- Részletek
- Írta: Vajda János
Már vagy másfél éve fenjük fogainkat az Opel Insignia sportváltozatának tesztelésére – tavaly áprilisban történt ugyanis, hogy lemértünk egy kézi váltós OPC-t, amely a rövid ismerkedés alatt nem volt képes minket igazán lehengerelni. A csillagok állása aztán úgy hozta, hogy a vörös Insignia sajnálatunkra nem juthatott el hozzánk, ám ami késett, ezúttal sem múlott. Szeptemberben egy hétig nyúzhattuk az Opelek csúcsának automataváltós, sebességkorlátozás nélküli Unlimited verzióját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer egy kisautó érzékeny szálakat pendíthet meg bennem. Márpedig a Chevrolet Aveo képes a lehetetlenre, ami elsősorban annak köszönhető, hogy társaságában nyoma sincs annak a bizonytalanságnak, amely a kategória néhány tagját jellemzi.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Vélhetően a világ legszélsőségesebb sportos autói ők. Csak éppen nem abban az értelemben. Ikonikussá vált történelme alatt a Mazda egyedülálló módon Wankel-motorral szerelt RX-sorozata kapott hideget és meleget is. Ráadásul mindkettőt okkal. Hogy most, az évek távlatában mire képesek a különc négykerekűek, azt egy-egy, modellfrissítés előtti és utáni, első generációs RX-7 és RX-8 vizsgálatával derítettük ki.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Kisautóban nagy szív – ez az elv tökéletesen igaz vidám tesztautónkra, a szerkesztőség garázsába zöld színével beguruló Opel Corsa 1.7 CDTI-re. A Corsáról már tudtuk, hogy korrekt darab, azonban a relatíve nagyobb dízelmotorral karöltve kíváncsian vártuk, milyen eredményt hoz a szokatlan párosítás.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Hihetnénk, hogy a Citroën C3 e-HDi nem hozhat újabb meglepetéseket, hiszen korábban az 1,6 literes dízelmotorral szerelt típus már járt nálunk vendégségben, miközben a takarékoskodásra hangolt, mikrohibrid névvel illetett és igen fejlett start/stop rendszert a C4 és a C4 Picasso lemezei alatt volt alkalmunk vallatóra fogni. Most azonban elfelejthetjük a rettegett MCP6-os robotizált váltó jelentette hátrányokat, így újdonsült tesztautónk miatt már nem kell a rémálmoktól megzavart éjszakáink során felugranunk az ágyunkból.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Egyszer meg fogsz halni.” – közölte a lelkem. „Mint mindenki, igen, de ez a pillanat az öröklétben megmarad”, mormogtam félmosollyal, miközben az aranyló őszi napsütés által lágyított, földillatú levegő körülöttem rohant, és a BMW 6-os kabrió volánja mögött suhantam egy újabb felejthetetlen élmény irányába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Legfrissebb Citroën C4 tesztautónk igazából semmiféle meglepetést nem tartogat: a franciák immár konzervatív irányvonalat képviselő alsó-középkategóriás típusát a hazai bemutatóról, valamint korábbi 1,6 literes benzinmotorral hajtott tesztautónk kapcsán jól ismerjük, a PSA viszonylag friss fejlesztésű 1,6-os HDI erőforrása a mikro-hibrid e-HDI rendszerhez hasonlóan szintén régi ismerős, a márka minden rémálmunkban szereplő MCP6 névre keresztelt robotváltója pedig sajnos továbbra is boldogan tartja a frontot a kínálatban. Akkor miért is teszteltük?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Bármennyire is fájó, a világ legidősebb és minden bizonnyal leghíresebb, idén épp 125. évfordulóját ünneplő autómárkájának modelljein sem tündökölt mindig megszokott fényében az immár szimbólummá vált csillag: bizony, még a legelvakultabb Mercedes-rajongók is elismerik, hogy a gyártónak a 90-es évek közepétől kezdve több mint 10 évig minőségi illetve megbízhatósági problémái akadtak. Ám az utóbbi évek termékeit elnézve – hozzáteszem, nagyon boldogan - kijelenthetjük, hogy újra magukra találtak a stuttgartiak, és kívánatosabbnál kívánatosabb típusokkal kedveskednek a márka híveinek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Kia Sportage sikere egyszerűen megkérdőjelezhetetlen, hiszen kategóriájában a hazai eladási statisztikák tekintetében éppen csak lecsúszott a dobogóról, miközben sokan inkább aranyérmet lógatnának a nyakába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
7,38 millió forint. Nem tévedés: a prémium felső-középkategóriában akár az autó alapárának 63 százalékát is elkölthetjük egy teljes körű szolgáltatást nyújtó fedélzeti elektronikai rendszerre. Ezért a pénzért pedig nagyon magas színvonalú szolgáltatásokat várunk. Na de melyik gyártó nyújtja a legjobbat? A német prémiumtrió képviselőinek faggatásával megadjuk a választ.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Legutóbbi tesztalanyunk újdonságszámba ugyan már egyáltalán nem megy (hiszen az első példányok 2008-ban gördültek le a gyártósorról), mi azonban mégis kíváncsian vártuk, hogy az ismert 1,4 literes turbós benzinessel szerelt Alfa MiTo a vadonatúj, dupla kuplungos automataváltós kivitelben milyen benyomásokat tesz ránk. Korábban már lehetőségünk volt közelebbről megismerkedni a 155 lóerős benzines, valamint egy összehasonlító teszt keretén belül a 120 lóerős dízel egységgel felvértezett MiTóval is. Most azonban a 135 tagú ménessel rendelkező verziót vizsgáltuk, melynek szíve szintén nem hatott az újdonság erejével, mivel az erőforrással már a Fiat Punto Evo esetében találkozhattunk. A sor azonban akkor lesz teljes, ha a részeket nem csak külön-külön, hanem egységet alkotva is szemügyre vesszük. Lássuk!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Megér-e egy elektronikus módosítás 1,1 millió forintot? Vajon lehet-e egy kényelmes Volvo sportos? Létezhet, hogy egy duplakuplungos automata ne lenne tökéletes? És melyik S60 a legjobb választás? Most végre minden kiderül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Renault Scénic jelenlegi generációja akár „normál”, akár hosszított (avagy Grand) változatában, öt- vagy hétülésesként egyaránt jó ismerősünk, ám egy-két nagyon apró változtatásnak és legfőképpen egy vadonatúj fejlesztésű erőforrásnak köszönhetően az eddig is igencsak versenyképes modell „papíron” gyakorlatilag a kompakt egyterűek élére ugrott. Mi pedig az együtt töltött egy hét és közel 1000 km alatt meggyőződhettünk az igazságról. Vajon tényleg a kategória legjobbja a franciák büszkesége? Olvassanak tovább, és ígérem, hogy a válaszra fény derül!
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az új Focus, ha ez lehetséges, még elődjénél is fontosabb autó, hiszen Alan Mulally ONE Ford elnevezésű stratégiájának részeként a világ minden táján közel azonos formában kínálja a cég. A siker érdekében a mérnökök összegyúrták tudásuk legjavát, s végül a lelkiismeretes munka eredménye gyanánt egy olyan típus gördült le a gyártószalagról, ami a tervek szerint az egész Földgolyó elképzeléseinek megfelel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az alsó-középkategória talán a legszerteágazóbb és legkeményebb piaci szegmens, hiszen ebben küzdve kell a gyártóknak a legnagyobb közönséget megszólítani, ráadásul gyakran pont ezeken húzómodelleken múlik a siker vagy a bukás. Az Opel Kadett sztorija egészen pontosan 1962-ben kezdődött, mi pedig a Kultmobil jóvoltából egy ’76-os példányt fogtunk vallatóra, hogy kiderüljön, milyen is volt évtizedekkel ezelőtt a nyugati átlagpolgár élete. Add a comment