Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Páratlan ritkaság kerül eladósorba: az 1956-os Maserati 450S Prototype Carrozzeria Fantuzzi az a bizonyos versenyautó, amelyet maga Stirling Moss vezetett az 1956-as Mille Miglián. Ahogy a különleges veteránoknál megszokhattuk, a birtoklásáért most is földöntúli összeget kérnek.

Moss orra alá borsot tört - galériaAz 1987-ben teljes körű, gyári felújításon átesett típus élete nem telt hányattatás nélkül. A hathengeres 350S alapjaira épülő vörös szépséget nagy sietségben készítették el az 1956-os Mille Miglián való indulásra, amelynek sajnos meg lett az eredménye. A 3501-es alvázszámú modell fékei a versenyen felmondták a szolgálatot és Moss, valamint navigátora Dennis Jenkinson az út mellett kötött ki. Az autó meglehetősen összetört, de szerencsére a bent ülőknek nem lett baja.

Ezt követően az autó teszt prototípusként szolgált a 450S program számára, melynek keretében megnyújtották tengelytávját, hogy helyet kaphasson egy új, V8-as szív. Az új karosszériát a Fantuzzi álmodta meg hozzá, amely kortalanul gyönyörködtetőre sikerült, miközben megtalálhatjuk rajta a korabeli versenyautók összes jellegzetességét.

Versenyautó még sosem volt ilyen elegáns

Az 1956-as Svéd GP-n még futott a típus, majd a gyár berkein belül való porosodást követően 1965-ben motor nélkül került eladásra. Hamarosan mozgó járműként az Amerikai Egyesült Államokban bukkant fel, ahol erejét – mi más? – egy V8-as Corvette motor szolgáltatta. Néhány évtized eltelt, amikor is egy olasz gyűjtő 1981-ben felfigyelt a típusra és busás összegért hazahozatta.

Minden eredeti állapotban - galériaIdőt és pénzt nem kímélve az új tulajdonos helyreállítatta a vörös versenygépet az eredeti 450S recept alapján, amelybe így 5,7 literes, négytorkú Weber 45 IDM karburátorokkal vértezett Maserati V8 került, lenyűgöző 520 lóerős teljesítménnyel. A pehelysúlyú autó úton tartásáról elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig de Dion felfüggesztés gondoskodott, a mozgási energiát pedig négy dobfék igyekezett felemészteni.

A páratlan típus most eladósorba került: május 10-én egy monacói aukción lehet versenybe szállni érte, ahhoz pedig, hogy komolyan beleszólhassunk a licitbe, a szakértők szerint nem árt, ha legalább 1,3 milliárd forintnyi valuta van a tarsolyunkba, de előfordulhat, hogy ennek másfélszereséért talál gazdára a vörös ördög.

Ha ennyit nem kívánunk elkölteni, ám szeretnénk megtapasztalni a nyersséget és a finom eleganciát egyaránt, alternatívaként a következő duót lehet felajánlani. Vegyünk 15 millió forintért egy vérmesebb Caterham modellt, amelyhez tegyünk 45 millióért egy hétköznapokban is jól használható Maserati GranTurismót. Önök melyik "csomagot" választanák?