 007-es filmre? Még mindig előttem van a jelenet, amikor Daniel Craig első James Bond filmjében a tőle megszokott fagyos tekintettel terelgette az akkoriban világújdonságnak számító negyedik generációs Ford Mondeót. Tudják, hogy ez mikor történt? Jelentem, 2006-ot írtunk, a Ford középkategóriása pedig 2007 tavaszán máris piacra került. A modell azóta, vagyis idestova hét és fél éve húzza az igát, s bár igencsak jól sikeredett, érezhető rajta a kor, és nem meglepő módon nem igazán tudja tartani a lépést a modernebb kategóriatársakkal. Add a comment

Egyszerű ráncfelvarrásnál jóval többet tett a Ford, hogy a Focus megőrizze jó szereplését a piacon. Az átformált orr mögött új motorokat, a lemezek alatt pedig fokozott hangszigetelést és okosabb szolgáltatásokat találunk. A habot a tortán a fokozott élmény jegyében átalakított futómű és az új kormánymű jelenti. Ígéretesen hangzik, de a kompaktok kiélezett versenyében elég ennyi? Utánajártunk. Add a comment

Azt hiszem Önök közül is sokan tudnák a választ arra a kérdésre, hogy napjainkban melyik kategória foglalja el az autóipar divattrónját. Hát persze, hiszen a válasz egyszerű: a crossoverek. A szinte már minden gyártó palettájára beférkőző kisméretű vagy éppen kompakt „terepjárók” lassan a kisautóktól egészen a közepes egyterűkig alternatívát jelentenek a vásárlók számára. Ezt a hatalmas potenciált pedig a Jeepnél sem hagyták figyelmen kívül, és megalkották saját kis SUV-jüket, a Renegade-et.

Add a comment

Az autóipar napjainkban heves tempót diktál, amelynek üteme hat év – ennyi idő alatt fut ki egy modell, méghozzá egy időközi ráncfelvarrással egybekötve. Kötelező modellváltások követik egymást, miközben azt, aki nem áll be a sorba, kinézik, sokszor ok nélkül. Hasonló cipőben jár az Opel az új Corsával, amely a korábbi vázra épül ugyan, de temérdek újdonsággal, méghozzá a legfontosabb pontokon. Add a comment

Ugyan már régen elmúltak azok az idők, amikor a különböző európai országok autóipari termékeit egy-egy jelző alapján könnyedén beazonosíthattuk, de még manapság is sokaknak a francia autók jutnak eszükbe, ha a kényelem kerül szóba. Nem csoda, hiszen bár minden téren csúcson kell lenni a sikerhez, a komfort még mindig kiemelt helyet foglal el franciák listáján - főleg, ha egy középkategóriás típusról van szó. Add a comment

Nem lehet egy szavunk sem a Nissanra, a mély szürkeségből tisztességes offenzívával próbálnak kievickélni a japánok, amiben a Qashqai sikerein túl nagy szerepet szánnak a nemrégiben bemutatott X-Trailnek is, de nyilvánvalóan a legfontosabb fronton, az alsó-középkategóriások szegmenségen a Pulsar viszi a márka zászlaját.

Add a comment

A Nissan X-Trail jó ideje, mintegy 13 éve részét képezi a japán gyártó kínálatának, azonban az általa megtestesített filozófia felett eljárt az idő, a vásárlók divatosabb, modernebb hobbiterepjárókra harapnak. Épp ezért a Nissan sem teketóriázott és a hirtelen nagy népszerűséget szerzett új Qashqai mintájára a harmadik generációba lépve teljesen megújította SUV-ját. Add a comment

A Renault mérnökei a legújabb Twingo esetében szinte mindent eldobtak, amit az előző generációval felállítottak: az autó frontmotor helyett farmotort és első- helyett hátsókerékhajtást kapott, a négyhengeres erőforrás helyett pedig mostantól kizárólag háromhengereseket találunk a kínálatban. Továbbá búcsút mondhatunk a különálló hátsó üléseknek és azok hosszirányú állíthatóságának is. Nem kérdés, hogy a franciák teljesen tiszta lappal indultak. Add a comment

Manapság egyre nehezebb érvényesülni az autóiparban: annyira telítetté vált minden szegmens, hogy a gyártók rá vannak szorulva, hogy olyan újításokat hozzanak, melyekkel fel tudják magura hívni a figyelmet. Ezek a praktikák pedig leginkább két csoportra oszthatók: vagy egy új – sokszor feleslegesnek tűnő – szegmenset hoznak létre, vagy az adott csoporton belül próbálnak meg valami feltűnőt alkotni, vagy formai, vagy technológiai téren. Míg előbbi inkább a prémiumok módszere, az utóbbival sokan próbálkoznak, mint például a Citroën, a C4 Cactus bevezetésével.

Add a comment

Optimális, elegendő. Két szó, amely mai fogyasztásközpontú világunkban túl ritkán jut eszünkbe. Az Infiniti legújabb típusa pedig éppen ezt juttatja eszünkbe: 4,8 méteres, különösen finom prémium szedán, 211 lóerővel, jól felszerelve alig 11 millióért. Hja, és még fékez is helyettünk. Mindig. Kellhet ennél több?

Add a comment

„Jinba Ittai”, magyarul a ló és lovasának egysége – a 25. születésnapját épp idén ünneplő Mazda MX-5 tegnap bemutatott vadonatúj, immár negyedik generációja az elődökhöz hasonlóan ismételten ezen alapelvet követve született meg, a gyáriak ígérete szerint továbbra is tökéletesen megtestesítve a vezetési élményt. Sőt, a széria legfrissebb tagját állítólag jobb lesz vezetni, mint valaha, köszönhetően az óriási technikai fejlődésnek. Add a comment

Az Opel kimondottan ritka helyre, Lettország fővárosába vitte az Adam sorozat legfrissebb, különféle műanyag elemekkel és némi emeléssel terep- (bár a valóságban inkább csak város-)kompatibilisebbé varázsolt „Rocks” változatát. Riga igazán hangulatos, mi azonban meglepődve konstatáltuk, hogy az utak minősége hazánkhoz képest is elmarad, így a megszokott tükörsima aszfaltok helyett számunkra reális körülmények között tesztelhettük a villámosok divatdiktátorát, amire különösen büszkék Rüsselsheimban.

Add a comment

A Toyota számára minden kétséget kizáróan kiemelt fontosságú modell a B szegmens csatáiban harcoló Yaris, ezért amikor eljött az idő, alaposan felvarrták a kisautó ráncait. A frissítés nem csupán kozmetikai szinten hozott változásokat, hanem a lemezek alatt, technikai újdonságokkal is fiatalodott a japánok büszkesége. Düsseldorfban, a modell európai bemutatóján fogtuk vallatóra a 2014-es Toyota Yarist. Add a comment

Budapestre érkezett a Nissan Pulsar! Az állítás az ősszel már magától értetődő lesz, most azonban még értetlen szemek övezik a jövőmodell jelenlétét. A májusi bemutatkozás után senki nem gondolta, hogy ilyen hamar közénk kerül a Nissan kompaktja. Ez viszont bekövetkezett, mi pedig kaptunk az alkalmon és alaposan megvizsgáltuk a típust.

Add a comment

Egészen Koppenhágáig repültünk a napokban, hogy kipróbálhassuk a Renault legfrissebb büszkeségét, a Trafic áruszállító/kisbusz harmadik generációját. A hosszú utat letudva fáradtan érkeztem a bemutató helyszínére, ám amint meghallottam a kezdeti fejtágításon, hogy kizárólag 1,6 literes ’törpedízelekkel’ lesz kapható a méretes doboz, ijedtségemben majdnem visszafordultam. „Mindennek megvan a határa, még a downsizing-majomságnak is, de ez már több a sok(k)nál”, mormoltam magamban. Mindenesetre, ezen információ tudatában egyik pillanatról a másikra ötször jobban vártam, hogy kipróbálhassam az autót.

Add a comment