Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault Espace legfrissebb, és az eddig megszokottakhoz képest az alapoktól fogva újragondolt generációja tavaly októberben mutatkozott be a nagyközönség előtt, s alig fél évvel később a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkezett az autó, s ezzel egyidejűleg hivatalossá váltak az árak.

A Renault Espace legfrissebb, és az eddig megszokottakhoz képest az alapoktól fogva újragondolt generációja tavaly októberben mutatkozott be a nagyközönség előtt, s alig fél évvel később a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkezett az autó, s ezzel egyidejűleg hivatalossá váltak az árak.

Az Espace más lett, de továbbra is óriási jószágAz Espace-szal a héten máris testközelből találkoztunk a Renault Baumgartner megújult szalonjában, s valóban érdekes látni, hogy mennyire eltér filozófiájában az újdonság az eddigi tércsodáktól; a nagycsaládosok bizonyára nem örülnek annyira az új modellnek, hiszen a korábbi szériák egyértelműen szellősebbek, tágasabbak voltak, s transzport-képességük is egyértelműen jobb volt, de kétségtelen, hogy az újdonság technikailag a mai kor színvonalán van, s kissé crossoveres mivolta jóval menőbbé varázsolta. Biztosak vagyunk benne, hogy az eladási számok a Renault csapatát fogják igazolni – sajnos a nagy egyterű kategória kihalófélben van, így muszáj volt változtatni a márkának is.

Az új Espace megjelenése inkább crossoveres, mint kisbuszos - galéria

Egyelőre minden Espace elsőkerekes, 3-féle 1,6 literes turbómotorral kérhető (a benzines 1 turbóval, a dízel pedig 1 és 2 turbóval is vásárolható meg), s a hatfokozatú Automataváltóval lebegő középkonzol is járkézi váltó mellett 6- illetve 7-sebességes, új fejlesztésű duplakuplungos automatát is kérhetnek az ügyfelek. Kézi váltó különben csak az alap dízelhez társítható, az izmosabb dízel és a benzines modell kizárólag automatával kérhető.

Felszereltségi szintből három van, a hétüléses kialakítás pedig természetesen megmaradt, s gyerekek számára leghátul is kényelmes és elég tágas az autó, ráadásul így is marad némi csomagtartó az ülések mögött, a Scéniccel ellentétben – szóval, ha gyakran használjuk 6-7 személlyel kedvencünket, az Espace-t még mindig megéri megfelelő anyagi háttérrel a Grand Scénic ellenében választani. S hogy mennyi az annyi?

Kategória-teremtő: az Espace-generációk alakulása, skiccen - galéria

javascript: OpenGallery('1410paris/espace');A márka, illetve a Nissan több modelljéből jól ismert 1,6 literes, 130 lóerőt és 320 Nm-t produkáló dCi 130 motorral és 7 üléssel is marad némi csomagtartó6-fokozatú kézi váltóval az alapár 9,39 millió forint, ami soknak tűnik, azonban az Espace egyrészt sosem volt olcsó, másrészt a Renault zászlóshajójáról beszélhetünk, továbbá az alapfelszereltség ezen a szinten is kimondottan bőséges.

Többek között 17 colos alukerekek, kétzónás automata klíma, LED fényszórórendszer (!), R-Link 2.0 multimédiás rendszer, automata Renault kártya, One Touch ülésrendszer (vagyis a csomagtartóból gombnyomásra előredönthetőek a második sor ülései), továbbá elöl-hátul parkolóradar jár Life kivitelhez. Automataváltó a dCi 130 motorhoz nem kérhető, s a 130 lóerős ’kis’ dízel érdekes módon csak ezen a szinten elérhető.

Sokkal dinamikusabb és hatékonyabb, mint az elődök

A magasabb, Zen és  Initiale Paris felszereltségek kizárólag a két izmosabb erőforrással társíthatóak; a kétturbós 1,6 literes dízel 160 lóerőt, 380 Nm-t és 6-sebességes EDC váltót kínál, tehát kiváló hajtásláncnak tűnik a nagytestű francia egyterű-crossover mozgatásához, ráadásul alacsony fogyasztással kecsegtet. Indulóára 11 millió forint, míg a 200 lóerős, szintén 1,6 literes benzines a 7-fokoatú duplakuplungos EDC automatával 600 ezerrel olcsóbb (tehát 10,4 milliótól rendelhető). A Zen felszereltség a Life-hoz képest többek között 18 colos könnyűfém kerekeket, Renault Multi-Sense üzemmód-választót és holttérfigyelőt kínál.

Az utastér továbbra is hétszemélyes - galériaAz Initiale Paris csúcsváltozatok már szériában nappa bőrkárpitozással érkeznek, kívülről pedig 19 colos, egyedi könnyűfém keréktárcsák különböztetik meg őket, amelynek formatervén (legalábbis a küllőkön) az Eiffel-torony köszön vissza. Mindezeken felül szériában jár itt a BOSE prémium hifirendszer, az Easy Park Assist önparkoló, továbbá a Renault 4Control nevű összkerék-kormányzása, ami a Lagunában mutatkozott be néhány éve, s mind az autó vezethetőségére, mind pedig a fordulókörre jó hatással van. A középső, Zen szinthez képest az Initiale Paris kivitelek felára kereken 2 millió forint, vagyis a franciák becsületesen megkérik az árát a finom extráknak. Persze a számos tételt tartalmazó extralistán tovább növelhetjük álmaink Espace-ának vételárát.

Belül minden adott, mi szem-szájnak ingere - galéria

A vadonatúj Renault Espace-ról tavaly októberben minden részletre kiterjedően beszámoltunk Önöknek, így akit jobban érdekel, ide kattintva érdemes elolvasnia korábbi cikkünket az autóról.