Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

„Egyszer meg fogsz halni.” – közölte a lelkem. „Mint mindenki, igen, de ez a pillanat az öröklétben megmarad”, mormogtam félmosollyal, miközben az aranyló őszi napsütés által lágyított, földillatú levegő körülöttem rohant, és a BMW 6-os kabrió volánja mögött suhantam egy újabb felejthetetlen élmény irányába.

Kőbe vésett pillanatok a galériában.Itt mutatkozik meg a bajorok nagyobbik vászontetős modelljének nagyszerűsége: ő nem a legpraktikusabb, nem is a legkényelmesebb és még csak nem is igazán sportos. De kőbe vési a fénysebességgel rohanó élet pillanatait, hogy a zivatarok lecsendesedésével élénk fényképként vehessük elő azokat, emlékezve a jóra, amiben részünk lehetett. Nem a legjobb autó, nem kevés pénzért – mégis jó érzés birtokolni. Egy művészeti alkotás; a megfelelő kezekben a lélek halhatatlanságának nem éppen apró szelencéje.

"Mert megtehetem" - keríti magával az érzés a 6-os használóját, mellesleg joggal. Az először bemutatott szellős kiadást ugyanis 26 millió forintos Társsá lett a lágyság - finom részletekalapáron vihetjük haza, de valószínűleg úgy sem állja meg senki, hogy a prémium osztály lehetőségeivel élve ne tornássza fel az árat legalább 30 millióig. És mit kap ezért?

A márkához társított agressziót szerencsére kevésbé. Az M sportcsomag nélkül lágy lökhárítók egészítik ki a művészien futó vonalakat, amelyek jól palástolják tesztalanyunk külső méreteit, miközben a megfelelő konfigurációban technokrata eleganciát sugallnak. Az élek, no meg az arányok pedig így is bőven elegendő dinamizmusról gondoskodnak. A formaterv ízlés kérdése, ám a 6-os Cabrio jelenléte tagadhatatlan és egyértelműen érezhető.

A beltér is felpezsdülő lelkesedést okoz. Persze ebben szerepe van a több millió forintot jelentő üléseknek, a különösen finom bőrnek, és a műszerfal kontrasztvarrásos bőrözésének is, hogy a kerámiafoglalatos kapcsolókat és előválasztó kart már ne is említsük, de ezt leszámítva is vittek némi játékot a tervezők a hagyományos formai elemekbe.

Egyedi részlet a hatalmas középső monitor is - galériaEz leginkább a jobb oldalon a vezető irányába hangsúlyozó, ám az utastérbe kidomborodó íven érhető tetten, ami sajnos enyhén korlátozza az utas lábterét. Ő mégsem fog panaszkodni, ellentétben az átlagos vagy nagytermetű hátul utazókkal: nekik sem a lábtér, sem a fejtér nem lesz bőséges, miközben az ülések hátulján nem tökéletesen összeszerelt, kemény műanyagburkolatok nyomhatják a térdüket. Azért 165 centiméteres magasságig kompromisszumok nélkül lehet hátul helyet foglalni.

Ő nem mindig finomkodik - de elrejti a tolatókamerátKülön plusz pont jár a végre megfelelő méretűre hízott tárolórekeszekért, viszont mínusz a csomagtartóért. Utóbbi nyitását követően ugyanis a megdőlő BMW-jel vagy nem éppen finom hangot kiadva visszacsapódik, vagy éppen finomabb hangot adva, de annál több fájdalmat okozva koppint ujjunkra vagy körmünkre. Hölgyeknek nem éppen jó ómen, és ők ráadásul az első ülések előredöntésével is birkózni fognak, igaz legalább a pakolás terén nem kell nagy kompromisszumot kötni: a 6-os 300 és 350 liter (csukott tetővel) közötti puttonya a kategória jobbik végébe tartozik.

De mi történik, ha lenyitjuk a tetőt és nyomunk egy kövér gázt? A következő oldalon kiderül.