- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Kissrác koromban néha provizórikusan tároltam én is a matchboxaimat függőlegesen, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy létezett olyan vasúti kocsi, amiben szintén függőlegesen szállították az autókat, sőt emiatt az egész autót speciálisan alakították ki. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Alázatosan, kertelés nélkül bevallom, hogy szívem mélyén nem vagyok egy nagy veteránautó-rajongó. Nagyon tisztelem, kedvelem és elismerem az oldtimereket, illetve még jobban gondos gazdáikat, akik sokszor energiájukat és idejüket, sőt, ritkább esetben kezük munkáját sem kímélik annak érdekében, hogy gyerekkori álom-négykerekűjük olyan szépen tündököljön, akár újkorában. Sosem gondoltam volna, de most úgy néz ki, hogy a megtérés útján haladok, aminek oka nem más, mint az itt bemutatásra kerülő 36 éves japán sportautó, tisztességes nevén Datsun 260Z 2+2 Fairlady. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Már számtalanszor próbáltam szerkesztőségünkön belül érvelni technokrata kollegáimnak, hogy mit lehet szeretni a veterán járművekben. Aztán amikor főszerkesztőnk berakta egyik cikkem kezdőképének kedvenc makettem valóságos mását – micsoda képzavar -, akkor döbbentem rá, hogy a Mercedes 50-es évekbeli versenyautó-szállítójában szinte minden benne van, amit a régi vasakban szeretni lehet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Jensen, mint autógyártó neve az elmúlt évtizedekben legfeljebb csak újabb lelkes feltámasztási projektek során merült fel, pedig nem ezt érdemli a hányattatott sorsú márka. Pedig a rég letűnt brit manufaktúra egykori terméke bizony képes volt a kor legnagyobb sportautóinak is fityiszt mutatni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az olasz autógyártás joggal vált ki kétes érzelmeket a rajongókból, és a külső szemlélődőkből egyaránt, hiszen az egyik oldalon ott áll a sokat emlegetett, ám objektív szemlélettel mégis meghatározhatatlan lélek-kultusz, míg a másikon a laikusok által joggal elvárt megbízhatóság, és minőség. S, valóban: hiába találkozunk gyakorta mindkét oldal pártolóival, tesztjeink kapcsán tudjuk, hogy az Alfa Romeo még a leginkább szkeptikus tesztelőt is képes annak ellenére meggyőzni, hogy a konkurensekkel összehasonlítva az autók nem mentesek az ordító hiányosságoktól sem. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Ferrari 250 GTO nem szorul különösebb bemutatásra, hiszen az 1962 és ’64 között legyártott 39 darabos sorozat legalább annyira közismert az autók világában, mint Michael Jackson a popszakmában. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Válság ide, piaci stagnálás oda, a veteránautósok tábora továbbra is töretlen lendülettel csalogatja elő a szebbnél szebb restaurált példányokat a garázsból. Persze rengeteg idő megy el az alkatrészek felkutatásával is, ám a BMW a Classic divízió segítségével online alkatrészboltot nyit a bajor modellek közül választó oldtimereseknek, illetve youngtimereseknek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Ferrari Daytona nevét még azok is ismerik, akik talán sosem érdeklődtek az autók iránt, s ennek bizony oka van. Az olaszok hivatalosan 365 GTB/4-nek keresztelt típusa ugyanis jó eséllyel a történelem legnagyobb érzelmi töltettel megáldott túraautója, amit nem csak filmszerepei tettek híressé, hanem a csupa szív miliő mögötti műszaki háttér is az egekbe emelte. 1968-ban a Lamborghini Miurát lepipálva nem csak a Földteke leggyorsabb szériaautója volt, de a legdrágább, és minden eséllyel a legszebb Ferrari is, mely címet napjainkban is nyugodtan a magáénak tudhat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Kevés olyan híres autó létezik a világon, mint a „Hazárd megye lordjai” című filmben főszerepet játszó Lee Tábornok. Az 1969-es Dodge Chargert persze sokan lemásolták, s a ’79-től ’85-ig tartó forgatás alatt is több mint 300 példány lelte halálát, az igazi értéket mégis kizárólag az egyes számú darab képviselheti. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Noha az 1967-es Shelby GT500 Eleanornak csak egyetlen gazdája lesz, most már nyugodtan állíthatjuk, hogy nem csak szerkesztőségünk, de a tulajdonos, az építők, és a hazai, de még a nemzetközi nagyközönség is egy emberként várja, hogy elkészüljön. Az álmatlan éjszakáknak egyetlen oka van, nevezetesen, hogy a leégett Cobra szívével üvöltő ragadozó minden korábban létezett Eleanornál jobb, erősebb, gyorsabb, és szebb lesz. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A sirályszárnyú Mercedes 300SL nem szorul különösebb bemutatásra az autókért rajongók körében. Minden alkalommal, amikor felmerül az 1954-től ’63-ig két sorozatban alig 3258 példányban legyártott modell neve, mindenki különös tisztelettel beszél a szuperautók régi szószólójáról, amit forintban szinte kifejezhetetlen eszmei értéke miatt nem csak birtokolni, de még megpillantani is kiváltságnak számít. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Több mint százötven oldtimer és youngtimer korú két- és négykerekűt csodálhat meg az a halandó, aki hétvégén ellátogat a budapesti Papp László Sportarénába. A szervezők a statikus múzeumi hangulat helyett az egész családnak kikapcsolódást és szórakozást nyújtó programokat, koncerteket szerveznek, lesz amerikai autó- és Rolls–Royce felvonulás, Ferjáncz Attila sokszoros rallye bajnok versenyoverallját pedig jótékonysági árverésre bocsátják. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A német határt duzzadó önbizalommal léptük hát, hiszen társunkul egy olyan sportlimuzin szegődött, aminek motorházát diadalmas 325 lóerő feszítette, s az elektronika sem korlátozta végsebességét 250 km/órában. A müncheni BMW Múzeum felé tartva még nem is törte le senki a szarvunkat, de Stuttgarthoz közeledve éreztük, hogy a helyi kiskakasok mellett már csak másodhegedűsök lehetünk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az autók és motorok igazi szerelmesei szerint a legcsodálatosabb járművek egyszerűen kortalanok, hiszen gondos és vigyázó kezek között egy 20-25 éves jármű is képes olyan teljesítményre, amit sok újonnan forgalomba helyezett autó is megirigyelhetne. Kedvezőbb, veteránoknak kijáró elbírálást azonban eddig csak azok az autók vagy motorok kaphattak, amelyek elérték a 30 éves kort. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Sokszor tanakodunk azon, hogy vajon milyen is a tökéletes autó. Mit kapnánk akkor, ha elrugaszkodnánk a praktikumra vonatkozó minden igényünktől, s csupán a szívünkre hallgatva kezdenénk el húzni a vonalakat az előttünk heverő üres papírlapra? A válaszért ezúttal 77 éves időutazásra indulunk, hogy a múlt egy olyan nagysága önthesse fémbe az elképzeléseit, aki gyakorlatilag a mobilizmussal együtt született. Add a comment