- Részletek
- Írta: Vajda János
Mielőtt belekezdtem volna a tesztírásba, a biztonság kedvéért vagy tízszer elismételtem a fejemben, hogy 'ez egy Cupra Leon, nem Seat Leon', nehogy eltévesszem a cikkben. Nem csoda, hiszen a Seat Leon már 1999 óta fut az utakon és a spanyol márka Golf-alapú sikeres kompaktja negyedik generációjánál tart. Aki kicsit is jártas a Seat világában, pontosan tudja, hogy a Cupra szó is történelmi múltra tekint vissza a márkánál, a gyáriak már régóta ezzel az utótaggal látják el a modellsorozataik sportosságra fókuszált kiviteleit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ha ma valaki az autóiparban őrült dolgot villant, le kell borulnunk előtte és mint véres kardot körbehordozni az autórajongók táborában: lássátok, még vannak csodák a környezetvédelmi regulák szorításától fulladozó autós világban. Olyan kort élünk, amikor a fiatalság már az autonóm elektromos közlekedés gondtalanságát akarja megtapasztalni, míg az idősebbek a már-már alig fellelhető benzingőzből próbálnak utolsókat szippantani, elmenteni a tizenkettő, tíz-, sőt, nyolchengeres szimfóniát a szürkeállomány legmélyebb bugyraiba, hogy majd 90 évesen, amikor a nevünkre sem emlékszünk, ezt még akkor is elő tudjuk csalogatni. Ha nem is ezen a szinten, de a Hyundai az N divízióval, ezúttal pedig cikkünk főszereplője, a Kona N bedurrantásával mutatta meg, hogy még nincs minden veszve.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Ford Mustang: az izomautó, a legenda, a szívó V8-as erőforrások egyik szinonimája, és még sorolhatnánk. Ezek után azt hiszem a Fordnál sem csodálkoztak, hogy sokaknál – hogy autentikusan fogalmazzak – kiverte a biztosítékot a Mustang Mach-E. Bár egyesek szerint már önmagában az vérlázító – holott ezzel azért meg kell barátkozni a jövőben –, hogy egy tisztán elektromos autó megkapta a Mustang nevet, sokkal inkább az emelt hasmagasság és az ötajtós felépítés az, ami miatt lázadtak a rajongók. Mi pedig mindezek fényében tesztre fogtuk az autót, és megpróbáltuk megtudni, hogy mennyire hihetünk a gyáriak ígéretének, miszerint vezetési élmény terén egy igazi Mustangról van szó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A BMW gazdag kínálatában meglehetősen sok svájci bicska modell akad, de talán az egyik ilyen csúcspont éppen tesztünk főszereplője, a háromliteres dízelmotorral szerelt X3-as. Bőven elegendő tér még éppen nem túlzó méretű csomagolásban, közel 300 lóerő kivételesen hatékony kivitelben, a tapadás, a kanyarképességek és a kényelem sportos egyensúlyban, miközben elég lehet akár csak havonta egyszer tankolni. Ezt nehéz felülmúlni, mégis házon belül is van olyan alternatíva, ami próbálkozik vele.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nincs mit tagadni, az óriás SUV-k joggal kapnak hideget-meleget: a méretes hobbiterepjárok hely- és üzemanyagpazarló mivoltát nehéz észérvekkel alátámasztani, azonban kár volna élből pálcát törni felettük. Hiszen a megalomániának is lehet pozitív oldala, már amennyiben az alkotók ügyesen lövik be az adott modellt. Ezúttal a frissített SsangYong Rexton G4 járt nálunk, amely hétszemélyes hajó, hatalmas cirkáló, prémiumokra hajazó megoldásokkal és közben barátságos árcédulával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A BMW 330 típusjelzés immár 23 éve garancia az élvezetes helyváltoztatásra, függetlenül a mágikus szám utáni betű(k)től. A régóta ismert 'i' és 'd' jelzésekhez 6 éve csatlakozott az 'e' még a korábbi, F30 kódjelű 3-as sorozatban, amely a 30-as teljesítményszinttel rendelkező, konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot jelöli. Azonban míg az F30 szériában limitált volt a 30e paletta – kizárólag négyajtós karosszériával és hátsókerékhajtással kérhették a vásárlók –, addig az aktuális G20 kódjelű 3-asban már minden fontos variációban elérhető: úgy szedán, mint puttonyos Touring verzióban, sőt, opcionálisan akár a népszerű xDrive összkerékhajtással kombinálva.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Vagány kisautóra vágysz és a vezetési élmény is fontos, de a praktikum és a használhatóság is a listán szerepel? A Ford Fiesta ST a sportos kisméretű autók egyre apadó kínálatában igyekszik továbbra is legény maradni a gáton. Noha "csupán" három hengerrel, de tartja a frontot a sportra fókuszáló ST változat, amely korrektnek mondható ár/érték aránya mellett irigylésre méltó harmóniát kínál - kár lenne kihagyni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A lehető legjobb formájában érkezett hozzánk a Dacia Duster: enyhe frissítés gondoskodik a modell üdeségéről, ügyes és erős benzines turbómotor a fürgeségéről és duplakuplungos automata váltó a kényelméről. Ez bizony egy ideálisnak hangzó csúcsmodell, ehhez méltó, hétmilliós árcédulával. Vajon fel tudott nőni a típus ehhez a szinthez?
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Szigorúan monoton növekvő függvényen ábrázolható a Suzuki S-Cross külalakja. Volt persze honnan felkapaszkodni: a 2013-ban megjelent típus megjelenése ugyan merész volt a maga nemében, de egyértelműen jót tett neki a 2016-os frissítés. 2021-ben sikerült újabb szintet ugrani a japánoknak, hiszen a visszajelzések alapján nagyon eltalálták az 'új' modell formáját. Hogy műszakilag nincs érzékelhető változás, az árak pedig az előbb említett grafikonnal párhuzamosan emelkednek? Mindkét állítás igaz és valójában védhető is. Az ügyvédi talárt a középső, GL+ felszereltségi szintű, automata váltójával és összkerékhajtásával mégis az S-Crossok felsőbb kasztjába tartozó tesztautónk öltötte magára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az ég kék, a fű zöld, a Golf az autó… Nekiállhat bárki vitatkozni, de talán még a legszélsőségesebb Volkswagen-tagadók is tudják a szívük mélyén, hogy a németek kompaktja objektíven mindig is a világ egyik legjobb autója volt – nem a legszebb, nem a legizgalmasabb, nem a legnagyobb, nem a legerősebb, nem a…, de mégis az egyik legjobb. A kérdés viszont okkal merülhet fel, hogy a sok szempontból pálfordulót produkáló nyolcadik generáció is meg tudta-e őrizni ezt a szerepet, vagy a digitalizáció oltárán túl sokat áldoztak fel a mérnökök. Ezúttal kombiként tettük próbára, hogy hányadán áll a legújabb Golf.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A karácsonyi ünnepek idején az ajándékok cipelése, valamint a családlátogatások során mi sem tehet jobb szolgálatot egy praktikus, megbízható kombinál. Az ünnepek a szeretetről, az érzelmekről szólnak, az emberi kapcsolatok kerülnek előtérbe. Egy autónak nem feltétlenül kell a szívhez beszélnie, elég, ha csendben teszi a dolgát, felesleges költségektől és idegességtől megkímélve a családot. A legfontosabb persze az, hogy mindenki és minden elférjen benne. Egyik utolsó idei tesztünkben a piac egyik legracionálisabb modelljéről írunk: egy Kia Ceed járt nálunk puttonyos karosszériával, a típus legújabb és egyben legjobb motorjával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Elpusztíthatatlan? Fizikailag talán igen, átvitt értelemben pedig biztosan igen. A mindenki által még a hibái ellenére is imádott retro terepjárót az EU emissziós regulái egyszer már letaszították a sziklaszirtről, azonban a Suzuki Jimny nem hagyta magát, és visszakapaszkodott – igaz, ehhez kellett az is, hogy a Suzuki egy kicsit más formában engedje piacra az ikonikus 4x4-est. Ezúttal a legfrissebb verziót fogtuk vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Hyundai Bayon megmutatja, hogyan lehet a 998 több az 1197-nél. A négyhengeres szívó verzió után a kisebb, turbójával mégis erősebb 1.0 T-GDi-vel is összeismerkedtünk. A crossover mindkét erőforrással harmonikus autónak bizonyult, így elsősorban a különbségekre igyekszünk rávilágítani. A potensebb motorizáltság ugyanis – meglepetés! – ezúttal is magasabb árral jár együtt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Van egy ritkán visszatérő álmom: terepjáróval kell átkelnem egy széles, sekélynek tűnő folyón. A felszínen minden csendes és békés, ám a víz alatt bármikor jöhet egy árok, ami elnyeli az autót. Milliónyi lehetséges út kínálkozik, de ezek közül lehet, hogy csak néhány visz a túlpartra. „Az ösztöneid majd segítenek,” súgja a bennem élő Yoda mester és alapvetően igaza van. De hogy jön ez ide?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A gyártók ma már javarészt a jövőre koncentrálnak, az elektromos modellek mellett leginkább a konnektorról is tölthető hibridek dominálnak, klasszikus öntöltő hibridet alig találunk, noha néhány márka azért még lát fantáziát a belsőégésű motor és a villanymotor(ok) szinergiájának köszönhető előnyökkel csábító megoldásban. Az egyik ilyen a Ford, amely többek között a Kugában tette elérhetővé FHEV néven az öntöltő rendszert – ezt az összeállítást fogtuk aktuálisan vallatóra.
Add a comment