{jcomments off}
Az Autó Pultnál nap, mint nap autókat tesztelünk, leírjuk tapasztalatinkat, megosztjuk Önökkel a különböző modellek összes fontos adatát/tulajdonságát, tehát burkoltan, vagy sokkal inkább szánt szándékkal vásárlói tanácsokat, segítséget igyekszünk nyújtani, hogy Önök megtalálják azt az autót, ami igényeiknek leginkább megfelel, s mellyel remélhetőleg sokáig boldogok lesznek.
Ám ezúttal más céllal jelentkezünk, ugyanis olyan autót találtunk egy hirdetésben, amiben garantáltan örömét leli majd leendő tulajdonosának pénztárcája. Eladó ugyanis a legendás BMW M1 szélcsatornás tesztjein használt prototípusának egyike. A fekete járgány érdekessége, hogy összesen két darabot építettek belőle a bajorok, ráadásul a külseje több ponton is markánsan eltér a végül gyártásba került e26-os kódjelű sportautótól, vagyis ízig-vérig különlegességnek számít, még ha aerodinamikailag nem is tökéletesen kiforrott.
A hab a tortán, hogy nem egy amolyan guruló szoborról van szó, ami csak ereklyének jó, hiszen ez az 1980-as gyártású ritka jószág teljes mértékben működőképes. 277 lóerős 3,5 literes sorhatos benzinmotorja például már 5100 km-nyi örömet okozott előző gazdájának, Harald Ertl autóversenyzőnek.
Csak érdekességképp jegyeznénk meg, hogy ő volt az egyike annak a négy pilótának, akik elsőként segítettek kiszabadítani Niki Laudát lángoló versenyautójából az 1976-os német nagydíjon. Ertl úrnál egyébként 1989-ig szolgált a most meghirdetett prototípus, majd a németországi Streicher Autómúzeumban került kiállításra a nemes portéka. Most a múzeum tulajdonosai árulják.
S, hogy miért ajánljuk Önöknek, és miért nem csapunk egyből le mi a különleges M1-esre? Kupaktanácsot tartottunk a szerkesztőségben, mely során mindenki kiborította malacperselyét, ám arra jutottunk, hogy vélhetően nem tudnánk annyira lealkudni a 189 ezer eurós (~55 millió forintos) vételárat, ami konvergálna szerkesztőségünk tagjainak vagyonához, így inkább cikkünkben hirdetjük Önöknek a vissza nem térő lehetőséget. Egy biztos: az M1 értéke csökkenni már biztosan nem fog..