Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az autóipar napjainkban heves tempót diktál, amelynek üteme hat év – ennyi idő alatt fut ki egy modell, méghozzá egy időközi ráncfelvarrással egybekötve. Kötelező modellváltások követik egymást, miközben azt, aki nem áll be a sorba, kinézik, sokszor ok nélkül. Hasonló cipőben jár az Opel az új Corsával, amely a korábbi vázra épül ugyan, de temérdek újdonsággal, méghozzá a legfontosabb pontokon.

Divatos, fiatalos, ahogy lennie kell - galériaA bevált recepten nem érdemes változtatni – tartja a mondás, ami bizonyos szempontból az Opel kisautójának megújulására is igaz. A statisztikákat, valamint a számos vásárlói visszajelzést meghallgatva döntött úgy a villámos márka, hogy a manapság trendként említhető növekedésnek gátat szab. A vevők elégedettek voltak a D Corsa külső dimenzióival, sőt, nem vágytak nagyobb méretű, B-szegmensbeli modellre. Épp ezért a már létező padlólemez használata kézenfekvő volt a 2014-es modellváltáskor, ami sokak szemében tüske maradt, mondván, mégsem beszélhetünk teljes megújulásról.

Nagyot tévednek, hiszen ami jó és tökéletesen megfelel a céloknak, azt nem szükséges csak azért újra cserélni, hogy új legyen. Ellenben körülötte minden olyan részletet, amit akár a média, akár a vásárlók, akár a tapasztalatok szerint frissíteni kell, azt bizony frissítették a német szakemberek.

A Corsa története már több mint 3 évtizedre nyúlik vissza, egészen pontosan 1982-ben, 32 éve mutatkozott be az A betűjellel illetett első modell, amely férfias, egyszerű stílusával mintegy 3,2 millió vevőt csábított el. A gömbölydedebb B Corsa már a nőiesebb irányba mozdult el, a szegmensben szokatlanul nagy jelentőséget tulajdonítva a biztonságnak (a ’90-es évek elején a légzsák és az ABS még ritka volt a kategóriában).

A rossz időjárást a vidám Corsa feledtette - galériaA négymilliós darabszámban elkelt második generációt a komolyabb, de még mindig feminin C követte, 2,5 millió eladott példánnyal. A Corsa D már stílusbeli frissítésen is átment, aminek eredménye az energikusabb forma és a két különféle hátsó kialakítás a három- és az ötajtós verzió esetében. Összesen több mint 12 millió eladott autó követeli, hogy a Corsa legújabb generációja továbbra is a siker országútján haladjon.

Az előd optimális méretét megtartva ezúttal 4,02 méteres autóval állunk szemben, amely kiemelt pozíciót kap az Opel kínálatában. A Karl néven hamarosan érkező újdonság az elérhető árú kisautó fogalmát meríti majd ki, az Adam az egyediséget kereső vevőket próbálja megfogni, míg a Corsa amolyan mindenes feladatkört vállal magára. Magyarországon ugyancsak kiemelt fontosságot tulajdonítanak a rüsselsheimiek a kisautónak, hiszen hazánkban gyakran családi autónak vásárolják a Corsát az emberek.

A fejlesztés során az Opel célja az volt, hogy komfortosabb, precízebb és hatékonyabb autót hozzon létre. A formatervet illetően a kisautó nem tagadhatja le ősét, hiszen a sziluett a korábbi generációt idézi, azonban egyetlen elemet sem hagytak érintetlenül a német szakemberek. A dizájnnal a cél az alacsonyabb, szélesebb külső megjelenés volt, amelynek érdekében a már jól bevált módszereket alkalmazták: alacsonyra helyezett hűtőmaszk, domborított motorháztető, vízszintes karaktervonalak, és így tovább. A Corsa pedig tagadhatatlanul modern, pofás és stílusos kisautóvá vált.

32 éve a gyártó egyik legfontosabbja - galériaA gyártó elmondása szerint a futómű esetében egyetlen csavar sem maradt meg a korábbi verzióból, új a segédkeret, a geometria és a karakterisztika is, továbbá 5 mm-rel alacsonyabbra került a súlypont, ami a menetpróba során igazolást nyert, de erről majd később. Új a sebességfüggő szervokormány, amely pontosabb lett és dinamikusabb viselkedést garantál, emellett könnyített, City szervo funkcióval ugyancsak rendelkezik. A technikai újdonságok sorát bi-xenon fényszórók, kanyarkövetés és ledes menetfény folytatja, míg az asszisztensek személyében ismét próbált a kategória élvonalába ugrani a villámos konstruktőr. A Corsa vásárlói táblafelismerővel, sávtartó segéddel, ráfutásgátlóval, automata távfénnyel és holttérfigyelővel is fokozhatják a biztonságot, miközben a városi használatot automata parkolórendszer és tolatókamera segíti, télen pedig a fűtőszálakkal megtöltött első szélvédő szavatolja a gyors jégmentesítést.

A motorpaletta ugyancsak jelentős megújuláson ment át: a dízel kínálatot képező 75 és 95 lovas 1.3 CDTI átdolgozáson esett át, míg a benzinesek között izgalmas újdonságok bukkannak fel. Az alapot a 70 lóerős 1,2-es szívó képezi, amit az 1,4 literes 75, valamint 90 lóerős variánsa követ, a 90 és 115 lovas 1.0 SIDI Turbo viszont érdekfeszítő, nem csupán a szentgotthárdi származás miatt. Ugyancsak kellemes pont a 100 lóerős 1.4 Turbo, amely leginkább nyomatékos, jó karakterisztikájával hívja fel magára a figyelmet, a mérnökök nem is a nagy teljesítményre törekedtek a hangolásakor.

Szerethető lett a magyar turbómotor - galériaTermészetesen legjobban az utóbbi két erőforrást vártuk, amit a frankfurti menetpróbán vallatóra is foghattunk. Az E Corsa volánja mögé ülve rögtön a teljes egészében új műszerfal fogad, amely stíluselemeit az Adamtól örökölte, s vertikális orientációjával a teret próbálja nyújtani. Szép és ergonomikus a műszerpult, amely a csomagválasztástól függően lehet elegánsabb, sportosabb vagy fiatalosan színes. Az érintőképernyős, egyébként jó áron mért, 7 hüvelyk átmérőjű központi rendszer szintén az Adamból lehet ismerős, ahogy az alatta kicsit mélyen húzódó klímakonzol is. Egyedül a telefonnal használható navigáció lassúsága láttán nézhetünk szúrós szemmel az IntelliLinkre, de ennyi talán elnézhető neki a 110 ezer forintos felár ismeretében.

A helykínálatot és a kényelmet nem éri panasz, ami nem csoda, hiszen az alapot adó előző generáció is jól teljesített ezen a téren. Egyedül a csomagtér mérete (285 liter) és a nyílás alakja kaphat kritikát, de nagy gond ezzel sincs. Az anyaghasználat, a minőségérzet viszont meglehetősen jó, és a felvonultatott formák, a stílus és az összkép meglehetősen komoly benyomást kelt, aligha érezzük magunk egy kisautóban a Corsa volánja mögött. Ennek további zálogai a jobbára magasabb kategóriákból ismerős extrák, amelyek fentebb már említésre kerültek.

Ráadásul ezt a komoly érzést csak fokozzák a próbára tett motorok, amelyek a jelenlegi paletta csúcsát képviselik teljesítmény tekintetében. A háromhengeres, egyliteres turbómotort övezte talán a legnagyobb várakozás, azonban nagy meglepetés már nem érte a Corsa E bemutatójára érkező csapatot, hiszen a szeptember elején megejtett Adam Rocks premierről érkező kollégák már jelentették a szentgotthárdi gyár legújabb büszkeségének kvalitásait. Ahogy a kis divatmodell lett bemutatója után, úgy ezúttal is csak dicsérni tudjuk a villámos márka szakembereinek munkáját.

A navi picit lassú, de ennyiért ajándék - galériaA kiegyensúlyozó tengellyel ellátott, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor a 115 lóerő mellé 170 Nm-es maximális nyomatékot nyújt, méghozzá 1800 és 4500 1/perces főtengelyfordulatok között. A nyomatékos kis erőforrás rugalmassága is tisztességes, hiszen a 80-120-as gyorsulást 10,4 szekundum alatt abszolválja. Persze hangszínéből kihallatszik a három henger tipikus orgánuma, de összességében joggal nevezheti az Opel a szegmens egyik legcsendesebb erőforrásának a Magyarországon készülő 1.0 SIDI Turbót. Ugyanígy a tapasztalt vibráció szintén minimális, jó munkát végeztek tehát az opeles mérnökök, akik így kiváló alapmotort állítottak elő az Astra következő generációjához is.

Ennél még kellemesebb meglepetést nyújtott a 100 lóerőre visszafogott, korábban általunk 120 lóerővel tesztre fogott 1.4 Turbo, amelyet nagy nyomatéka révén a kedvező karakterisztika jellemez – a 200 Nm-es csúcsnyomaték már 1850-től rendelkezésre áll és tisztességes dinamikával ruházza fel a B-szegmens emblematikus képviselőjét. A start-stop széria, a fogyasztás pedig vegyes üzemben 5,1 liter a gyártó szerint, míg a menetpróbán az erőteljesen dombos vidéken tapasztalt 6-6,2 literes étvágy sem rossz.

A teljes egészében új futómű ugyancsak vaskos pirospontot érdemel, ugyanis a már oly sokszor emlegetett, komoly miliő újabb pilléreként szolgál. Feszes hangolású, ráadásul nagy felnivel kissé keménynek – de még mindig kényelmesnek – hat az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Ezt azonban már az első kanyarban megbocsátjuk neki, hiszen kisautóhoz mérten nagy tempóra képes az ívekben.

Kényelem és helykínálat rendben - galériaÖsszességében csöppet sem kell szégyenkeznie az új Corsának, sőt, büszke lehet arra, hogy a korábbi alapokra, szinte csupa új elemmel építkezve minden olyan ponton javult, ahol az szükséges volt. A forma megfelel korunk követelményeinek, az új műszerfal és a kárpitok a beltér megfiatalodását szolgálják, a futómű és a motorpaletta jelentőségteljes frissítése pedig a technika színvonalát emeli. A Corsa E komfortosabb, dinamikusabb és hatékonyabb lett az elődnél, miközben korrekt helykínálata és a városi közlekedéshez kiváló méretei is adottak.

A legfontosabb persze ezúttal is az árcédula, amelyet már a frankfurti bemutató estéjén megismerhettünk: a hazai forgalmazó 3,4 millió forintos árat szabott meg a Corsa belépőjeként, ami 3 ajtós karosszériával, 70 lóerős alapmotorral és alapfelszereltséggel értendő. Ezt azonban az Opel 410.00 forintos engedménnyel nyomja be 3 millió alá, továbbá a gyártótól megszokott, jó áron mért extrák gondoskodnak arról, hogy jobban felszerelve se szálljon el a vételár.

A multikormányt, tempomatot és minden, a normaszinthez lényeges elemet tartalmazó Color Edition szintű verzió és a 90 lovas szentgotthárdi turbó duettje klímával (190 ezer Ft) kiegészítve 4,7 millió mínusz kedvezménytől hozható el, míg a tuti tippként aposztrofálható 100 lovas turbó 4,3 milliót kóstál a normafelszereltséggel. Az ötajtós verzió felára 100.000 Ft, míg az új robotváltóért 150-230 ezret, a hatgangos automatáért pedig a robothoz képest mindösszesen 20 ezret kell fizetni. Az ülés- és kormányfűtést tartalmazó, szinte kötelező téli csomag 75 ezer forintért kapható, a kanyarkövető bi-xenon fények 180 ezret kóstálnak, a sportosabb küllemet szavatoló OPC Line csomag pedig 175.000-be kerül. A kínálat csúcsán jelenleg a 140 lovas, 1,4 literes turbós verzió áll, ám 2015-ben 210 lóerővel érkezik majd meg a paletta élére az OPC, 1,6-os, magyar turbómotorral szerelve.