- Részletek
- Írta: Vajda János
Tavaly szeptemberben, a Párizsi Autószalonon a Peugeot két olyan újdonságról is lerántotta a leplet, amelyek a sportos lelkületű autórajongók szívét igencsak megdobogtatják: a figyelem középpontjába az RCZ és a 208 GTI került. Egyik típus sem számít eget rengető újdonságnak, hiszen az RCZ esetében csupán ráncfelvarrásról beszélhetünk, miközben a 208-as egyszerűbb változataival már nekünk is több ízben volt alkalmunk találkozni, ám mindig különösen nagy örömmel fogadjuk a vezetési élményre összpontosító típusokat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Mercedes-Benz meghívása már azzal kiérdemelte a piros betűs státuszt, hogy a magyar gyártású CLA kupé kormányát ragadhattuk meg. De ha már a Start Experience névre hallgató programon részt vettünk, tövig nyomtuk a gázpedált a legfrissebb AMG-modellekben és megvizsgáltuk a frissített E-osztály új asszisztens rendszereit is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Korunk egyik legjobban fejlődő márkája egy generációváltással az utolsó foltot is betömi a palettán. A közepes családi egyterűek közé érkező új Carens rögtön két modell helyét veszi át – de vajon mire lesz elég a nyüzsgő konkurencia ellen?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Alig több mint fél év telt el azóta, hogy az Opel piacra dobta városi kisterepjáróját, a Mokkát, s a típus kedvezőbb áron elérhető ikertestvére, a Chevrolet Trax máris megérkezett a márkakereskedésekbe, nekünk pedig még a hazai start előtt lehetőségünk volt Horvátországban kipróbálni a 4,25 méter hosszú négykerekűt. Egyetlen más európai Chevrolet sem létezik, amely ilyen közeli rokonságot mutatna bármelyik Opellel, de a Mokka-Trax típuspárnak még a gyártása is egy üzemben folyik, mégpedig Dél-Koreában. Az már csak hab a tortán, hogy az erőátviteli rendszerek szintén teljesen megegyeznek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A szabadidőautók kétségkívül korunk jellemző divatcikkei lettek, a korábban célszerszámoknak készülő terepjárók felpuhulásával az SUV-k egyre beljebb férkőztek a városokba, hogy aztán előnyeik miatt sokak kedvencévé váljanak. A Toyota a megújult RAV4-essel próbál a lehető legteljesebb módon megfelelni a mind sokrétűbb kívánalmaknak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Renault újult erővel és fiatalosabb formatervvel feszül a válságnak. Ennek legfőbb bizonyítéka a Clio új generációja, amely ezúttal már puttonyos Grandtour verzióban is elérhető. Kipróbáltuk a kombit, de a 200 lóerős R.S.-sel is alaposan megismerkedtünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Sok-sok év vegetálást követően a Volkswagen konszern szárnyai alatt dédelgetett Seat kezd újra magára találni. A nemrégiben bemutatott Toledo után most a friss Leon is megérkezett hazánkba, ami a remények szerint nagyot lendít a spanyol márka szekerén. Nem titok, hogy a mediterrán modell nem más, mint a Golf szenvedélyes virtussal felruházott átirata - legalábbis a prospektusok és az érzelmekre hatni kívánó reklámok erre utalnak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Retro kisautó tervezésénél már csak egyetlen élvezetesebb feladat van: üres tervezőasztalon menő járgányt faragni. Az Opel pedig éppen ezt tette, a legújabb termék, az Adam pedig a divat hullámán szörfözik be a szívekbe, hogy a racionalitás utolsó szikráját elfújva tehetetlen zombiként mondhassuk: ez kell.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Új logóval, új jelszóval és nem utolsó sorban új modellekkel vág neki a feléledésnek a Seat. A folyamaton az új Leon, valamint írásunk tárgya, a Rapid Toledo lendíthet nagyot. A családi szedán elhagyva korábbi pozícióját, alacsonyabb szegmensbe merészkedik, elsősorban költséghatékony praktikumot kínálva. De milyen lett?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Hazánkban a 3 éve debütált Renault Fluence komoly népszerűségnek örvend, ami nem is csoda, hiszen a típus szinte egyeduralkodó az ár/méret/érték mátrixban. Noha hasonló áron bőven találhatunk családbarát szedánokat a konkurencia háza táján is, a Renault büszkesége mégis kivételesen jó pozícióban van, így olyan friss ellenfeleivel is képes lehet megbírkózni, mint az elmúlt hónapokban bevezetett Citroën C-Elysée/Peugeot 301, és Seat Toledo/Škoda Rapid ikerpár, vagy éppen az árban verhetetlen Dacia Logan. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az autóipar nagyjai látszólag tátott szájjal figyelik, ahogy az eladási statisztikák mutatói hanyatlásnak indulnak, s a gyártók között alig vannak néhányan, akik az aktuális gazdasági környezethez igazodva változtatnának termékpolitikai hitvallásukon. Ennek hatásai mikroszkopikus szemüvegen át szemlélve igencsak károsak, hiszen a túlnyomóan koros használtautók importjával gyarapodó hazai járműpark átlagos életkora egyre csak növekszik, miközben a forgalmazók, vagy éppen a nehéz munkával és hitelezett befektetésekből kiépített kiszolgáló infrastruktúra cápái csak szárazon vergődnek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az idei év a hazai vásárlók nagy örömére a négyajtós ’válságautókról’ szól. A rendszerint kiskategóriás modellek alapjára fejlesztett szedánok nem véletlenül népszerűek hazánkban, vagy éppen a tőlünk keletebbre fekvő országokban: ezek az autók általában korrekt áron kínálnak komoly használati értéket, vagyis az első mellett a második üléssorban is elegendő helykínálatot, nagy csomagtartót, s mai szemmel nézve is elfogadható technikai színvonalat kínálnak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Toyota Auris legújabb, második generációja máris megérkezett hazánkba. Az első információk alapján erős ráncfelvarrásnak is tekinthető váltás joggal veti fel a kérdést – mire lesz képes a modell egy ennyire szoros piacon? Beültünk a volán mögé és utánajártunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Daciák eladásaival a válság és a drasztikusan lecsökkent autópiac ellenére sem hazánkban, sem pedig a nemzetközi porondon nincsenek problémák. Miközben szinte minden márkának mélyrepülést kellett átélnie, a Dacia grafikonja egyre csak emelkedett. Itthon immár több mint 10 százalékos részesedése van a Renault-Dacia márkáknak, amivel utóbbi az előkelő 10. helyet foglalja el a magyarországi értékesítési rangsorban. Nyugaton ráadásul egészen meghökkentő eladásokat produkál egyébként a ’budget’ márka: Franciaországban például a hatodik helyezéssel büszkélkedhet, s Németországban is rendkívül népszerű.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Mit tehetnénk, ha alacsony költségvetésből kellene családunk autózását fedezünk, ám mégis egy új, komoly szedánra vágynánk? Saját készítésű videónkban választ adunk a kérdésre. A kimondottan strapabíróra tervezett, kedvező áron kínált Peugeot 301 megérkezett hazánkba is.
Add a comment