- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Henry Ford leginkább a sorozatgyártás hatékonyságának fejlesztéséről vált híressé, de mielőtt az egydolláros menedzserek felmenője gazdag iparmágnássá vált volna, bizony maga is a kézműves mesterségnek hódolt, s csupa szív autókat épített. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Opel teljesen felforgatta a családi autók békés világát, amikor a vezetőség a ’80-as végén gondolt egy nagyot. Mivel a német márkát már akkoriban is birtokló General Motors a sportautó-specialista Lotus céget 1986-ban felvásárolta, kézenfekvő volt, hogy közös erőből alkossanak valami nagyot. A benzingőzzel fertőzöttek számára nem is kellhet ennél több, bizonyosan már most tudják, hogy a Lotus Omega, azaz brit nevén a Lotus Carlton került terítékre. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Neil Armstrong sokak hőse, s a tudományért rajongók nagy példaképe augusztus 25-én hunyt el, ám lábnyomán túl több tekintetben is mély nyomott hagyott a történelemben, így emlékének megőrzése már korunk generációinak feladata. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az olaszok két határozott és módfelett öntudatos alakjának történetét talán mindenki ismeri, hiszen igencsak ritkaságszámba megy, hogy egy műszaki meghibásodás olyan áradatot indít el, ami végül felépít egy egész gyárat. Tanulságul szolgáljon hát mindenkinek, hogy a düh és a felháborodás erejét sosem szabad lebecsülni, mert ezek még a legkevésbé motivált és szerény emberből is igazi romboló szörnyeteget képesek varázsolni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Számos sztár bocsátja áruba aukción valamilyen értéktárgyát, s így tesz most Elton John is, aki ezúttal 1987-es Ferrari Testarossáját gördíti kalapács alá. Az autó többek között azért is különleges, mert az énekes az MCA stúdiótól 40 éves születésnapjára kapta ajándékként. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
{jcomments off}
Az Autó Pultnál nap, mint nap autókat tesztelünk, leírjuk tapasztalatinkat, megosztjuk Önökkel a különböző modellek összes fontos adatát/tulajdonságát, tehát burkoltan, vagy sokkal inkább szánt szándékkal vásárlói tanácsokat, segítséget igyekszünk nyújtani, hogy Önök megtalálják azt az autót, ami igényeiknek leginkább megfelel, s mellyel remélhetőleg sokáig boldogok lesznek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem kérdés, a Pebble Beach-i fesztivál az év egyik legjelentősebb autós eseménye, ahol még maguk a gyártók is számos speciális prototípust vagy különkiadást szoktak bemutatni, hogy lenyűgözzék a kilátogatókat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Jean Bugatti tagadhatatlanul a történelem legnagyobb autóipari elméinek egyike volt, ám ennél is fontosabb, hogy a reneszánsz emberekre jellemző megszállottságához széles látókör, s egy jó adag művészi véna is társult, így az alig 30 éves korában elhunyt zseni nem csak a motorok, vagy éppen a futóművek fejlesztése terén lehetett úttörő. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az esti utcák kihaltak és hűvösek, s a levegő csak akkor lesz még fagyosabb, amikor egy géppuska ropogása az édesdeden alvó csecsemők ágyáig is elhatol, hogy végül mindenkinek riadtan nyíljon tágra a szeme. A tár végül szomorú kattogással ürül ki, miközben a töltényhüvelyek olyan szeretetreméltó csendüléssel esnek az útra, ahogyan a kiskanál a reggeli kávé csészéjéhez verődik. A rövid közjáték végül egy 1928-as zöld Cadillac Town Sedan abroncsainak csikorgásával zárul, melynek V8-as motorja mind a 93 lóerejét mozgósítja a meneküléshez. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
"Kitartás, jellemesség, eltökéltség, szenvedély" – csak néhány azon tulajdonságok közül, amik naggyá tesznek egy embert, s amik bizony igencsak szükségesek ahhoz, hogy egy mérnöki műtárgy megszülethessen. Igaz, egyúttal ezek azok a jellemzők tekintetőek azoknak is, melyek szerepét egyre inkább átveszi a nagyvállalatok felszínessége, a szívtelen, lélektelen pénz utáni hajsza, miközben a kissé negatív irányba fordult száguldást az autóiparban aligha vesszük észre, hiszen az évszázados technikai fejlődés és a tömegtermeléssel járó tőke koncentrálódása szinte rutinszerűen szüli meg azokat az alkotásokat, amik önmagukban nézve kiválóságok. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Néhány napja megjelent Mercedes SL 350 tesztünkben megígértük, hogy a fotókon az SL-sorozat 60 éves jubileuma alkalmából az újdonsággal pózoló oldtimerről ejtünk a héten pár szót. Az Európa-szerte híres és rendkívül igényes tatabányai Motor Classic restauráló műhelyből a napokban kigördült, 1959-es évjáratú 190 SL típushoz ugyan az eredeti tervek szerint csak néhány közös fotó készítése érdekében látogattunk el, ám a csodaszép veterán megérdemel néhány gondolatot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Akárhogyis, a klasszikus veteránok látványa mindig örömmel tölti el a szemlélőt, hiszen olyan darabokról van szó, amelyek a régmúlt hangulatát képesek hamisítatlanul átültetni napjainkba. A Pagoda néven ismert, 1963-'71 között gyártott W113-as kódjelű Mercedes-Benz SL roadster ezúttal a bolgár Vilner stúdió garázsába gördült be, ahonnan pompázatos állapotban került ki. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Steve McQueen nem csak nagy színész volt, de megrögzött autóbolond is, így aztán a forgatásokon és saját garázsában is olyan különlegességek fordultak meg, melyek értéke később a történelmi töltet miatt is az egekbe szökött, kézen-közön az idő múlásával mégis elherdálta őket valaki. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
A szovjet autóipar egyértelműen a racionalitásról szólt a 70-es években. Fő célként a zord időjárásnak és a rossz minőségű utaknak ellenálló robusztus felépítés, az egyszerű kialakítás és az olcsó tömegtermeléshez igazodó műszaki megoldások fogalmazódtak meg a döntéshozókban, hisz a dolgozó népnek ennél nem kellett több - szerintük legalábbis. Ám a magasabb rangú személyek a vasfüggöny keleti oldalán sem vetették meg a luxust - ugyanúgy szerettek vadászni, ahogy nyugati ellenségeik, csak míg a kapitalista „rémeknek” voltak hozzá igen kényelmes terepjáróik, a nagy Szovjetunióban nagyon gyér volt a felhozatal ebben a szegmensben. A hadseregben akkor szolgáló UAZ 469-es terepjáró nem a finom kialakításáról volt híres, a barátságosabb Lada Niva pedig még nem szerepelt a kínálatban a hetvenes évek derekán. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Sokan erősen ráncolják a szemöldöküket, ha a Porsche modellsorozatainak, és legfőképp a 911-nek a változatait nézik. Valóban, akár rekordnak is tekinthető a legkülönbözőbb igények és a 997-es modellsorozat eladásainak felpezsdítése érdekében egy időben árult 22 verzió, de ennek a legendás sportautónál már komoly hagyománya van. Tudták, hogy egykoron a Turbo megjelent „félig nyitott” Targa verzióban is? Add a comment