Tagadhatatlanul vannak olyan pillanatok, amikor a pénz egyszerűen nem számít, s hagyjuk magunkat kirabolni. Az egyik ilyen az esküvőnk, a másik pedig, amikor a férfiak megvásárolják maguknak életük álmát. Persze egy autó, az csak egy autó, s pályafutásunk alatt számos darab megfordul a kezeink között, mégis van közöttük egy, amit sosem felejtünk el. Add a comment

Az alsó-középkategória talán a legszerteágazóbb és legkeményebb piaci szegmens, hiszen ebben küzdve kell a gyártóknak a legnagyobb közönséget megszólítani, ráadásul gyakran pont ezeken húzómodelleken múlik a siker vagy a bukás. Az Opel Kadett sztorija egészen pontosan 1962-ben kezdődött, mi pedig a Kultmobil jóvoltából egy ’76-os példányt fogtunk vallatóra, hogy kiderüljön, milyen is volt évtizedekkel ezelőtt a nyugati átlagpolgár élete. Add a comment

Kevés olyan különleges jármű létezik a világon, mint a Bonhams aukciós ház kalapácsa alá kerülő 1964-es évjáratú Lincoln Continental. Add a comment

{jcomments off}

A Beatles tagjainak nem csak a zenéhez volt kifinomult érzékük, de az autókhoz is igen jó kezekkel nyúltak. Paul McCartney Lamborghini 400 GT-jét, és John Lennon Ferrari 330 GT-jét korábban már volt alkalmunk bemutatni abból az alkalomból, hogy megfontolatlan, vagy éppen ügyesen időzítő tulajdonosaik jóvoltából szabad prédává váltak. Add a comment

A nyolcvanas évek végén az Audi is elérkezettnek látta az időt arra, hogy építsen egy igazi luxuslimuzint, amivel borsot törhet a konkurencia orra alá - persze ehhez nem volt elég egy átlagos autót építeni. A héten a Kultmobilosok jóvoltából magunk is testközelből tapasztalhattuk meg, hogy vajon milyen autó a technikai csemegékkel gazdagon megpakolt, sportosra hangolt Audi V8-as, melynek egy 1989-es évjáratú, gyönyörű állapotban lévő példányához volt szerencsénk. Add a comment

Rendelésre írni néha elég nyögvenyelős, főleg akkor, ha kreativitást és megfelelő lelkiállapotot igénylő feladatról van szó. Éppen ezért esik nehezemre legépelni a cikk első sorait, mert két olyan autót kellene alaposan górcső alá vennünk, amelyek ugyan igen vonzóak, mégis hordoznak magukban némi ellenszenvet. Add a comment

Az 1968-as évjáratú kupéval való találkozás miatt több szempontból is szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen az autó éppen egy olyan korszakból csöppent közénk, ahol a technika fejlettségi színvonala már lehetővé tette a felhőtlen vezetési élményt szolgáló környezet megteremtését, de mégsem jutott el addig a választóvonalig, aminek átlépése után a sofőr szerepe már elhanyagolódni kezdett. Add a comment

Már több mint egy hete történt, hogy a legendás W126-os kódjelű S-osztályos Mercedes alapjaira épített kupéban, a sokak álmát képező 560 SEC-ben tölthettem néhány kilométert, emlékezetemben mégis máig hallom a tulajdonos mosolyogva kiosztott utasításait: „Nem szükséges annyira finomkodni, húzd meg rendesen! Nem fog letörni; ne félj, nem feltétlenül kell azzal ennyire kesztyűs kézzel bánni, ez meg van építve! Lendítsd meg nyugodtan az ajtót, hisz’ vasból van! – nem mai műanyagautó”... Add a comment

Lehet az régi vagy új, lehet gyenge vagy erős, lehet gázolajos vagy benzines, rövid vagy hosszú, de akár fapados vagy kényeztető extrákkal teletömött, egy dolog közös mindegyik Toyota Land Cruiser-ben: az évek során az összes kivitel legendás megbízhatóságról és elnyűhetetlenségről tett tanúbizonyságot. Add a comment

{jcomments off}

Amikor az autós történelem egy darabkája hirtelen elérhető közelségbe kerül a gyűjtők számára, akkor mindig hatalmas felbolydulás keletkezik a rajongók körében. Ezúttal pedig nem csak egy "átlagos" jármű tulajdonlási jogáért folyik majd a harc a brit Bonhams aukciós ház július elsején megrendezésre kerülő árverésén, hiszen a kalapács alá kerülő Lamborghini 400 2+2 GT korábban Paul McCartney tulajdonát képezte. Add a comment

Veterán autókkal foglalkozó rovatunk sikerén felbuzdulva eldöntöttük, hogy a bemutatásra kerülő négykerekűek minél nagyobb változatossága érdekében újabb partnerkapcsolatot illene kiépítenünk, melynek keretében még több finomságot mutathatunk be Önöknek. Add a comment

1963-ban az autós történelem két legnagyobb személyisége ült le egymással tárgyalni. Két ember, akiknek szavát már akkoriban rettegték az emberek, és akik minden tekintetben magabiztos karakterek és kőkemény üzletemberek voltak. Enzo Ferrari maranellói irodájába nagy reményekkel érkezett a mindenható Henry Ford, hogy vételi ajánlatot tegyen a cégre. Add a comment

Amikor először találkoztunk az 1970-es évjáratú Taunus Coupéval, még fogalmunk sem volt arról, hogy cikkünk tárgya a legtiszteletreméltóbb autó lesz, amit valaha láttunk. Mert bár az Autó Pult eddigi pályafutása során járt már nálunk erősebb, értékesebb, gyorsabb, s különlegesebb jármű is, mégsem lengte körül egyiküket sem olyan légkör, mint a mozgalmas múltra visszatekintő Fordot. Add a comment

Bizony már hosszú idő telt el azóta, hogy utoljára Tatán jártunk partnerünknél, és beharangoztuk Elenor újjászületését, így mindenképp szükségét éreztük annak, hogy a sok-sok (viszonylag) kevés hengerrel megáldott, downsizing-csillagjegy alatt fogant tesztautó után végre újból valami mesés nyolchengeres duruzsolás kényeztesse hallójáratainkat. Látogatásunk épp kapóra jött, hiszen az Eleanor-projekt újabb stádiumához érkezett. De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk, utolsó vizitünk alkalmával hol tartott a különleges Mustang újjáéledése útján!

Add a comment

A Hispano-Suiza története több szempontból is izgalmas, hiszen egyrészt egész Európát behálózó tevékenysége a ködbe burkolózó háttér ellenére is rányomta bélyegét az autóiparra, másrészt a két világháborút sikerült úgy átvészelnie, hogy azokból sikerrel lábaljon ki. Add a comment