Jean Bugatti tagadhatatlanul a történelem legnagyobb autóipari elméinek egyike volt, ám ennél is fontosabb, hogy a reneszánsz emberekre jellemző megszállottságához széles látókör, s egy jó adag művészi véna is társult, így az alig 30 éves korában elhunyt zseni nem csak a motorok, vagy éppen a futóművek fejlesztése terén lehetett úttörő.
A sors fintoraként Ettore Bugatti fia éppen egy Le Mans győztes Type 57-es versenyautót tesztelt, amikor egy részeg kerékpárost kikerülvén fának hajtva veszítette életét, ám mindezek előtt Jean még megálmodott egy autót, aminek sosem volt alkalma megszületni. Mostanáig..
No comment..
A kaliforniai Mullin Autóipari Múzeum megszállott munkatársai ugyanis a korabeli manufaktúrákban honos módszerekkel munkához láttak, hogy eredeti alkatrészekből építkezve lassan testet ölthessen a Type 64 Coupé, melynek egyben a később sirályszárnyú ajtóként közismertté vált konstrukció is sajátja.
Amennyiben a tervek célt érnek, Jean Bugatti utolsó mesterműve az ő saját elképzeléseinek megfelelően róhatja az utakat, igaz, vélhetően annak ellenére is felbecsülhetetlen értékű lesz, hogy napjainkban készül el, így elsősorban az említett tárlat ékes díszkövévé válik.
Felér egy kisebb csodával