Hazánkban a 3 éve debütált Renault Fluence komoly népszerűségnek örvend, ami nem is csoda, hiszen a típus szinte egyeduralkodó az ár/méret/érték mátrixban. Noha hasonló áron bőven találhatunk családbarát szedánokat a konkurencia háza táján is, a Renault büszkesége mégis kivételesen jó pozícióban van, így olyan friss ellenfeleivel is képes lehet megbírkózni, mint az elmúlt hónapokban bevezetett Citroën C-Elysée/Peugeot 301, és Seat Toledo/Škoda Rapid ikerpár, vagy éppen az árban verhetetlen Dacia Logan.
Egy új szín is érkezett a kínálatba - galériaMiközben a Fiat Lineával egyetemben a többiek kivétel nélkül kiskategóriás modellekből épülnek, a Renault válságmodelljének a Mégane, vagyis egy modernebb kompakt típus adja az alapjait. Persze a költségcsökkentés a Fluence esetében is tetten érhető - amire többek között a törökországi gyártás is bizonyítékul szolgál -, ám az utastér anyagait, a méreteket és a kivitelezést vizslatva egyértelmű a francia gyökerű modell lépéselőnye. A Renault tavaly még tovább javította a Fluence értékeit, s a modernizált autó már hazánkba is megérkezett.
Nem szembeötlőek a változások, mégis modernebb benyomást tesz a típus
A változások tekintetében leginkább apróságokról beszélhetünk, ám összességében a négykerekű kívánatosabb lett, mint valaha. Néhány új szín eleve magabiztosabb jelenséggé varázsolja az újdonságot, a szinte változatlanul hagyott far mellett jelentősen átdolgozott front rész pedig szintén nagyon jót tett neki.
Az új lámpák a hármas tagolású lökhárítóhoz hasonlóan elegánsabbak lettek, a megnőtt Renault embléma pedig büszkébben hirdeti az autó hovatartozását. A két legmagasabb felszereltségi szinten továbbá LED-helyzetjelzők és szériában járó könnyűfém keréktárcsák teszik még határozottabbá az autó megjelenését.
Gyönyörű a világos kárpitozás, nagyobb karbantartási igénye ellenére is megfontolandó választás
Akár egy sportautóban is érezhetjük magunkatAz utastérben a legnagyobb változást a Mégane jelenlegi generációjától örökölt digitális műszerek és az átdolgozott kárpitok jelentik, de a multimédiás rendszereket is kicserélték a fejlesztők.
Ennek köszönhetően immár az alapfelszereltség részét képezi az USB-csatlakozós, Bluetooth-os telefon-kihangosítóval is felvértezett hifi, amihez a második szinttől központi kijelző is jár. 220 ezer forintért megvásárolhatjuk a márka friss fejlesztésű, villámgyors R-Link integrált navigációs és multimédiás rendszerét, ami a középkonzolról, valamint az érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhető, s kijelzőjének felbontása is kiváló.
Az R-Link-hez olyan finomságok is tartoznak, mint az utastérben speciális motorhangokat generáló R-Sound Effect program, amivel egy gázolajos változatot hajtva akár egy Clio V6, vagy éppen egy motorkerékpár nyergében is érezhetjük magunkat (videó a bekezdés fölött).
A helykínálat a régi - valóban szinte limuzinos a kényelem
A menetpróba tapasztalataiból a rendszer igazán hatásvadász és szuperül működik, ám ügyes R-Sound Effect ide vagy oda, mi inkább a kínálathoz újonnan csatlakozott 1.6 Energy dCi erőforrásnak örülünk, ami már több modellben is tanúbizonyságot tett kiváló képességeiről.
Itt már hátul is vannak légbeömlők - galériaA pörgős dízel a Fluence motorházteteje alatt is szupernek bizonyult, aszkéta étvágy mellett kiemelkedően jó menetteljesítményeket garantálva a 4,62 méter hosszú franciának. Az óriási utas- és 530 literes csomagtérrel megáldott, egészen jó anyagokból építkező, valamint elfogadhatóan összeszerelt szedánt kiválóan mozgatta a 130 lóerős (320 Nm) négyhengeres, a start/stop rendszer nélkül ígért 4,6 literes gyári átlagfogyasztás pedig önmagáért beszél.
Nincs mese, az 1.6 dCi-vel a legjobb
Országúton 4, autópályán 5,5, városban 6 liter környékén a valóságban is elketyeg az 1.6 dCi, vagyis pontosan akkora étvággyal büszkélkedhet, mint 90/110 lóerős (200/240 Nm) 1.5dCi felmenői.
A kisebb, nyolcszelepes dízel teljesítményváltozattól függetlenül továbbra is korrekt társ, ám hangosabb, kulturálatlanabb és sokkal kevésbé vidám modern és gyorsabb gázreakcióval dolgozó testvérénél, a menetteljesítménybeli különbségek pedig egyértelműen szembeötlőek. A 90 lóerős gázolajoshoz egyébként a régi, 110 lóerős 1,6 literes alap benzinmotorhoz hasonlóan öt váltófokozat jár, miközben a két erősebbik dízel esetében 6 előremeneti fokozattal gazdálkodhatunk.
Árkategóriájában továbbra is verhetetlen
Automataváltót kizárólag a 110 lovas 1.5 dCi-hez kérhetünk: a Renault EDC névre keresztelt hatfokozatú duplakuplungos szerkezetét 300.000 forint ellenében kaparinthatjuk meg, vagyis a kényelem kedvelőinek megfontolandó ajánlat.
A műszercsoport a Mégane ajándéka
Ahogy megszokhattuk, már a listaárak szerint is igencsak józan a Fluence árazása, de az importőr rögtön két akcióval indít: egyrészt minden változathoz 400.000 forintos kedvezmény jár, továbbá a kiválasztott felszereltséghez "ingyen" kapjuk az eggyel magasabb felszereltségi szintet, így a négy ajánlattból az akció erejéig az első gyakorlatilag nem is létezik. Szó mi szó, bruttó 3,34 millió forintot kell leszurkolnunk a legolcsóbb 1,6 literes, benzines Fluence-ért, ennyiért pedig igazán magas felszereltséget, egyebek mellett 6 légzsákot, manuális klímát, telefon-kihangosítós, USB-s hifit, menetstabilizáló rendszert, tempomatot, ködfényszórót is kapunk.
A számtalan plusz tételt tartalmazó magasabb szint felára 250 ezer forint, míg a csúcsváltozat további 400 ezret kóstál – ár/érték arányban különben igencsak megéri a középső változat, hiszen a 250 ezer forint ellenében hátsó légbeömlőkkel kiegészített kétzónás automata klímát, 16 colos könnyűfém kerékszettet, kulcs nélküli rendszert, LED-es nappali menetfényt is kapunk.
A 90 lóerős dízelmotor félmillió forinttal kóstál többet a körülbelül 2,5 literrel szomjasabb benzinesnél, a 110 lóerős 1.5 dCi felára az alaperőforráshoz képest 800 ezer forint, a 130 lóerős 1.6 dCi szupermotorért pedig további 350 ezret szükséges leszurkolni.
Mindent egybevetve a Fluence jobb, mint valaha, árkategóriában pedig páratlan szolgáltatásokat kínál egészen modern köntösbe csomagolva, s az alapmotort leszámítva kimondottan naprakész technikai tartalom mellett. Sikere továbbra is előre borítékolható, 3-4 millió forint körül pedig pillanatnyilag nem tudunk nála jobb új családi autót említeni. Az 5 éves/100 ezer kilométeres garancia már csak hab a tortán.
Renault Fluence (2013) | 1.6 16V | 1.5 dCi 90 | 1.5 dCi 110 | 1.5 dCi 110 A. | 1.6 dCi 130 |
Lökettérfogat (cm3) | 1598 | 1461 | 1461 | 1461 | 1598 |
Csúcsteljesítmény (le) | 110 / 6000 | 90 / 4000 | 110 / 4000 | 110 / 4000 | 130 / 4000 |
Csúcsnyomaték (Nm) | 151 / 4250 | 200 / 1750 | 240 / 1750 | 240 / 1750 | 320 / 1750 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,5 mp | 13,0 mp | 11,0 mp | 11,9 mp | 9,8 mp |
Végsebesség (km/h) | 185 | 180 | 185 | 185 | 200 |
Váltófokozatok/típus | 5, man | 5, man | 6, man | 6, aut | 6, man |
Átl.fogy. (l/100 km) | 6,8 (B) | 4,4 (D) | 4,6 (D) | 4,4 (D) | 4,6 (D) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 155 | 115 | 120 | 114 | 119 |
Hosszúság (mm) | 4618 | 4618 | 4618 | 4618 | 4618 |
Szélesség (mm) | 1809 | 1809 | 1809 | 1809 | 1809 |
Magasság (mm) | 1479 | 1479 | 1479 | 1479 | 1479 |
Tengelytáv (mm) | 2702 | 2702 | 2702 | 2702 | 2702 |
Üres tömeg (kg) | 1253 | 1290 | 1307 | 1333 | 1349 |
Csomagtartó térf. (l) | 530 | 530 | 530 | 530 | 530 |
Alapár (e. forint) | 3.340 | 3.840 | 4.390 | 4.690 | 4.740 |