A Jaguar formatervező gárdájának feje, Ian Callum bizony nem veti meg szép veteránokat. Sőt, az átalakításuktól sem riad vissza, amit mi sem példáz jobban, mint a saját tulajdonában lévő Jaguar Mark 2, amely 18 hónap alatt készült el a Classic Motor Cars Limited nevű cég segítségével. Add a comment

Az 1974-es Párizsi Autószalonon csodálhatta meg először a nagyvilág, így bizony már 40 gyertyát fújhat el születésnapi tortáján a Citroën egyik legmerészebb, legstílusosabb modellje. Korszerű turbódízel motorjai, izgalmas GTi változata és hidropneumatikus futóműve a CX-et kiemelte korának mezőnyéből. Add a comment

Sokat köszönhetnek a prémiumgyártók a Land Rovernek, hiszen az angol márka volt, aki elsőként ismerte fel, hogy egy terepjáróból is lehet luxusautót faragni. Ezt az ötletet pedig 1969-ben, az akkor piacra lépő Range Rover képében ültették át a valóságba, melynek legelső szériagyártású darabját most eladásra ajánlják. Add a comment

Egy vérbeli autórajongó számára a háromüléses autó fogalma nem olyan sokkoló, hiszen láttunk már példát ilyen üléskonfigurációra a múltban, elég csak a McLaren F1-re asszociálni. Azonban a Ferrari részéről eddig aligha hallottunk háromüléses különlegességről: ezúttal igazán ritka modell kerül kalapács alá a 365 P Berlinetta személyében.

Add a comment

Veterános partnerünk, a Kultmobil szervezésében augusztus 9-én kerül megrendezésre az immár 4. „Autók és kávé” találkozó, amely ezúttal is tökéletes helyet jelent majd az autórajongók számára. Legyen szó veteránokról, youngtimer járművekről, sportkocsikról, vagy akár különféle tuningautókról, minden benzingőzzel fertőzött kilátogató garantáltan találni fog ínyére való finomságokal. Add a comment

A rock 'n’ roll királyaként ismert Elvis Presleyt általában egy hatalmas amerikai vasban képzeljük el, ha autóval szeretnénk párosítani, ugyanakkor nem sokan tudják, hogy a sztár a rózsaszín Cadillac és egy sárga De Tomaso mellett egy gyönyörű, 1957-es BMW 507 Roadster büszke tulajdonosa is volt. A bajor csoda most visszakerült Németországba, egyenesen a BMW főhadiszállására.

Add a comment

Hangulat a köbön, akár ez is lehetett volna a mottója a 2014-es Velodrom Millenárisnak, ugyanis idén a sok érdekes oldtimer, a korhű ruhákba öltözött emberek és a döntött kanyaros ódon betonteknő varázsa mellett a rendezvény naplemente után is folytatódott, így a pályát megvilágító fények, no meg a járművek lámpái különleges atmoszférát kölcsönöztek a nagy múltú, ám kérdéses jövőjű budapesti szentélynek.

Add a comment

A Mercedes-Benz nem csak az autógyártásban brillírozik már a motoros négykerekűek megalkotásának kezdete óta, hanem az ezzel együtt éledező motorsportok világának is aktív részt vevője és megalkotója volt. 120 éves múltjukat pedig most egy rövid visszatekintéssel ünneplik, méghozzá az egyik legelső versenyük felelevenítésével. Add a comment

Manapság már meg sem lepődünk, amikor egy-egy klasszikus veterán csillagászati összegekért cserél gazdát licitháború közepette, ám van az a határ, amiről már nekünk is meg kell emlékeznünk. Így van ez most is, hiszen a napokban elkelt 1954-es Ferrari 375 Plus, mely közel 4,19 milliárd forintért kelt el. Add a comment

A régi autókat kedvelők már jól tudják, a Múzeumok Éjszakája valójában reggel kezdődik, méghozzá guruló tárlatbemutatóval a Budapest Classic Grand Prix jóvoltából, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum előtt. Idén sem volt ez másképp, hisz immáron tízedik alkalommal került megrendezésre a veteránautós verseny. A több mint 100 fős mezőny a hagyományok szerint Budapest és környékének legszebb útvonalait járta be, melyet 1/100-as ügyességi versenyek tettek még izgalmasabbá.

Add a comment

A Brazíliai Futball Világbajnokság éppen kezd az izgalmasabb szakaszához érni, ami azt jelenti, hogy folyamatosan fokozódik az érdeklődés. Ebben a hónapban nem csak a focidrukkerek, hanem szinte mindenki a dél-amerikai ország felé szegezi tekintetét, akik közül az autógyártók sem kivételek. Az Audi például a legelső brazil autómárkához nyúlt vissza, hogy lázba hozza kicsit a rajongókat. Add a comment

Noha a Lamborghini manapság formabontó újdonságaival hívja fel magára a figyelmet, a veterán modellek piacán is egyre jobban teljesítenek a patinás olasz márka büszkeségei. Ugyanígy árban is a csúcsot képviselik a Lamborghinikk, elég csak 4,5 millió dolláros Venenora vagy a még drágább Roadsterre gondolni, de a régi különlegességek között is a legdrágábbakkal versenghet Sant’ Agata Bolognese illetőségű márka.

Add a comment

RS – a Škoda márka ismerői és rajongói a „Rally Sport” betűiből származó rövidítést a különösen sportos, magával ragadó és dinamikus autókkal azonosítják. Az RS irányvonal története 1974-ben kezdődött a 180 RS és 200 RS versenyautókkal. Korának egyik legsikeresebb versenygépe volt az 1970-es és 1980-as években a legendás Škoda 130 RS. Az új korszak első RS modellje, az Octavia RS 2000-ben mutatkozott be, majd 2003-ban a cseh gyártó piacra lépett a Fabia RS modellel is. Innen pedig minden idők leggyorsabb és legerősebb Octavia modelljéhez vezetett az út. Add a comment

A héten már a MINI Superleggera Vision és a Zagato 5-95 révén szóba hozott Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvény nem csak a különleges tanulmányutókról híres, hanem a minden évben felvonultatott veterán csodagépekről, melyek közül ráadásul győztest is választanak. Idén az Aprile által tervezett, 1931-es Alfa Romeo 6C 1750 GS került ki győztesen. Add a comment

Pontosan 87 éve, 1927. május 26-án Henry Ford Highland Park-beli gyárában gördült le a tizenötmilliomodik, ma már muzeális darabnak számító T-modell a szerelőszalagról. A veterán autóknak Magyarországon is népes rajongótábora van, éppen ezért mostantól akár a veterán négykerekűek is részesülhetnek assistance szolgáltatásban. Ráadásul egy másik újítás segítségével – őrzött parkolók keresésével az utazók számára – a lopások is könnyebben megelőzhetőek Magyarországon és külföldön egyaránt. Add a comment