A BMW szárnyal. A márka a tavalyi évben történelmének rekordját, több mint kétmillió autót értékesített. A siker egyik titka az innováció: a bajorok jóformán hetente mutatják be az új típusokat. Ezúttal a kategóriateremtő X6 második, és egyben legújabb generációjának volánja mögé ülhettünk be.
A csillogás indokolt - galériaA BMW csoport a tavalyi évben 7,9 százalékos növekedést könyvelhetett el. Miközben a Rolls-Royce és a BMW márka történelmének legnagyobb mértékű növekedését könyvelhette el, a MINI a kisautó új generációjával kezdte meg katapultálását és az elektromosságot előtérbe hozó i márka csillaga is fényesen ragyog. Hogy ekkora sikert mi tud beelőzni? A magyar piac fejlődése.
A piaci értékesítés átlagánál gyorsabban, 22 százalékkal növelte tavalyi eladásait 2013-hoz képest a márka, amelynek oroszlánrészét a hagyományosan sikeres 5-ös és a 3-as sorozat adta. A különlegesebb verziók iránt is élénk a kereslet, a kombi pedig egyre nagyobb arányban található meg az átadott járművek között. Ezzel a fejlődési tempóval bizony megelőzi konkurenseit a márka, amely csak minden értékesítést beleszámolva végez a második helyen az Audi mögött.
A karakteres tetővonal természetesen megmaradt
A teljes felzárkózásra viszont minden esélye megvan a BMW-nek: egyetlen hét alatt csokornyi újdonsággal bővítette kínálatát a márka, miközben bemutatta az 1-es sorozat erős ráncfelvarrását is. Az i modellek hazánkban is meglehetősen nagy érdeklődésnek örvendenek, az első elektromos négykerekűek kiszállítása már december megkezdődött.
Igazi nagybetűs finomságok belülÚgy tűnik tehát, hogy ha a BMW ország lenne, a többség bizony ott szeretne lakni. Ezt itt, az X6-os új generációjának puha bőrüléseibe belesüppedve bizony maximálisan meg tudom érteni. A mindentakarást megtestesítő nagy SUV-kupé ugyanis csak kívülről sportos vagy éppen marcona, nézőponttól függően, belül a megfelelő opciókat megfizetve igazi tejben-vajban fürösztő luxusautó. Ha eddig kétségünk volt ezzel kapcsolatban, elegendő egy pillantást vetni a menetpróbánkon szereplő verzió belső terére. Műanyagok helyett kerámiát és finom bőrrel bevont felületeket találunk. A világosbarna és fekete kombinációja a szép fabetéttel igazán szívhez szól, a csúcstechnika képviseletében pedig nem csak a 9,2 colos központi kijelző, de a műszercsoport is digitális megjelenítést kapott, miközben az információt felár ellenében a szélvédőre is vetíti az autó.
A csillogás indokolt - galériaA BMW csoport a tavalyi évben 7,9 százalékos növekedést könyvelhetett el. Miközben a Rolls-Royce és a BMW márka történelmének legnagyobb mértékű növekedését könyvelhette el, a MINI a kisautó új generációjával kezdte meg katapultálását és az elektromosságot előtérbe hozó i márka csillaga is fényesen ragyog. Hogy ekkora sikert mi tud beelőzni? A magyar piac fejlődése.
A piaci értékesítés átlagánál gyorsabban, 22 százalékkal növelte tavalyi eladásait 2013-hoz képest a márka, amelynek oroszlánrészét a hagyományosan sikeres 5-ös és a 3-as sorozat adta. A különlegesebb verziók iránt is élénk a kereslet, a kombi pedig egyre nagyobb arányban található meg az átadott járművek között. Ezzel a fejlődési tempóval bizony megelőzi konkurenseit a márka, amely csak minden értékesítést beleszámolva végez a második helyen az Audi mögött.
A karakteres tetővonal természetesen megmaradt
A teljes felzárkózásra viszont minden esélye megvan a BMW-nek: egyetlen hét alatt csokornyi újdonsággal bővítette kínálatát a márka, miközben bemutatta az 1-es sorozat erős ráncfelvarrását is. Az i modellek hazánkban is meglehetősen nagy érdeklődésnek örvendenek, az első elektromos négykerekűek kiszállítása már december megkezdődött.
Igazi nagybetűs finomságok belülÚgy tűnik tehát, hogy ha a BMW ország lenne, a többség bizony ott szeretne lakni. Ezt itt, az X6-os új generációjának puha bőrüléseibe belesüppedve bizony maximálisan meg tudom érteni. A mindentakarást megtestesítő nagy SUV-kupé ugyanis csak kívülről sportos vagy éppen marcona, nézőponttól függően, belül a megfelelő opciókat megfizetve igazi tejben-vajban fürösztő luxusautó. Ha eddig kétségünk volt ezzel kapcsolatban, elegendő egy pillantást vetni a menetpróbánkon szereplő verzió belső terére. Műanyagok helyett kerámiát és finom bőrrel bevont felületeket találunk. A világosbarna és fekete kombinációja a szép fabetéttel igazán szívhez szól, a csúcstechnika képviseletében pedig nem csak a 9,2 colos központi kijelző, de a műszercsoport is digitális megjelenítést kapott, miközben az információt felár ellenében a szélvédőre is vetíti az autó.
Kecsesebb óriás - gyári galériaA BMW X6 a bajorok talán legmegosztóbb modelljévé vált, valaki egyszerűen imádja, mások gyűlölik, a két véglet között nincs szinte senki. A modell sikere azonban megkérdőjelezhetetlen, sőt, még a gyártó saját elvárásait is túlszárnyalta az X6. A kupésított SUV – vagy ahogy a BMW nevezi, SAV (Sports Activity Vehicle) – eladási számaival bizonyítja létjogosultságát: mintegy 250.000 példány talált gazdára a modell 2008-as debütálása óta, amelyből a magyar piacra több mint 700 példány került. Az igazi sikert azonban a márka rajongóinak éhsége mutatja, amit a bajorok az X4 bemutatásával igyekeztek nemrégiben csillapítani.
A kistestvér társaságában - galériaA gyártó szerint az újdonság továbbra is ötvözi a BMW X modelljeinek robosztusságát és variálhatóságát a kupék által nyújtott sportos eleganciával. Lényegében egy X5-ről van szó, amelynek sportosabban lejtő tetőíve valamelyest megkurtítja a fejteret, valamint az alapot szolgáltató típushoz képest a csomagtér kapacitása is csekélyebb. A kifutó X6-ossal szemben az újdonság hasonló oldalsó sziluett mellett valamivel izmosabbnak hat, ráadásul sokkal több alaposan kidolgozott részlettel találkozunk akár az autó elején, akár a hátsó traktuson.
A kistestvér társaságában - galériaA gyártó szerint az újdonság továbbra is ötvözi a BMW X modelljeinek robosztusságát és variálhatóságát a kupék által nyújtott sportos eleganciával. Lényegében egy X5-ről van szó, amelynek sportosabban lejtő tetőíve valamelyest megkurtítja a fejteret, valamint az alapot szolgáltató típushoz képest a csomagtér kapacitása is csekélyebb. A kifutó X6-ossal szemben az újdonság hasonló oldalsó sziluett mellett valamivel izmosabbnak hat, ráadásul sokkal több alaposan kidolgozott részlettel találkozunk akár az autó elején, akár a hátsó traktuson.
Az első fényszórók és a hátsó lámpák a BMW legfrissebb formai irányzata alapján születtek meg, épp ezért az X4-gyel való hasonlóság is tetten érhető az autó szinte minden porcikáján.
Ízléses részletek, bajor módra - gyári galériaAz utastérben sok meglepetésre nem számíthatunk, az új X5 műszerfalát örökölte meg ugyanis az X6 második generációja. Az elődhöz viszonyítva 10 literrel, mintegy 580 literesre nőtt a csomagtér, míg az ülések (40:20:40 arányú) ledöntésével 75 literrel tágasabb, összesen 1525 literes kapacitást kapunk. Az újdonság szinte minden dimenzióját tekintve növekedett a kifutó modellhez képest: 4909 mm hosszú (+32 mm), 1989 mm széles (+6 mm) és 1702 mm magas (+33 mm), egyedül a tengelytáv maradt a régi a maga 2933 mm-es hosszával.
Noha tényleg minden téren nagyobb lett az új X6, a ma uralkodó trendeknek megfelelően sokat dolgoztak a könnyítésen. A végeredmény 10 kg mínusz az alapfelszereltségeket tekintve, ám azonos felszereltségre hozva az elődöt és az újat már 25 kilós fogyókúráról beszélhetünk. Emellett a szakemberek mindent elkövettek az ideális vezetési élményért, amit az 50:50 százalékos súlyelosztás is jól reprezentál.
Opciók terén az adaptív futómű, az X5-ben bemutatkozó, LED-es fényszóró, a Torlódás Asszisztens, Parkoló Asszisztens, Head-Up display, éjjellátó és számos finomság kérhető az autóba, s természetesen a Bang&Olufsen prémium audiorendszer sem maradhat ki a sorból.
Noha tényleg minden téren nagyobb lett az új X6, a ma uralkodó trendeknek megfelelően sokat dolgoztak a könnyítésen. A végeredmény 10 kg mínusz az alapfelszereltségeket tekintve, ám azonos felszereltségre hozva az elődöt és az újat már 25 kilós fogyókúráról beszélhetünk. Emellett a szakemberek mindent elkövettek az ideális vezetési élményért, amit az 50:50 százalékos súlyelosztás is jól reprezentál.
Opciók terén az adaptív futómű, az X5-ben bemutatkozó, LED-es fényszóró, a Torlódás Asszisztens, Parkoló Asszisztens, Head-Up display, éjjellátó és számos finomság kérhető az autóba, s természetesen a Bang&Olufsen prémium audiorendszer sem maradhat ki a sorból.
Hazánkban már kapható az új X6, mégpedig hatféle hajtáslánccal szerelve, természetesen mindegyikhez a jól ismert ZF márkájú nyolcsebességes automataváltó jár. Az alapot az xDrive30d adja 258 lóerővel. A háromliteres, sorhatos turbódízel ereje 6,7 szekundumos 0-100-as sprintre és 230 km/h-s csúcssebességre elég, miközben az összkerékhajtás ellenére is kerek 6 literes étvágyat ígér a konstruktőr. Mi ezt a változatot vittük el gyors tesztkörre.
A kormánymű adhatna több visszajelzéstMiközben a részletes méréseink a hamarosan érkező tesztig váratnak magukra, nem kellenek túl fejlett érzékszervek ahhoz, hogy kijelenthessük: már a beszálló X6 is prémiumhoz méltó menetteljesítményeket garantál. A sorhatos dízelmotor hangerejéből meglehetősen kevés érkezik a bent ülőkhöz, amely jó hír, a kiváló szigeteltségnek köszönhetően viszont a tempó fokozását nem érezzük olyan hevesnek, mint ahogy az valójában történik. Az elszigeteltség az alap kormányműnél sajnos negatívumba csap át: a volán erősen mérsékelt visszajelzései enyhe bizonytalanságot szülnek - a feláras aktív kormányzással vagy a fejlettebb futóműrendszerek bepipálásával az erre érzékenyek ezt kiküszöbölhetik.
A következő lépcsőfokot a 40d adja, amely ugyanazon háromliteres dízelmotor kétturbós, 313 lóerős változatát takarja. Innen is van feljebb: a sportosabb megjelenést és menetdinamikai kiegészítőket is tartalmazó X6 M50d háromturbós erőműve 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot szorít ki magából. Az 5,2 másodperces 0-100-as sprint és a 250 km/h-s végsebesség már önmagában is figyelemre méltó, de ha hozzávesszük a karosszéria méreteit, ráadásként szem előtt tartva a mindössze 6,6 literes vegyes gyári fogyasztást, nem lehet mást tenni, mint elismerően bólogatni.
Kihalnak a hátsókerékhajtású BMW-k?
Hangsúly az xDrive-on - galériaAz X6 bemutatóján érdekes statisztikát közöltek velünk a BMW hazai illetékesei. Ha nem is titokban, de szépen csendben 4x4-es nagyhatalom lett a BMW. Hazánkban az összes vetélytársnál nagyobb arányban kap helyet az értékesített autók között az összkerékhajtás - a tavaly átadott modellek mintegy 63 százaléka mind a négy kerekét hajtotta. Mivel a kínálatban immár elsőkerekes modell is akad, ez bizony azt jelenti, hogy jóformán csak minden harmadik forgalomba kerül BMW hajt hátul, amely részarány a jövőben még inkább megfogyatkozik.
Mivel prémium modellekről van szó, alapvetően érthető a trend: ha a hó el is marad idén, a vásárlók minden körülmények között szeretnék maximálisan bebiztosítani biztonságukat és mobilitásukat. Az autó farát aktívan bemozdító xDrive rendszerrel egyébként a sportosságról sem kell lemondani, miközben a kategória egyik legjobb összkerékhajtását tisztelhetjük személyében - a hajtóerő a tengelyeken tizedmásodperc alatt száz százalékban változhat.
Egyetlen dologra nem képesek a dízelek: igazán vérpezsdítő muzsikát megszólaltatni. A füleket az igazán finom járású benzinesek kényeztetik, melyből három verzió közül választhatunk. A beszálló háromliteres sorhatos turbómotor 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud felmutatni, ami 6,4 másodperces 0-100-as sprintre és 240 km/h-s végsebességre elegendő, 8,5 literes vegyes fogyasztás mellett.
A kormánymű adhatna több visszajelzéstMiközben a részletes méréseink a hamarosan érkező tesztig váratnak magukra, nem kellenek túl fejlett érzékszervek ahhoz, hogy kijelenthessük: már a beszálló X6 is prémiumhoz méltó menetteljesítményeket garantál. A sorhatos dízelmotor hangerejéből meglehetősen kevés érkezik a bent ülőkhöz, amely jó hír, a kiváló szigeteltségnek köszönhetően viszont a tempó fokozását nem érezzük olyan hevesnek, mint ahogy az valójában történik. Az elszigeteltség az alap kormányműnél sajnos negatívumba csap át: a volán erősen mérsékelt visszajelzései enyhe bizonytalanságot szülnek - a feláras aktív kormányzással vagy a fejlettebb futóműrendszerek bepipálásával az erre érzékenyek ezt kiküszöbölhetik.
A következő lépcsőfokot a 40d adja, amely ugyanazon háromliteres dízelmotor kétturbós, 313 lóerős változatát takarja. Innen is van feljebb: a sportosabb megjelenést és menetdinamikai kiegészítőket is tartalmazó X6 M50d háromturbós erőműve 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot szorít ki magából. Az 5,2 másodperces 0-100-as sprint és a 250 km/h-s végsebesség már önmagában is figyelemre méltó, de ha hozzávesszük a karosszéria méreteit, ráadásként szem előtt tartva a mindössze 6,6 literes vegyes gyári fogyasztást, nem lehet mást tenni, mint elismerően bólogatni.
Kihalnak a hátsókerékhajtású BMW-k?
Hangsúly az xDrive-on - galériaAz X6 bemutatóján érdekes statisztikát közöltek velünk a BMW hazai illetékesei. Ha nem is titokban, de szépen csendben 4x4-es nagyhatalom lett a BMW. Hazánkban az összes vetélytársnál nagyobb arányban kap helyet az értékesített autók között az összkerékhajtás - a tavaly átadott modellek mintegy 63 százaléka mind a négy kerekét hajtotta. Mivel a kínálatban immár elsőkerekes modell is akad, ez bizony azt jelenti, hogy jóformán csak minden harmadik forgalomba kerül BMW hajt hátul, amely részarány a jövőben még inkább megfogyatkozik.
Mivel prémium modellekről van szó, alapvetően érthető a trend: ha a hó el is marad idén, a vásárlók minden körülmények között szeretnék maximálisan bebiztosítani biztonságukat és mobilitásukat. Az autó farát aktívan bemozdító xDrive rendszerrel egyébként a sportosságról sem kell lemondani, miközben a kategória egyik legjobb összkerékhajtását tisztelhetjük személyében - a hajtóerő a tengelyeken tizedmásodperc alatt száz százalékban változhat.
Egyetlen dologra nem képesek a dízelek: igazán vérpezsdítő muzsikát megszólaltatni. A füleket az igazán finom járású benzinesek kényeztetik, melyből három verzió közül választhatunk. A beszálló háromliteres sorhatos turbómotor 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud felmutatni, ami 6,4 másodperces 0-100-as sprintre és 240 km/h-s végsebességre elegendő, 8,5 literes vegyes fogyasztás mellett.
A következő lépcsőfokot az xDrive50i jelenti a 450 lóerő leadására képes, 4,4 literes biturbó V8-assal. A benzines 4,8 másodperces gyorsulást és limitált, 250 km/h maximális tempót tesz lehetővé, miközben fogyasztása 9,7 literre adódik. De van még feljebb is.
A tengerentúli Los Angeles-i Autószalon ad otthont a legújabb BMW X5 M és X6 M premierjének. Az alaposan begyorsított behemótok erősebbek, gyorsabbak, hatékonyabbak és nem utolsó sorban élvezetesebbek lettek.
Tekintélyes dinamika - galériaMegjelenésben az X6 új generációja, valamint a tesztünkön már megmérettetésre került X5 sem panaszkodhat: az új vonalak könnyedebb vagy éppen izgalmasabb megjelenést biztosítanak. Az M modellek erre tesznek rá még egy lapáttal: a 20/21 colos, hátul 325 mm széles kerekek alaposan kitöltik a kerékjárati íveket, mögöttük pedig hatalmas, hatdugattyús féktárcsák gondoskodnak a hatalmas tömeg lassításáról. Ezek egyébként a versenysportban megtalálható megoldásokat örökölték, így az elődnél 50 százalékkal nagyobb lassító felületet tudnak hasznosítani, miközben azoknál 1,6 kilóval könnyebbek.
Praktikum és száguldás - az ellentétek házassága új magaslatba lép
Az izmos motor csuklóból elbír a tömeggelA teljes fogyókúrában ez nem nyom sokat a latba: az X5 M üresen 2,275 tonnával terheli a mérleget, a kupésított testvére pedig ennél mindössze 10 kilóval könnyebb. De gond egy szál se: meglehetősen izmos erőforrás gondoskodik arról, hogy ez a tömeg gyorsan lendületet vegyen. A továbbfejlesztett 4,4 literes, V8-as biturbó motor ezúttal már 575 lóerőt szorít ki magából 6000 és 6500 között. Miközben az erő négy százalékot növekedett, a csúcsnyomatéknál már tízről szól a fáma. A végeredmény – 750 Nm – már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll és egészen 5000-ig kísér minket.
Mondani sem kell, mindez meglehetősen vehemens menetteljesítményekről gondoskodik, amelyről a mindössze 4,2 másodperces 0-100-as sprint is árulkodik. A végsebesség elektronikusan limitált, továbbra is 250 km/h. A motor egyébként hatékonyságban fejlődött a legtöbbet, fogyasztása ugyanis 20 százalékkal alacsonyabb, vegyes ciklusban 11,1 liter 100 kilométeren.
Literekkel csökkent a fogyasztás, nem utolsó sorban a hat- helyett nyolcfokozatú váltónak köszönhetően
Az erőátvitelről az utastérben helyet kapott előválasztó karról azt hihetnénk, hogy személyében a többi M modellben szolgáló hétfokozatú duplakuplungos váltót tisztelhetjük, ám a valóság más: az X5 és az X6 M-be is a kényelmesebb nyolcfokozatú bolygóműves automata került. Miközben ez tapasztalatink szerint tökéletes komfortot tud megvalósítani, a váltás sebességében is alig marad alul, különösen felkapcsolásoknál.
Innen az erő egy intelligens összkerékhajtáshoz érkezik, amely képes annak 100 százalékát kizárólag az első vagy a hátsó tengelyre továbbítani, a tapadás függvényében. Sport szempontból inkább utóbbi érdekes, amelyet az is igazol, hogy a gyári alapbeállítás is hangsúlyosabban hajt hátul. A Dynamic Performance Control vezérlő pedig dinamikus közlekedésnél a könnyedségről gondoskodik: az erő megfelelő kerekekhez való adagolásával csökkenti az alulkormányozottságot, segíti a kormányzást és fokozza a dinamikát.
Sokat tettek annak érdekében, hogy a versenypálya se tűnjön túlzásnak
A gumitechnológia fejlődésével és az áthangolt, 10 mm-rel alacsonyabban ülő futómű révén a gyáriak szerint a tapadás is nőtt az elődmodellekhez képest, aki pedig inkább annak ellentéte felől érdeklődik, annak a menetstabilizáló M Dynamic módja kontrollált driftek előállításában segédkezik, amelyet teljesen a DSC kikapcsolt módjában aknázhat ki a vezető.
Látványban és hangban sincs hiányKívülről és belülről is számos ponton kiszúrhatók az X-es M modellek. A hatalmas légbeömlők is árulkodók, de a két dupla kipufogóvég is sokat sejtet. Akár kívül, akár belül nézzük, jóformán bárhonnan megpillanthatunk egy M-es jelvényt, az X6 esetében pedig hátul kis légterelő is árulkodik. Belül a váltókar mellett a még finomabb bőrrel bevont M-es kormány, valamint a teljesen elektromosan állítható, akár szellőztethető M-es sportülések gondoskodnak az egyedi atmoszféráról.
A tengerentúli Los Angeles-i Autószalon ad otthont a legújabb BMW X5 M és X6 M premierjének. Az alaposan begyorsított behemótok erősebbek, gyorsabbak, hatékonyabbak és nem utolsó sorban élvezetesebbek lettek.
Tekintélyes dinamika - galériaMegjelenésben az X6 új generációja, valamint a tesztünkön már megmérettetésre került X5 sem panaszkodhat: az új vonalak könnyedebb vagy éppen izgalmasabb megjelenést biztosítanak. Az M modellek erre tesznek rá még egy lapáttal: a 20/21 colos, hátul 325 mm széles kerekek alaposan kitöltik a kerékjárati íveket, mögöttük pedig hatalmas, hatdugattyús féktárcsák gondoskodnak a hatalmas tömeg lassításáról. Ezek egyébként a versenysportban megtalálható megoldásokat örökölték, így az elődnél 50 százalékkal nagyobb lassító felületet tudnak hasznosítani, miközben azoknál 1,6 kilóval könnyebbek.
Praktikum és száguldás - az ellentétek házassága új magaslatba lép
Az izmos motor csuklóból elbír a tömeggelA teljes fogyókúrában ez nem nyom sokat a latba: az X5 M üresen 2,275 tonnával terheli a mérleget, a kupésított testvére pedig ennél mindössze 10 kilóval könnyebb. De gond egy szál se: meglehetősen izmos erőforrás gondoskodik arról, hogy ez a tömeg gyorsan lendületet vegyen. A továbbfejlesztett 4,4 literes, V8-as biturbó motor ezúttal már 575 lóerőt szorít ki magából 6000 és 6500 között. Miközben az erő négy százalékot növekedett, a csúcsnyomatéknál már tízről szól a fáma. A végeredmény – 750 Nm – már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll és egészen 5000-ig kísér minket.
Mondani sem kell, mindez meglehetősen vehemens menetteljesítményekről gondoskodik, amelyről a mindössze 4,2 másodperces 0-100-as sprint is árulkodik. A végsebesség elektronikusan limitált, továbbra is 250 km/h. A motor egyébként hatékonyságban fejlődött a legtöbbet, fogyasztása ugyanis 20 százalékkal alacsonyabb, vegyes ciklusban 11,1 liter 100 kilométeren.
Literekkel csökkent a fogyasztás, nem utolsó sorban a hat- helyett nyolcfokozatú váltónak köszönhetően
Az erőátvitelről az utastérben helyet kapott előválasztó karról azt hihetnénk, hogy személyében a többi M modellben szolgáló hétfokozatú duplakuplungos váltót tisztelhetjük, ám a valóság más: az X5 és az X6 M-be is a kényelmesebb nyolcfokozatú bolygóműves automata került. Miközben ez tapasztalatink szerint tökéletes komfortot tud megvalósítani, a váltás sebességében is alig marad alul, különösen felkapcsolásoknál.
Innen az erő egy intelligens összkerékhajtáshoz érkezik, amely képes annak 100 százalékát kizárólag az első vagy a hátsó tengelyre továbbítani, a tapadás függvényében. Sport szempontból inkább utóbbi érdekes, amelyet az is igazol, hogy a gyári alapbeállítás is hangsúlyosabban hajt hátul. A Dynamic Performance Control vezérlő pedig dinamikus közlekedésnél a könnyedségről gondoskodik: az erő megfelelő kerekekhez való adagolásával csökkenti az alulkormányozottságot, segíti a kormányzást és fokozza a dinamikát.
Sokat tettek annak érdekében, hogy a versenypálya se tűnjön túlzásnak
A gumitechnológia fejlődésével és az áthangolt, 10 mm-rel alacsonyabban ülő futómű révén a gyáriak szerint a tapadás is nőtt az elődmodellekhez képest, aki pedig inkább annak ellentéte felől érdeklődik, annak a menetstabilizáló M Dynamic módja kontrollált driftek előállításában segédkezik, amelyet teljesen a DSC kikapcsolt módjában aknázhat ki a vezető.
Látványban és hangban sincs hiányKívülről és belülről is számos ponton kiszúrhatók az X-es M modellek. A hatalmas légbeömlők is árulkodók, de a két dupla kipufogóvég is sokat sejtet. Akár kívül, akár belül nézzük, jóformán bárhonnan megpillanthatunk egy M-es jelvényt, az X6 esetében pedig hátul kis légterelő is árulkodik. Belül a váltókar mellett a még finomabb bőrrel bevont M-es kormány, valamint a teljesen elektromosan állítható, akár szellőztethető M-es sportülések gondoskodnak az egyedi atmoszféráról.
Új ülések gondoskodnak a kényelemről és a fokozott tartásról
Az X5 és X6 M tekintélyes árcédulájához a gyáriak szerint bőséges alapfelszereltség tartozik majd, de azért biztosak lehetünk benne, hogy az extrák pipálgatásával tízmilliós nagyságrendben fokozhatjuk majd a végső számlán szereplő összeget, amely 35 milliós magasságban kezdődik.
Exkluzív klub: ezért a kulcsért 20 millió járEnnyire azért nem kell mélyen a zsebünkbe nyúlni az X6 új generációjának birtoklásához. A méret, a különlegesség és a kifinomultság azért megköveteli az ellenértékét, de az egészen kellemes beszálló dízelmotorral még 20 millió felett marad a típus alapára, a motorváltozatok között feljebb ugrálva még a 450 lóerős V8-as is megáll 25 millió alatt, a jobban felszerelt csúcsdízel nyakában pedig közel 27 milliós árcédula lóg. Az extrák közül meglehetősen sokáig válogathatunk, a menetdinamikai, kommunikációs vagy éppen biztonsági segédrendszerek viszont az élvonalat képviselik, így sok esetben megéri rájuk áldozni.