A Suzuki Swift évtizedek óta népszerű modell hazánkban. Jelenlegi generációját 2017-ben mutatták be, a 2021-es modellévre pedig megújul a japánok kisautója. Emlékeztetőül megemlítjük, hogy a mindössze 384 cm hosszú aktuális Swift már nem Esztergomban, hanem Japánban készül. A modellfrissítés sem tüntette el a fekete tetőoszlopokat és a hátsó ajtók rejtett kilincseit. Ezzel szemben újdonság, hogy mostantól alapáron adják a LED-es fényszórókat és új motor is akad.

A felszereltségi tételek között megtaláljuk a tolatókamerát, az aktív fékezésre is képes radaros sebességszabályozót (amely Suzuki-szokásnak megfelelően alapáras), a sávelhagyásra figyelmeztető és hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszert, a holttérfigyelőt, valamint a kulcsnélküli indítást. Az akár navigációs berendezéssel is kérhető Swifthez továbbra is választható a fényezéstől eltérő (fekete) tető. Ezen a téren tehát nincs változás.

Fúrás-faragás helyett inkább csak megsimogatták a Swiftet

Az eddigi K12C-t viszont váltja a K12D motor. A továbbra is 1,2 literes Dualjet erőforrás 83 lóerőt tud, és már 2800-as percenkénti fordulaton eléri a 107 Nm-es nyomatékmaximumát. A kettős befecskendezésű motor hatékonyságot és gyors gázreakciót ígér – ráadásul a szívóoldali kokszolódást is kiküszöböli. Mérnöki trükkök egész sorát tudja a motor: szívóoldalán elektromosan változtatható a szelepvezérlése (VVT-technológia), az olajszivattyú szállítókapacitása a terhelés függvényében változtatható, a dugattyúk pedig hűtősugarak olajfürdőjében maradnak optimális hőmérsékletűek.

Na és persze ott van a hibrid rendszer. Az eddigi 3 Ah-s akkumulátort egy 10 Ah-sra cserélték, a lítium-ionos áramforrás a 12V-os feszültségen működő ISG-vel játszik össze. Az elektromos segédlet 3 lóerőt és (jobban érzékelhető) 50 Nm-t tud hozzátenni a benzinmotor erejéhez. Mindössze 6,2 kg a tömegnövekedés, az NEDC szerinti fogyasztás pedig 4,1 liter/100 km (kézi váltó és elsőkerékhajtás esetén).

Népszerű a fekete tető

Fokozatmentes CVT-váltóval is elérhető a Swift, tehát már létezik kuplungpedál nélküli mild hibrid Suzuki. Váltófüleket is kap a CVT-s Swift vásárlója, a kormánykerék mögötti kapcsolókkal előre definiált áttételek között lehet léptetni.

A 4WD rendszer kizárólag kézi váltóval párosítható, az Allgrip jelzésű Swiftek továbbra is teljesen automata, állandó négykerékhajtást kapnak, ahol szükség esetén egy viszkokuplungon keresztül jut nagyobb nyomaték a hátsó kerekek felé. A kizárólag kétkerékhajtású SUV-k világában üdítő színfolt a kisautóhoz kérhető összkerékhajtás.

Tudja az Apple CarPlay-t is

A Swift Sport idén kapta meg az 1,4-es Boosterjethez társított 48V-os enyhe hibrid hajtásláncot, így a sportos változat ezúttal műszakilag érintetlen maradt.