Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Hazánkban a 3 éve debütált Renault Fluence komoly népszerűségnek örvend, ami nem is csoda, hiszen a típus szinte egyeduralkodó az ár/méret/érték mátrixban. Noha hasonló áron bőven találhatunk családbarát szedánokat a konkurencia háza táján is, a Renault büszkesége mégis kivételesen jó pozícióban van, így olyan friss ellenfeleivel is képes lehet megbírkózni, mint az elmúlt hónapokban bevezetett Citroën C-Elysée/Peugeot 301, és Seat Toledo/Škoda Rapid ikerpár, vagy éppen az árban verhetetlen Dacia Logan.

Egy új szín is érkezett a kínálatba - galériaMiközben a Fiat Lineával egyetemben a többiek kivétel nélkül kiskategóriás modellekből épülnek, a Renault válságmodelljének a Mégane, vagyis egy modernebb kompakt típus adja az alapjait. Persze a költségcsökkentés a Fluence esetében is tetten érhető - amire többek között a törökországi gyártás is bizonyítékul szolgál -, ám az utastér anyagait, a méreteket és a kivitelezést vizslatva egyértelmű a francia gyökerű modell lépéselőnye. A Renault tavaly még tovább javította a Fluence értékeit, s a modernizált autó már hazánkba is megérkezett.

Nem szembeötlőek a változások, mégis modernebb benyomást tesz a típus

A változások tekintetében leginkább apróságokról beszélhetünk, ám összességében a négykerekű kívánatosabb lett, mint valaha. Néhány új szín eleve magabiztosabb jelenséggé varázsolja az újdonságot, a szinte változatlanul hagyott far mellett jelentősen átdolgozott front rész pedig szintén nagyon jót tett neki.

Az új lámpák a hármas tagolású lökhárítóhoz hasonlóan elegánsabbak lettek, a megnőtt Renault embléma pedig büszkébben hirdeti az autó hovatartozását. A két legmagasabb felszereltségi szinten továbbá LED-helyzetjelzők és szériában járó könnyűfém keréktárcsák teszik még határozottabbá az autó megjelenését.

Gyönyörű a világos kárpitozás, nagyobb karbantartási igénye ellenére is megfontolandó választás

Akár egy sportautóban is érezhetjük magunkatAz utastérben a legnagyobb változást a Mégane jelenlegi generációjától örökölt digitális műszerek és az átdolgozott kárpitok jelentik, de a multimédiás rendszereket is kicserélték a fejlesztők.

Ennek köszönhetően immár az alapfelszereltség részét képezi az USB-csatlakozós, Bluetooth-os telefon-kihangosítóval is felvértezett hifi, amihez a második szinttől központi kijelző is jár. 220 ezer forintért megvásárolhatjuk a márka friss fejlesztésű, villámgyors R-Link integrált navigációs és multimédiás rendszerét, ami a középkonzolról, valamint az érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhető, s kijelzőjének felbontása is kiváló.

Az R-Link-hez olyan finomságok is tartoznak, mint az utastérben speciális motorhangokat generáló R-Sound Effect program, amivel egy gázolajos változatot hajtva akár egy Clio V6, vagy éppen egy motorkerékpár nyergében is érezhetjük magunkat (videó a bekezdés fölött).

A helykínálat a régi - valóban szinte limuzinos a kényelem

A menetpróba tapasztalataiból a rendszer igazán hatásvadász és szuperül működik, ám ügyes R-Sound Effect ide vagy oda, mi inkább a kínálathoz újonnan csatlakozott 1.6 Energy dCi erőforrásnak örülünk, ami már több modellben is tanúbizonyságot tett kiváló képességeiről.

Itt már hátul is vannak légbeömlők - galériaA pörgős dízel a Fluence motorházteteje alatt is szupernek bizonyult, aszkéta étvágy mellett kiemelkedően jó menetteljesítményeket garantálva a 4,62 méter hosszú franciának. Az óriási utas- és 530 literes csomagtérrel megáldott, egészen jó anyagokból építkező, valamint elfogadhatóan összeszerelt szedánt kiválóan mozgatta a 130 lóerős (320 Nm) négyhengeres, a start/stop rendszer nélkül ígért 4,6 literes gyári átlagfogyasztás pedig önmagáért beszél.

Nincs mese, az 1.6 dCi-vel a legjobb

Országúton 4, autópályán 5,5, városban 6 liter környékén a valóságban is elketyeg az 1.6 dCi, vagyis pontosan akkora étvággyal büszkélkedhet, mint 90/110 lóerős (200/240 Nm) 1.5dCi felmenői.

A kisebb, nyolcszelepes dízel teljesítményváltozattól függetlenül továbbra is korrekt társ, ám hangosabb, kulturálatlanabb és sokkal kevésbé vidám modern és gyorsabb gázreakcióval dolgozó testvérénél, a menetteljesítménybeli különbségek pedig egyértelműen szembeötlőek. A 90 lóerős gázolajoshoz egyébként a régi, 110 lóerős 1,6 literes alap benzinmotorhoz hasonlóan öt váltófokozat jár, miközben a két erősebbik dízel esetében 6 előremeneti fokozattal gazdálkodhatunk.

Árkategóriájában továbbra is verhetetlen

Automataváltót kizárólag a 110 lovas 1.5 dCi-hez kérhetünk: a Renault EDC névre keresztelt hatfokozatú duplakuplungos szerkezetét 300.000 forint ellenében kaparinthatjuk meg, vagyis a kényelem kedvelőinek megfontolandó ajánlat.

A műszercsoport a Mégane ajándéka

Ahogy megszokhattuk, már a listaárak szerint is igencsak józan a Fluence árazása, de az importőr rögtön két akcióval indít: egyrészt minden változathoz 400.000 forintos kedvezmény jár, továbbá a kiválasztott felszereltséghez "ingyen" kapjuk az eggyel magasabb felszereltségi szintet, így a négy ajánlattból az akció erejéig az első gyakorlatilag nem is létezik. Szó mi szó, bruttó 3,34 millió forintot kell leszurkolnunk a legolcsóbb 1,6 literes, benzines Fluence-ért, ennyiért pedig igazán magas felszereltséget, egyebek mellett 6 légzsákot, manuális klímát, telefon-kihangosítós, USB-s hifit, menetstabilizáló rendszert, tempomatot, ködfényszórót is kapunk.

A számtalan plusz tételt tartalmazó magasabb szint felára 250 ezer forint, míg a csúcsváltozat további 400 ezret kóstál – ár/érték arányban különben igencsak megéri a középső változat, hiszen a 250 ezer forint ellenében hátsó légbeömlőkkel kiegészített kétzónás automata klímát, 16 colos könnyűfém kerékszettet, kulcs nélküli rendszert, LED-es nappali menetfényt is kapunk.

A 90 lóerős dízelmotor félmillió forinttal kóstál többet a körülbelül 2,5 literrel szomjasabb benzinesnél, a 110 lóerős 1.5 dCi felára az alaperőforráshoz képest 800 ezer forint, a 130 lóerős 1.6 dCi szupermotorért pedig további 350 ezret szükséges leszurkolni.

Mindent egybevetve a Fluence jobb, mint valaha, árkategóriában pedig páratlan szolgáltatásokat kínál egészen modern köntösbe csomagolva, s az alapmotort leszámítva kimondottan naprakész technikai tartalom mellett. Sikere továbbra is előre borítékolható, 3-4 millió forint körül pedig pillanatnyilag nem tudunk nála jobb új családi autót említeni. Az 5 éves/100 ezer kilométeres garancia már csak hab a tortán.

Renault Fluence (2013) 1.6 16V 1.5 dCi 90  1.5 dCi 110 1.5 dCi 110 A. 1.6 dCi 130
Lökettérfogat (cm3) 1598 1461 1461 1461 1598
Csúcsteljesítmény (le) 110 / 6000 90 / 4000 110 / 4000 110 / 4000 130 / 4000
Csúcsnyomaték (Nm) 151 / 4250 200 / 1750 240 / 1750 240 / 1750 320 / 1750
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,5 mp 13,0 mp 11,0 mp 11,9 mp 9,8 mp
Végsebesség (km/h) 185 180 185 185 200
Váltófokozatok/típus 5, man 5, man 6, man 6, aut 6, man
Átl.fogy. (l/100 km) 6,8 (B) 4,4 (D) 4,6 (D) 4,4 (D) 4,6 (D)
CO2-kibocsátás (g/km) 155 115 120 114 119
Hosszúság (mm) 4618 4618 4618 4618 4618
Szélesség (mm) 1809 1809 1809 1809 1809
Magasság (mm) 1479 1479 1479 1479 1479
Tengelytáv (mm) 2702 2702 2702 2702 2702
Üres tömeg (kg) 1253 1290 1307 1333 1349
Csomagtartó térf. (l) 530 530 530 530 530
Alapár (e. forint) 3.340 3.840 4.390 4.690 4.740