A sirályszárnyú Mercedes 300SL nem szorul különösebb bemutatásra az autókért rajongók körében. Minden alkalommal, amikor felmerül az 1954-től ’63-ig két sorozatban alig 3258 példányban legyártott modell neve, mindenki különös tisztelettel beszél a szuperautók régi szószólójáról, amit forintban szinte kifejezhetetlen eszmei értéke miatt nem csak birtokolni, de még megpillantani is kiváltságnak számít.
Igazi szuperautó volt, ami napjainkban már csodaszámba megy
Beszállni csak így lehet - galériaPersze objektív szemmel a 300SL nem volt hibátlan, hiszen ergonómiai hiányosságai mellett a gyengélkedő fékeket, a futóművet, de még a megbízhatóságot is szokás kritikával illetni, ugyanakkor a Mercedes büszkesége számos területen úttörő volt, s többek között benne debütált az első közvetlen befecskendezéses erőforrás is. A 2995 köbcentiméteres, soros hathengeres kezdetben 215, majd 1957-től 225 lóerős teljesítménnyel szolgált, ami már a korai időkben 260 km/órás végsebességre volt elegendő.
A különlegesek között is voltak kiválóságok
Mercedes-Benz 300SL (1955) - galériaKésőbb, az amúgy is szerény darabszámban készült sirályszárnyúból az igazán nagyravágyók számára készült egy kisebb sorozat, melynek 29 tagja még könnyebb karosszériát, keményebb, ültetett felfüggesztést, harapósabb fékeket, plexi ablakokat, s egyebek mellett továbbfejlesztett vezérlést kapott.
Az egyik ilyen 1955-ös típus aztán a hetvenes évek hajnalán az éppen ballagását ünneplő Tom Wellmer-hez került. Azt nem tudni, hogy a fiatalember rokonsága már korábban birtokolta-e az autót, vagy éppen kifejezetten az alkalomra vásárolták, de tény, hogy hősünk ezzel a világ legszerencsésebb polgárai közé tartozott, hiszen nem csak egy csodálatos járművet kapott, de gyakorlatilag egész egzisztenciáját alapozhatta volna a Mercedes-re.
Váltóhiba miatt mellőzték 40 éven keresztül
A tékozló fiú és az autó sorsa azonban máshogy alakult, történt ugyanis, hogy az SL váltója tönkrement, így az autó a különös terhet jelentő-, vagy talán néhány napos ügyintézést igénylő javítás helyett leállításra került egy korántsem barátságos kondíciókkal bíró garázsban. Ezt követően a nemes Mercedest vastag por lepte el, s ahogy képletesen mondani szokás "nap szívta, eső verte", mígnem egy lelkiismeretes restaurátor 20 évvel ezelőtt fel nem fedezte a kincset, s napjainkig nem könyörgött azért, hogy Wellmer legalább a megmentés lehetőségét megadja neki.
A sirályszárnyú Mercedes 300SL nem szorul különösebb bemutatásra az autókért rajongók körében. Minden alkalommal, amikor felmerül az 1954-től ’63-ig két sorozatban alig 3258 példányban legyártott modell neve, mindenki különös tisztelettel beszél a szuperautók régi szószólójáról, amit forintban szinte kifejezhetetlen eszmei értéke miatt nem csak birtokolni, de még megpillantani is kiváltságnak számít.
Igazi szuperautó volt, ami napjainkban már csodaszámba megy
Beszállni csak így lehet - galériaPersze objektív szemmel a 300SL nem volt hibátlan, hiszen ergonómiai hiányosságai mellett a gyengélkedő fékeket, a futóművet, de még a megbízhatóságot is szokás kritikával illetni, ugyanakkor a Mercedes büszkesége számos területen úttörő volt, s többek között benne debütált az első közvetlen befecskendezéses erőforrás is. A 2995 köbcentiméteres, soros hathengeres kezdetben 215, majd 1957-től 225 lóerős teljesítménnyel szolgált, ami már a korai időkben 260 km/órás végsebességre volt elegendő.
A különlegesek között is voltak kiválóságok
Mercedes-Benz 300SL (1955) - galériaKésőbb, az amúgy is szerény darabszámban készült sirályszárnyúból az igazán nagyravágyók számára készült egy kisebb sorozat, melynek 29 tagja még könnyebb karosszériát, keményebb, ültetett felfüggesztést, harapósabb fékeket, plexi ablakokat, s egyebek mellett továbbfejlesztett vezérlést kapott.
Az egyik ilyen 1955-ös típus aztán a hetvenes évek hajnalán az éppen ballagását ünneplő Tom Wellmer-hez került. Azt nem tudni, hogy a fiatalember rokonsága már korábban birtokolta-e az autót, vagy éppen kifejezetten az alkalomra vásárolták, de tény, hogy hősünk ezzel a világ legszerencsésebb polgárai közé tartozott, hiszen nem csak egy csodálatos járművet kapott, de gyakorlatilag egész egzisztenciáját alapozhatta volna a Mercedes-re.
Váltóhiba miatt mellőzték 40 éven keresztül
A tékozló fiú és az autó sorsa azonban máshogy alakult, történt ugyanis, hogy az SL váltója tönkrement, így az autó a különös terhet jelentő-, vagy talán néhány napos ügyintézést igénylő javítás helyett leállításra került egy korántsem barátságos kondíciókkal bíró garázsban. Ezt követően a nemes Mercedest vastag por lepte el, s ahogy képletesen mondani szokás "nap szívta, eső verte", mígnem egy lelkiismeretes restaurátor 20 évvel ezelőtt fel nem fedezte a kincset, s napjainkig nem könyörgött azért, hogy Wellmer legalább a megmentés lehetőségét megadja neki.
Könyörögni kellett a tulajdonosnak, hogy végre megszánja a feledésbe merült SL-t
Ez a kulcs félmilliárd forintot ér - galériaMinderre egészen napjainkig nem került sor, de a tékozló fiú végül megtért, - vagy inkább hallgatott a kapzsiság szavára - , hiszen a sirályszárnyúért cserébe nem kevesebb, mint 537,5 millió forintnak megfelelő dollár ütötte a markát. Szép kis ballagási ajándék 40 esztendő távlatából, ám a már idősödő Tom továbbra is marad gőgős kölyök, hiszen a szerződésben lefektette, hogy a korábbinak megfelelő állapotra kell felújítani az autót. Csak remélni merjük, hogy nem plüss dobókockával, bólogató kutyával, tigrismintás kárpittal, vagy éppen neon világítással használta a nemesi származású sirályszárnyút.