Kicsit szégyellem magam. Igen, szégyellem magam, ugyanis mindeddig hittem és vallottam, hogy a szürreálisan erős crossoverek, szabadidőautók, terepkupék, hobbiterepesek (vagy szólítsuk őket, ahogy csak jólesik) teljességgel feleslegesek, mi több, semmi szeretnivaló nincs bennük. Jó adag ellenszenv azonban van, szinte mindenkinek antipatikusak. Nem is értettem, hogy minek erőltetik a gyártók a sportos jelzővel ellátott óriásokat, amikor úgy áll nekik a sportosság, akár tehénnek a nadrág. Add a comment

Fiatal koromban nagyon jól ment a tanulás. A középiskolát bonyodalmak nélkül, könnyedén abszolváltam, de aztán jött az egyetem, és vele az egyetemisták tipikus életmódja. Mondanom sem kell: az első év cudarul sikerült. Aztán rájöttem egy nyilvánvalónak hangzó dologra: a tanárok nem ellenségek, érdemes bejárni órákra, és odafigyelni rájuk. Ennek eredménye gyorsan utolért. Ezúttal a Toyota járta be ezt az ívet, és az Aurist odafigyelve, okosan frissítette. Mi pedig kipróbáltuk a végeredményt. Add a comment

Az Autó Pultnál elsősorban a személyautókra összpontosítunk, a haszongépjárművekről pedig csak nagyon ritkán olvashatnak hasábjainkon, azonban ezúttal épp egy áruszállítót veszünk górcső alá.

Add a comment

Ha ki kellene emelni három olyan modellt a BMW múltjából, amely a márka legjavát szemlélteti, náluk keresve sem találnánk jobbat. Szerencsések voltuk: a Bavarian Classics jóvoltából a bajor márka alapköveire pilléreket emelő triót vihettük el jó néhány körre. Add a comment

A budapesti Porsche M5 márkakereskedés csapata – akiknek számos tesztautót köszönhetünk – idén sem feledkezett meg rólunk, amikor néhány napig a Volkswagen évente megrendezett, Innovaturné nevű roadshow-jának keretében náluk vendégeskedett jó néhány izgalmas modell a hazai importőr jóvoltából. Az esemény lényege, hogy rendszerint olyan (réteg)modellek járják körbe az országot, amelyeknek tesztflottába állítását a bizonytalan eladhatóság révén nem feltétlenül engedheti meg magának a legtöbb márkakereskedés, ilyenkor viszont az ügyfelek kipróbálhatják a különlegesebb típusokat is.

Add a comment

A Nissan időről időre képes kellemes meglepetésekkel szolgálni. A crossoverek szegmensében a jópofa Juke-nak, a kiváló Qashqai-nak és a méretes X-Trail-nek köszönhetően vezető szerepet betöltő márka nemrég bemutatta vadonatúj kompaktját is a Pulsar képében – mely szintén nem okozott csalódást. Ezúttal nem bővült új taggal a modellpaletta, mégis izgalommal telve indultunk el Pécsre a kollégákkal, ahol egy szalonmegnyitó mellett két új típusváltozat is bemutatkozott.

Add a comment

A Mercedes-Benz kiemelt fontossággal kezeli a haszongépjárműveket, és bár kissé kontrasztosnak tűnhet, hogy ugyanazon márkajelzést visel mondjuk egy Sprinter áruszállító és egy S-osztályú luxuslimuzin, az értékesítési eredmények a németeket igazolják, ugyanis a haszongépjárműveknél (sőt, a buszoknál is) szinte minden kategóriában sikeres a márka, s a 'munkásszegmens' egyáltalán nem árnyalja be a személygépjármű-divízió presztízsét. Add a comment

A Volkswagen Passat legfrissebb, immár nyolcadik generációja kissé kirúgott a hámból. De ne gondoljanak rosszra, ezt most pozitív értelemben írjuk: a wolfsburgiak középkategóriásának legújabb felvonása feljebb lépett, és amellett, hogy továbbra is uralni szeretné a ’D’ osztályt, a prémiumok vízét is felkavarná. És bizony erre minden esélye megvan, főleg legutóbb próbált konfigurációjával. Add a comment

A Renault Espace legfrissebb, és az eddig megszokottakhoz képest az alapoktól fogva újragondolt generációja tavaly októberben mutatkozott be a nagyközönség előtt, s alig fél évvel később a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkezett az autó, s ezzel egyidejűleg hivatalossá váltak az árak. Add a comment

Divat, érzelmek, pizza: mi másra is gondolhatnánk, mint Olaszországra. Egy autókkal foglalkozó oldalon ilyenkor akarva akaratlanul is a Ferrari vagy a Lamborghini ugrik be az embernek, de ne feledkezzünk meg a Fiatról sem! Tény, az egykoron szebb időket is megélt gyártó nincs könnyű helyzetben jelenleg, így minden lehetőséget meg kell ragadniuk, hogy ismét visszatérjenek az oda ahová valók, az élvonalba. A hazánkban mai napon bemutatkozó 500X pedig sokat segíthet ebben a márkának.

Add a comment

Érdekes újdonsággal bővült a Seat Leon eddig sem épp vékonyka modellkínálata. X-Perience néven gólyalábakra állított, tereptűrőbb kiegészítőkkel és szériában összkerékhajtással elérhető kombit kínál a gyártó, amely a Cupra sportmodellekben átélhető izgalmakat a felfedezés szabadságának érzésével és a mindentudással kívánja helyettesíteni. A spanyolok tavaly júniusban jelentették be az újdonságot, amiről rögtön be is számoltunk az Autó Pulton, nemrégiben pedig hazánkban debütált a Leon legfrissebb tagja – következzék hát a rövid menetpróba beszámolója.

Add a comment

Nagyon szépen megy a Kia szekere az elmúlt években: a Hyundai-Kia konszern nem csak a világ ötödik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát, a legutóbbi évben több mint 7,2 millió autót értékesítve világszerte, de a Kia eladásai 6 év alatt 110 százalékkal emelkedtek, s ugyanerre az időszakra vetítve Európában is +60 százalékot ért el a cég. Mégis a márkaérték változása az, ami a legjobban mutatja a fantasztikus növekedést: a fontos mutató 4 év alatt a triplájára nőtt, ami hihetetlen eredmény. Add a comment

Az Opel Mokka kínálatában felváltotta a meglehetősen hangos 1,7 literes dízelmotort a Szentgotthárdon készülő 1,6-os egység. Az új öngyulladós egyben a kategória leghalkabb képviselői közé tartozik, amelyről menetpróbánk alkalmával mi is meggyőződhettünk. Add a comment

Sokkal rosszabb helyekre is érdemes elmenni az Insignia legjobb motorját kipróbálni, de az új 2.0 CDTI premierjét az Opel nem bízta a véletlenre. Írország zöld dombjai között ezúttal jubileumot is ünnepeltünk: 20 éve itt mutatkozott be a Vectra Caravan Diesel is. Add a comment

A BMW szárnyal. A márka a tavalyi évben történelmének rekordját, több mint kétmillió autót értékesített. A siker egyik titka az innováció: a bajorok jóformán hetente mutatják be az új típusokat. Ezúttal a kategóriateremtő X6 második, és egyben legújabb generációjának volánja mögé ülhettünk be. Add a comment