- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Elektromosan autózni bizony stílusosan is lehet, ezt kívánja a DS3 E-Tense életre hívásával megmutatni a PSA konszern. A francia ékszerdoboz benzines hajtással járt már szerkesztőségünk garázsában, s ezúttal tisztán elektromos hajtáslánccal is próbára tettük a szűk palettával rendelkező új márka büszkeségét. Megnyerő formaterv, prémium anyagok és tiszta, nyomatékos villanyhajtás - ez aztán jól hangzik, ám tesztünk rávilágít az árnyoldalakra is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Lehet szeretni vagy nem szeretni a Volkswagen konszern termékeit, politikáját, de ettől teljesen függetlenültény, hogy az autóiparban a legfontosabb történések közé tartozik, amikor a legnagyobb német autógyártó előrukkol egy-egy új modellgenerációval; és ez különösen igaz abban az esetben, ha a generációváltás a kompakt szegmensben történik. Bár az aktuális gazdasági helyzet nem éppen szerencsés, ezáltal az autóipar látott már jobb éveket, ám a VW csoport új modellnégyese az idei év egyik legnagyobb durranása.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az arc, amiről nem lehet nem beszélni – a BMW meghúzta azt a formai lépést, amit sokan nagyon megosztónak és rendhagyónak tartanak, pedig, ha belegondolunk, a dinamikus megújulás mindig is a márka génjeihez tartozott. A középkategóriás M modellek és a kétajtós 4-es kupé mindenesetre különleges arcot kapott. Pedig ennél fontosabb dolgai is vannak: az új 4-es Coupé összeszedettebb, mint valaha, és ezúttal a 30i hajtással hozzánk érkezve igyekszik eloszlatni minden kételyt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nagyon ritkán találkozunk ennyire kétarcú autóval. A teljesen elektromos Mazda MX-30 rövidebb távokon, rövid ideig használva imádnivaló alany, ami jóformán lekenyerez mindenkit. Aztán hosszú útra indulunk vele, minden megváltozik, és átbillen a mérleg nyelve. Nem apróztuk el, 1000 kilométeren át libikókáztunk vele – elmeséljük, milyen volt!
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Számos gyártó és még több vevőjelölt várta az új, nyolcadik generációs Volkswagen Golf megjelenését. Lehet, hogy az első képek alapján sokan másra, esetleg többre számítottak. Ezzel szemben a Golf minimális változások után továbbra is felismerhetően Golf maradt. Más gyártóknál FL-nek (facelift), MPF-nek (Modellpflege), LCI-nek (Life Cycle Impulse), vagy éppen PA-nak (Produktaufwertung) minősül a hasonló mértékű beavatkozás. De miért is történt volna mindez másképp, hiszen ez egy Golf, a kategória konzervatív, kiszámítható tagja – gondolhatnánk, és egy területet leszámítva nem is tévednénk nagyot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Gyermekkorom óta veszettül sokat változott a világ, s ennek megfelelően az autós trendek is teljesen a fejük tetejére álltak: manapság már ritkaságszámba megy, ha épp nem egy crossoverrel/SUV-val állunk meg a ház előtt, egyszerűen az utóbbi években ez lett a legnépszerűbb stílus szinte minden méretszegmensben. A kicsik között is, a hagyományos kompaktok helyett, mi pedig Olvasóink választását segítve ezúttal kettőt is hoztunk – a surranópályán érkező Nissan Juke és az éppen most frissülő Hyundai Kona feszül egymásnak összehasonlítónkban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Divatos SUV-k ide vagy oda, manapság az évek óta töretlenül tartó méretnövekedés miatt már a kisautók is abszolút vállalható alternatívát jelentenek sok két-háromfős család számára, így joggal érdemelnek a B-szegmens résztvevői is kiemelt figyelmet. Persze, az új Yaris már csak a 260 lóerős, összkerekes őrült GR verzió miatt is ínyencfalat, a „polgári” verziók is jelentőset léptek előre. Elég csak a maszkulinra váltó látványt említeni. Ezúttal egy, mostanában ritkának mondható modellváltozatot kaparintottunk meg, hiszen a CVT váltóval szerelt 1,5 literes szívó Yaris mindenféle elektromos hókuszpókusz nélkül igyekszik megfelelni az élet kihívásainak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Folyamatos mozgolódás van a Suzuki háza táján. A japán mentalitásnak megfelelő módon mindig találnak fejlődési potenciált a gyáriak, és az újdonságok publikálásával nem feltétlenül várják meg a dedikált frissítéseket. A Swift legutóbb például új motort kapott, bár nagy hírverést nem csaptak neki. Olyannyira nem, hogy a szerkesztőségünkben járt szürke Suzukiban már az új, K12D motorkóddal jelölt erőforrás dolgozott, annak ellenére, hogy augusztus 28-án helyezték forgalomba. Miért mondjuk, hogy 'annak ellenére'? Mert az új motorról csak szeptember 10-én értesültünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Miért nem lehet konnektorba dugni? Kaptam meg a kérdést szinte mindig, mióta csak hibrid rendszer létezett. Eltelt egy évtized, és lám, most már lehet, méghozzá egyre több modellt: például a Kia Ceed családját is. A végeredmény szélsőséges: a kínálat legtakarékosabb, de legnehezebb, kombiként legkisebb, fenntarthatóságban legolcsóbb, árban viszont legdrágább tagját köszönhetjük. Hogy ezekből a szélsőségekből melyik számít igazán? Tesztünkben eláruljuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Akár az Autó Pult történelmének legrövidebb beszámolóját is megírhattam volna. Ugyanis kevés egyértelműbb helyzet van annál, mint amikor autóvásárlás során a Volkswagen T-Roc Cabriolet kerül képbe. Mit gondolnak, miért mondom ezt? Ennyire jól muzsikált volna tesztünkön a tetejét levetkezett crossover? Vagy Önök szerint azóta is a hajtáslánc által kiváltott örömtánc fáradalmait pihenjük? Ennyire azért nem rózsás a helyzet; leginkább a konkurencia hiánya miatt válhat egyértelművé a döntés.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hamarosan változásokra számíthatunk a zöld rendszám jogosultságával kapcsolatban, mi pedig rögtön élnénk egy javaslattal. A túlsúlyos, szükségtelenül nagy, óriási akkukkal szennyező, vagyis nagy lábnyomú modellek helyett azokat támogassuk, amelyek nem vesznek el túl sokat a Föld erőforrásaiból, miközben egészen széles rétegek számára jelentenek kiemelkedően hatékony és tartós megoldást a közlekedésre. A Honda Jazz pont ilyen.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A konnektoros hibrid a követendő irány – jelenlegi szabályozásával nagyjából azt mondja ki az EU. Valahol igazuk van: csendes, helyi emisszió nélküli elektromos közlekedés a nagyvárosokban és takarékos benzines/dízel a hosszú utakra. Cikksorozatunkban három kategóriában három konnektoros hibrid modell tesztjével bizonyítjuk, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű. Ám ennek ellenére is címszereplőinkre, a Peugeot 508 és a 3008 különösen izgalmas konnektoros változataira érdemes odafigyelni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
FF, mint Ford Fiesta és SS, mint Suzuki Swift, ráadásul mindkét kiskocsiból a jelenleg elérhető legpotensebb hajtás érkezett hozzánk, sportos miliővel fűszerezve – ezt tudja a Fiesta ST Line és a Swift Sport, amelyek örvendezve vágtak bele összehasonlító tesztünkbe. Nem is ok nélkül, hiszen a sportos kiállás mellett hasonló menetteljesítménnyel és árazással csábítják a dinamikus kisautók szerelmeseit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Ahogyan három feltétele van az égésnek (éghető anyag, égést biztosító közeg, gyulladási hőmérséklet), úgy fogalmazhatjuk meg a villanyautózás három kritériumát: megfelelő teljesítmény elfogadható áron és tisztességes hatótávval karöltve. A teljesen elektromos Honda e esetében az erőre nem lehet panaszunk; az ár és a hatótáv tekintetében azonban árnyaltabb a kép. A tónusok boncolgatása előtt azért pillantsunk rá a teljesítményre.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A platós autókkal mindig is hadilábon álltunk. Okkal: a nálunk óriásinak számító munkagépeknek már hivatásuk szerint is nagyjából mindenre meg kell felelniük, de mivel nálunk sokan kizárólag személyautónak használják őket, itthon még annál is több területen kell jól teljesíteniük. A mindent akarás pedig nyögést szül, azaz jelen esetben hatalmas kompromisszumokat. Ezek (részleges) feloldását kínálja a SsangYong Musso – érdemes szem előtt tartani, ha platós modelleket nézegetünk.
Add a comment