- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Porsche Exclusive már az 1980-as évek közepe óta épít személyre szabott járműveket, amikor is rájöttek a gyártónál, hogy néhány fanatikus multimilliomos képes eszméletlen összegeket áldozni egy-egy egyedülálló járműre. A Porschék testre szabásával foglalkozó gyári műhely első munkája egy átalakított 930 Turbo volt, amit más néven „935 Street-nek” hívnak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter

Az autók és a múlt megőrzése fontos feladat, mégis, ha más szemmel nézünk erre, annál szomorúbb nincs is, mint egy négykerekű, amely száguldásra fogant, ám örök állásra van kárhoztatva. Nemrégiben az Autó Pult segített a Porsche Múzeum autóinak megjáratásában, ahol versenypályáján is nyúztuk a veteránokat, most pedig egy többszörös Pikes Peak győztes pilóta viszi el a 356-ot egy körre. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Valószínűleg kevés az olyan veteránrajongó, aki nehezen viseli, hogy előtte már mások is használták az autóját. Ha azonban mégis lenne ilyen, akkor nekik mindenképpen kedvez a Jaguar legújabb akciója, melynek keretein belül összeraknak hat vadonatúj példányt legendás kupéjukból, az E-type-ból, ráadásul annak is Lightweight, azaz pehelysúlyú kiviteléből. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Veterános partnerünk, a Kultmobil szervezésében május utolsó napján kerül megrendezésre az immár harmadik „Autók és kávé” találkozó, amely ezúttal is garantáltan tökéletes helyet jelent majd az autórajongók számára. Legyen szó veteránokról, youngtimer járművekről, sportkocsikról, vagy akár különféle tuningautókról, minden benzingőzzel fertőzött kilátogató garantáltan találni fog ínyére való finomságoka. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Április utolsó vasárnapján a III. Goldtimer Nyílt Napon ismét kézzel fogható közelségbe került a horizont a Budaörsi Repülőtér füves gyepén. Föld és égbolt gyakorlatilag összeért a Goldtimer Alapítvány és a Rákosmente Oldtimer Egyesület lelkes csapatának köszönhetően, akik gyönyörű légi és közúti oldtimerekkel, illetve youngtimerekkel kápráztatták el a kilátogatókat, ráadásul a rendezvény nem csak amolyan jól megszokott statikus kiállítás volt, mert a hagyományokhoz hűen a repülő gépezeteket ki is lehetett próbálni, míg a földhöz ragadt kettő-, három-, és hatkerekűek jövés-menése szintén hangulatos dinamikát és nem utolsó sorban hangélményt szolgáltatott.
Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
A veteránkorú keleti autók sokakban ébresztettek fel szép emlékeket
Szeretne elmerülni a ’60-as, ’70-es, ’80-as évek Magyarországára jellemző járművek világában, nosztalgiázni picit, vagy megmutatni az ifjúságnak, mivel közlekedett a szocializmusban a család, min tanultak eleink vezetni, milyen gépek is rótták régen az utakat idehaza? Itt a remek lehetőség, 2014. április 25-27. között a Veterán Zsiguli Egyesület ismét megrendezi a Retropartyzánok elnevezésű járműkiállítást és találkozót Csepelen, az Orion Parkban. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
50 év bizony hosszú idő, a mára igazi ikonná érett Ford Mustang debütálásának szép kerek jubileumát így szerte a világban rajongók milliói ünneplik ezen a napon. Hazánkban is méltóképp emlékeztek meg a jeles eseményről az amerikai vasakat terelgető fanatikusok. A főként Mustang, illetve amerikai Ford, Mercury, Lincoln valamint Shelby tulajokat csapattá kovácsoló, közel félezer taggal büszkélkedő magyar Ford Cruising közösség szervezésében idén nyolcadik alkalommal került megrendezésre a szép hagyományokkal bíró Mustang Születésnapi Találkozó és Túra.
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Páratlan ritkaság kerül eladósorba: az 1956-os Maserati 450S Prototype Carrozzeria Fantuzzi az a bizonyos versenyautó, amelyet maga Stirling Moss vezetett az 1956-as Mille Miglián. Ahogy a különleges veteránoknál megszokhattuk, a birtoklásáért most is földöntúli összeget kérnek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Sokan sokféle teóriát állítottak már fel, hogy mi adja a sportautók igazi varázsát – lenyűgöző formák, őrült mentteljesítmények, vagy az elérhetetlenségükben rejlő misztikum áll a középpontban? Az idők során nem csak őrült ritka fehér hollóvá vált, de egyben igazi ikonná érett utolsó bukólámpás Toyota Suprával suhanva bennem egyből a kihívás fogalmazódott meg, mint kulcsszó. Persze ez már a végeredmény, hisz a mozgató rugó a nyolcvanas évek japán sportautót-gyártására jellemző örökös bizonyítási vágy volt, hogy a felkelő nap országának műszaki kultúrája, a lemezek alatt megbúvó finoman cizellált technika bizony képes lehet felülmúlni a hagyományaikon trónoló nagyhírű európai és amerikai sportautókat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Iso Grifo – egy név, amiről még az autórajongók körében is csak kevesen hallottak. Ez pedig nincs rendjén, hiszen egy méltatlanul elfeledett modellel állunk szemben, mely egy olyan korban készült, amikor még nem volt semmiféle vezetéstámogató elektronika, nem számítógépekkel állították be az autók teljesítményét, és nem számított, hogy a motor (amit persze kizárólag benzin hajthatott) hány litert gurít le a torkán. Csak egy dolgot tartottak szem előtt a tervezők: a szerencsés tulajdonosok arcán mosoly villanjon, mégpedig minden egyes gázadáskor. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
A mai nap folyamán immáron második alkalommal gyűltek össze a youngtimerek, oldtimerek, valamint hobbi-/sportautók és motorok rajongói az „Autók és kávé” rendezvényen, veterános partnerünknek, vagyis a Kultmobil lelkes csapatának a jóvoltából. A felhozatalban szokás szerint nem csalódtunk - több mint 100 jármű tette tiszteletét, ráadásul idén a tavalyi esőcseppek helyett a napsugarak is velünk voltak, így minden adott volt, hogy egy finom reggeli kávé mellett jól szemügyre vegyük a járgányokat, vagy, hogy megismerjük tulajdonosaik történeteit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az 1956 és 1959 között gyártott 507-es típus kétségtelenül a BMW egyik legszebb, ha nem egyenesen a legszebb modellje volt. A kétszemélyes roadster 1955 őszén mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon, és míg a gyáriak azt tervezték, hogy a nyitható tetejű típussal meghódítják Amerikát, a több ezres tervezett darabszám helyett végül mindössze 254 példány látott napvilágot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ötven éves a Škoda 1000 MB. Az alsó-középkategóriás modell az akkori Octavia utódjaként 1964. március 21-én mutatkozott be. Az első farmotoros, hátsókerék-hajtású és önhordó karosszériás modellként az 1000 MB mérföldkő volt a márka közel 119 éves történetében. A tágas, négyajtós modellt kora egyik legjobb autójaként tartották számon az egyliteres kategóriában, amely kényelme, teljesítménye és technikája terén egyaránt mércéül szolgált vetélytársai körében. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Ford idén ünnepli az ikonikus Ute (azaz haszonjármű) típus megalkotásának 80. évfordulóját. Ebből az autóból idővel olyan modellsorozatok nőttek ki, mint az F-sorozat és a Ranger, amelyeknek köszönhetően a vállalat vezető szereplővé vált a haszonjárművek piacán. Az Ute több volt, mint helyi ausztrál találmány, hiszen a koncepció idővel az egész világot meghódította: az elképzelést számos gyártó átvette, és az ilyen jellegű autók világszerte számtalan rajongót szereztek maguknak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter

59 különböző James Bond filmekből származó járművet bocsát eladósorban egy Miami-ban eldugott múzeum. A gyűjtemény különlegessége, hogy tagjaira külön-külön nem lehet lecsapni – kizárólag együttesen, 7,7 milliárd forintnyi fontért kerülhet új kézbe. Add a comment


.jpg)








