.jpg)
Nem kérdés, a Pebble Beach-i fesztivál az év egyik legjelentősebb autós eseménye, ahol még maguk a gyártók is számos speciális prototípust vagy különkiadást szoktak bemutatni, hogy lenyűgözzék a kilátogatókat.
Ám az autócsodák bemutatása mellett van egy másik fontos momentuma is a benzingőzről szóló kaliforniai hétvégének: évről-évre rendkívül nívós árveréseket szerveznek.
.jpg)
Idén sem volt ez másképp, a siker pedig nem maradt el, rengeteg finomság került kalapács alá. Ám a két legjelentősebb az a két típus, amelyekért a biztonság kedvéért nem megnevezett vásárlók összesen 5 milliárd forintnyi dollárt (plusz az aukciós ház költségei) voltak hajlandóak kifizetni, méghozzá egyenlő mértékben – bizony, a különlegességek nem kevesebb, mint 11-11 millió dollárért keltek el.
Az egyik egy 1960-as, rendkívül ritka Ferrari California 250 LWB Spider Competizione, amely modell az egyik legkedveltebb a szuperlatívuszok gyűjtői között, míg a másik az a könnyűépítésű Gulf/Mirage Ford GT40, amelyet maga Steve McQueen is kormányzott ’71-es „Le Mans” című filmében.
.jpg)
A szakértők különben 8 millió dollárt vártak az 1967-ben gyártott könnyűépítésű 450 lóerős GT40 versenyautóért, amelyből mindössze két darab maradt fenn napjainkra, ám ezzel szemben 11 millió dollárig meg sem állt a licitálás.
Apró érdekesség, hogy ezzel a szélvészgyors Ford minden idők legdrágább amerikai autójává vált, eddig ugyanis a ’csupán’ 10,34 millió dolláros hosszú tengelytávú Duesenberg Model-J tartotta a csúcsot - természetesen utóbbi is ugyanezen az eseményen kelt el.
.jpg)
Halkan hozzátesszük, hogy a két horribilis áron gazdát cserélt sportkocsi ára együttesen sem éri el a jelenlegi rekorder, 5095-ös alvázszámú Ferrari 250 GTO értékét, amely utoljára több mint 7 milliárd forintnyi fontért cserélt gazdát.
