Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Azt hiszem, abban mindannyian egyetértünk, hogy egy új autó megvásárlása örömteli és igen ritka pillanat az életünkben. Amikor átvesszük a kulcsokat leperegnek szemünk előtt azok a fáradtságos munkanapok, melyek során megdolgoztunk pillanatnyi boldogságunkért. Mélyet szippantunk az utastér levegőjéből, hogy érezzük a kezdeti benyomásunk szerint minden tekintetben kifogástalan kivitelezést és az anyagok árasztotta minőségi hangulatot. Aztán néhány hét alatt hozzászokunk, hogy szerzeményünk a garázsunkban parkol, lassan elkezdjük hitegetni magunkat hogy jó vásárt csináltunk, miközben járművünk néhány hónap elteltével beleszürkül a tömegbe. Az autókért rajongók keresik azt a momentumot, ami igazán élménydússá varázsolja a vezetést, ám a legtöbb esetben rossz helyen és hasztalan.

Nem gyorsabb, mint modernkori leszármazottai, de vajon nagyobb élmény vezetni?

Az okokat nem kell hosszasan kutatnunk. Az új járművek széles rétegek számára készülnek, s mint ilyenek, kénytelenek populárisak lenni, mindenféle szélsőség nélkül. Könnyen kezelhetőnek és biztonságosnak kell lenniük, miközben elszigetelnek minket az olyan élményektől, melyeket korábban a vezetés adott számunkra. A biztonság oltárán sokat áldoznak a fejlesztők, de az élvezhetőség növekedése koránt sem volt egyenes arányosságban a tömeg és a menetteljesítmények növekedésével. Ez minden bizonnyal jól van így, hiszen a szeretteink, hozzátartozóink épségének megóvását magától értetődően helyezzük előtérbe, de mi van azokkal, akik a vezetés öröméért ülnek autóba?

Beszédes részletekkel is szolgálunkVegyük példaként a napjaink csúcstechnológiáját képviselő Bugatti Veyront! Ha találnánk alkalmas útszakaszt akár 400 km/óra feletti sebességgel száguldhatnánk és Forma 1-es versenyzőket megszégyenítő vehemenciával gyorsulhatnánk, de vajon a szimpla számadatok mosolyt varázsolnak az arcunkra? Elméletileg igen, de a gyakorlatban, ha túl sokat várunk, bizonyosan csalódni fogunk. Nincs ez másként napjaink sportautóival sem, melyek ugyan a fizika törvényeit a tudománynak köszönhetően már képesek semmibe venni, ennek ellenére mégsem ők az örömök kiváltásának bőségszarui. Egyszerűen kevesebbet látunk, hallunk és érzékelünk a külvilágból, s ez a sebesség fokozásának ellenére kiöli belőlük azt a tényezőt, amit talán egyesek úgy hívnának: lélek. Ahhoz, hogy ezt megtaláljuk, kénytelenek vagyunk időutazásra indulni, s a történelem során méltán híressé vált típusok volánja mögött magunkba szívni a benzingőz illatát.

Nem törődünk semmi mással, csak a V-motorok üvöltő hangjával

Egy olyan korba készülünk kirándulást tenni, amikor az autókat még nem számítógépek vezették helyettünk, amikor még elhittük, hogy hatalmunk van az irányítás felett, amikor még hallottuk a motor zabolázatlan üvöltését, amikor minden váltáskor fém csattant fémen, amikor a gumik minden korlátozás nélkül eregetthetek füstfelhőt, és amikor még nem számítottak olyan dolgok, mint a fogyasztás, vagy éppen a károsanyag kibocsátás. Olyan autókat igyekszünk testközelből bemutatni Önöknek, melyek átvészelték a történelem számos viharát, melyek mesélni tudnának, s nem utolsó sorban felejthetetlen élményekkel gazdagíthatnak minket.

Bizony-bizony, most induló, veterán autókkal foglalkozó rovatunkban azonnal a nyers erő birodalmába engedünk bepillantást, hogy aztán tesztjeinkkel hamisítatlan vezetési élményt vigyünk az Önök otthonába is. Messzire hajítjuk hát magunktól a modern idők által ránk erőltetett béklyókat és zabolázatlanul kiáltunk bele az alkonyatba. Mindeközben olyan emberekkel ismerkedünk meg, akik szívvel, lélekkel, a lehetetlent nem ismerve varázsolnak újjá korábban elveszettnek hitt, legendás típusokat. Reményeink szerint sikerül megvilágítani, hogy a régmúlt idők járműveinek birtoklása az újakhoz viszonyítva nem luxus, csak éppen elhatározás kérdése, s segítségükkel az olyan álmokat - melyekből jutott nekünk is bőven - még könnyebben elérhetjük. Elméleteink bizonyításban rögtön hazánk egyik leglelkiismeretesebb restaurátor műhelye lesz segítségünkre.

A másik kígyó is nagy lábon élAmennyiben velünk tartanak, holnap egy olyan autóval indulunk útra, melyen több helyütt is feltűnik egy száguldó lovacska stilizált figurája, s mely generációk óta a szabadság jelképe egyben. Talán annyit még elárulhatok, hogy a négylábú csődörök és a csuklyás mérges kígyók időnként jól megférnek egymás mellett. De cikksorozatunkkal majd egy bizonyos hollywoodi filmből jól ismert makrancos hölgy újjászületését is szemmel követjük, mely a feltételezések szerint a garázsban várakozó sokkal fiatalabb másik hüllővel is felveszi majd a versenyt, még annak ellenére is, hogy utóbbi a kéjgáz (NOS) gőzében nevelkedett és 10 hengert tudhat magáénak. Izgalomból tehát nem lesz hiány. Holnap kezdődik az őrület!

A többi már maradjon meglepetés..