A legendás Porsche 906-osnál népszerűbb autót aligha találhatnánk a Föld kerekén, pedig igencsak keveseknek adatik meg a lehetőség, hogy élőben találkozhassanak vele. A versenyautó homologizációjához néhány utcai verzió legyártására is szükség volt anno, ezek a példányok azonban az idők folyamán eltűntek, vagy gyűjtemények mélyén bujdokolnak. Pedig a könnyű vázszerkezetnek és a kompozit anyagok bőséges felhasználásának köszönhető szerény 580 kg-os üres tömeg a kétliteres boxermotor 220 lóerős teljesítményével párosítva szinte hihetetlen menetteljesítmények eléréséhez segíti elő a Porsche büszkeségét. Add a comment

A Genfi Autószalonról még adósak maradtunk néhány izgalmas történettel, hiszen az új autók között a régmúlt is képviseltette magát a svájci várost fenekestül felbolygató kiállításon. A születésnapját ünneplő Jaguar E-Type mellett talán a Fiat Mefistofele keltette a legnagyobb feltűnést, hiszen a 21,7 literes hengerűrtartalmú szörnyeteg éppen az alig 900 köbcentiméteres kis 500-as mellett parkolt, meglehetősen éles kontrasztot alkotva a modern csöppséggel. Add a comment

Ritkán áll elő az az eset, hogy egy jármű megvásárlásakor rohannunk kell a szerződés aláírásához, hogy le ne csússzunk a birtoklás lehetőségéről. Nos, az amerikai Gateway Classic Mustang kis manufaktúrájának kasszájánál bizony ez a szituáció állt elő, még annak ellenére is, hogy Steve McQueen 1968-as Mustangjának replikáján ékeskedő árcéduláról még a verebek sem csiripelnek. Add a comment

Az 1960-as évek hajnala (avagy az autógyártás hőskora) mind a mai napig befolyással van az autós világra; ekkor például két, napjainkra már legendává vált európai típus is harcba indult a vásárlók kegyeiért. A Volvo P1800 egy előszériás változata ugyan már az 1960-as brüsszeli autószalonon bemutatkozott, de az igazi csillaghullás 1961-ben a genfi kiállításon következett be, amikor is a látogatók miközben egyik szemüket a Jaguar E-Type-on legeltették, addig a másikkal már a Volvo gyönyörű sportautóját mustrálhatták. Add a comment

Noha a Renault tulajdonában lévő Alpine nevet csupán néhány típus viselhette a történelem során, a két márka egy lapon említése általában heves szívdobogás kiváltója az autókért rajongók körében. Az izgalom persze indokolt, hiszen ez a betűösszetétel a franciák legkeményebb kihívásokkal is dacoló sportautóit jelölte, melyek sorra zsebelték be a trófeákat. Add a comment

Épp 100 éve annak, hogy a Rolls-Royce orrán ott díszeleg a híres Emily, vagy más néven a Spirit of Ecstasy szobrocska, amelynek jelentése gyakorlatilag egybeolvadt a mérhetetlen és kifinomult luxussal. A 100 éves figura emlékére pedig stílusosan készülnek a britek: vasárnap, azaz február 6-én 100 Rolls-Royce parádézik végig London utcáin. Az útvonal többek között érinti a Piccadilly Circus-t, a Trafalgar teret és a Parlament tér előtt is elsuhannak. Add a comment

A Jaguar E-Type ötven évvel az 1961-es premierje után a Genfi Autószalonon ünnepli születésnapját, így biztosak lehetünk abban, hogy számos tökéletesen felújított példánnyal találkozhatunk majd. Add a comment

1894 előtt még senki sem ismerte azt a szót, hogy „autó”. Kevesebb mint két emberöltővel ezelőtt a motorizáció igencsak gyerekcipőben járt, s egyetlen villanással később, 2007-ben a járműállomány már 918 millió darabból áll. A hihetetlen mértékű tudományos és technikai fejlődés mögött büszke férfiak (és néhány Hölgy) munkássága, tudása, s ami a legfontosabb; szenvedélye áll. Add a comment

A nemrégiben bemutatott Ford Mustang Mach-1-est is teljeskörűen restauráló vállalkozás története első hallásra igen egyszerűnek mondható. Történt ugyanis, hogy két jóbarát hobbijának köszönhetően saját bőrén megélt tapasztalattal a tarsolyában úgy gondolta, hogy ha már építettek egy autót, akkor miért is ne adhatnák el. S ha már eladták, miért is ne építenének még egyet, aztán még egyet...

Add a comment

Korábbi epizódunkban megígértük, hogy tovább boncolgatjuk az autós történelem olyan kiemelkedő darabjainak sztoriját, melyek korukban letettek valamit az asztalra, azonban az évek múlásával nevük is kikopott a történelemkönyvekből. Add a comment

Az autós történelem a sikermodellek és a bukott szériák mellett olyan gépcsodákat is tudhat lapjain, melyek különlegesek, érdekesek voltak, valamiféle unikumként kerültek felszínre, ám ennek ellenére méltatlanul, egyenes ágú utód nélkül a feledés homályába merültek. Jelen cikkünk most épp ilyen, nagyrészt alacsony példányszámban készült típusokkal foglalkozik, melyek koruk – és napjaink – kuriózumaként születtek, ám ha egy beszélgetés során felmerül a nevük, sokan csak bólogatnak, mert még csak nem is hallottak róluk, pedig nem ilyen sorsot érdemeltek. Jó ismerkedést, kellemes szórakozást kívánok!

Add a comment

Nem sok olyan név van, amely nagyobb vágyat keltene az amerikai izomautók rajongóinak szívében, mint a Cuda. A Plymouth Barracuda izmos kiadása, melyhez 7-7,2 literes V8-asokat kínált a márka, mára fajtájának legdrágább tagjává vált: a hét legyártott 1971-es HemiCuda kabrió (425 lóerő) egy darabja piaci áron 400 millió forintnyi összegért cserélhet gazdát. Add a comment

Már többször volt alkalmunk olyan ritkaságokról beszámolni, melyek valami különös véletlen folytán éppen a mi időnkben kerülnek kalapács alá, de amit most kínálnak eladásra, az talán minden várakozást felülmúl. Add a comment

Borús és kezdetben szomorú napon kelt útra az Autó Pult szerkesztőségének egy jelentős hányada, hogy budapesti főhadiszállásunktól az alig néhány kilométerre fekvő Tata felé vegyük az irányt. Látogatásunk célja nem volt egyéb, minthogy közelebbről is megismerkedjünk új partnerünk munkásságával, aki az európai szemeknek ritkaság számba menő legendás amerikai típusok restaurálásával és átépítésével foglalkozik. Add a comment

Azt hiszem, abban mindannyian egyetértünk, hogy egy új autó megvásárlása örömteli és igen ritka pillanat az életünkben. Amikor átvesszük a kulcsokat leperegnek szemünk előtt azok a fáradtságos munkanapok, melyek során megdolgoztunk pillanatnyi boldogságunkért. Mélyet szippantunk az utastér levegőjéből, hogy érezzük a kezdeti benyomásunk szerint minden tekintetben kifogástalan kivitelezést és az anyagok árasztotta minőségi hangulatot. Add a comment