A Brazíliai Futball Világbajnokság éppen kezd az izgalmasabb szakaszához érni, ami azt jelenti, hogy folyamatosan fokozódik az érdeklődés. Ebben a hónapban nem csak a focidrukkerek, hanem szinte mindenki a dél-amerikai ország felé szegezi tekintetét, akik közül az autógyártók sem kivételek. Az Audi például a legelső brazil autómárkához nyúlt vissza, hogy lázba hozza kicsit a rajongókat.
1956-ban, még mielőtt a legtöbben felfedezték volna a Brazíliában rejlő potenciált, az Auto Union elkezdett a helyi VEMAG vállalattal közösen autókat gyártani, méghozzá DKW néven. Akkoriban a hárombetűs márka a brazil középosztály számára készítette négykerekűit, és még most is nagy megbecsülésnek örvend, mint az egyetlen helyi gyártó. Éppen ezért rengeteg érdekességet lehet kiemelni a történetéből.
A Belcar (bal oldalon) és a Fissore is ki lesz állítva
Csak, hogy egy-két példát említsünk: a brazil focilegenda, Pelé egy DKW-ban tette le a forgalmi vizsgáját 18 évesen – egy évvel azután, hogy megnyerte az első világbajnoki címét. Az F1-es bajnok, Emerson Fittipaldit is köti néhány emlék a brazil autóhoz. Ő 12 évesen kirándulgatott családjával egy DKW hátsó ülésén. Ezeket és még más izgalmas történetek próbál meglovagolni az Audi Museum Mobile egy kiállítással, melynek címe „Rend és Haladás – a DKW VEMAG és egy új hajnal Brazíliában”.
A helyszínen három DKW modell lesz jelen, melyek közül az egyik egy igazi ritkaság. A DKW GT Malzoni egy különlegesen Brazília számára gyártott típus volt, melyből mindössze 35 darab készült. Az autót Genaro „Rino” Malzoni tervezte, aki egy igazi autórajongó volt és egyben a DKW egyik tulajdonosa. A GT két másik modellel karöltve érkezik a kiállításra, melyeket az Audi Tradition birtokol: az egyik a DKW Belcar, mely az egyik utolsó modell amit valaha építettek, míg a másik a Fissore, melyet a VEMAG a német technológia és az olasz formatervezés közös gyermekeként alkotott.
Gyönyörű autó a Malzoni
A kiállításon persze egyéb autókat is meg lehet csodálni majd, mint a Wanderer W 24 és más olyan típusok, melyek az Auto Union 1967-es, Volkswagen által történt megvásárlása után készültek. Ilyenek a DKW Puma GT, a Volkswagen Puma, a VW EA 97 és a VW SP2. Az mindenesetre biztos, hogy megéri ellátogatni a rendezvényre, hiszen igazi ritkaságokat csodálhatnak meg a résztvevők.