- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Vajon mi az első szó, ami az ember eszébe jut, amikor ránéz az új Citroën Grand C4 Picassóra? Talán a ’hűha’ felkiáltás lenne a helyes válasz, de könnyedén elképzelhető, hogy a modern, a furcsa, vagy éppen az űrhajó szavak egyike hasít az agyunkba. Ez persze nem véletlen. A francia mérnökök igyekeztek a lehető legjobban elhitetni velünk, hogy a jövő autójában ülünk, ami a minden földi jóval felszerelt tesztautónk esetében igaznak is tűnik: minden beszálláskor azt várjuk, hogy egyszer csak felemelkedjen a hatalmas egyterű, és tovaszálljunk, mintha csak egy látványos sci-fi elevenedne meg a valóságban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Mintha csak varázsütésre klónozták volna őket, úgy állt a két Mégane a lombjukat hullatott fák árnyékában. Én pedig előttük, fényképezőgéppel a kézben, kissé tanácstalanul, a fejemet vakargatva. Melyiket válasszam? Egy ügyes szem kiszúrja a kettejük között látható különbséget, bár elsőre inkább csak a frissített arc tűnhet fel. Ám ezúttal a külsőségek nem számítanak, a lényegi differencia ugyanis belül van.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A koreai SsangYong márkanév mind a mai napig sokak számára hangzik ismeretlenül, ugyanakkor érdemes tudni, hogy a terepjárókra specializálódott cég immár kereken 60 éve van a szakmában. A globális terjeszkedés persze nem könnyű feladat, és a SsangYong korábbi modelljei nem is szolgáltak rá feltétlenül a világhírre, nemrégiben azonban változott a helyzet: egy nagy tőkeinjekciót kapott a fejlesztés a koreaiaknál, és a márka méretéhez képest globálisan igazán nagyravágyó terveket tűzött ki.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Meglepetésként ért a hír, amikor kollégám értesített, hogy egy kedves ismerősünk közeli rokonát kell vendégül látnom egy hosszú hétvége erejéig. Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy ez a bizonyos látogató nem egy személy, hanem az általunk már többször is tesztre fogott Škoda Octavia család egyik tagja, amely bizony több értelemben is túlnőtt eddig nálunk járt testvérein.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az SUV-k divatossága minden kétséget kizáróan az egekbe szökött az utóbbi években. A magabiztosságot és (hamis) biztonságérzetet nyújtó, emelt hasmagasságú városi terepjárók nők és férfiak, idősek és fiatalok kedvencévé vált. Ezúttal két keleti párbajozót vettünk górcső alá, összehasonlítottuk a Suzuki újdonságának, illetve a Hyundai nemrégiben frissült ix35-ösének képességeit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az SUV-k divatossága minden kétséget kizáróan az egekbe szökött az utóbbi években. A magabiztosságot és (hamis) biztonságérzetet nyújtó, emelt hasmagasságú városi terepjárók nők és férfiak, idősek és fiatalok kedvencévé vált. Ezúttal két keleti párbajozót vettünk górcső alá, összehasonlítottuk a Suzuki újdonságának, illetve a Hyundai nemrégiben frissült ix35-ösének képességeit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Ígéretünknek eleget téve máris folytatjuk 5-ös BMW vásárlási tanácsadónkat, aminek első részével múlt pénteken jelentkeztünk az Autó Pult hasábjain. Előző cikkünkben megvizsgáltuk az 5-ös széria karosszériaváltozatait, praktikumát, használhatóságát és végtelen hosszúságú felszereltséglistáját, ma pedig pótoljuk a hiányzó részeket. A választás nem könnyű; az 5-ös BMW-k palettáján belül maradva a 11 millió forint alatti indulóárat akár meg is lehet triplázni (!), így aztán rögtön elképzelhetik, hogy milyen sokszínű kínálatról beszélhetünk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az 5-ös széria már évtizedek óta a BMW legfontosabb modellsorozata a 3-as mellett. Az 1972 óta létező prémium közép-felsőkategóriás típus 2009 végén immár hatodik generációjába lépett, mi több, az F10 kódjelű újdonság tavaly nyáron máris átesett egy frissítésen, aminek során megkapta az ’LCI’ utónevet. A ráncfelvarrott modell az aktív importőrnek hála már összes karosszériaváltozatában megjárta szerkesztőségünket, így elhatároztuk, hogy a hagyományos tesztek helyett inkább készítünk egy részletes vásárlási tanácsadót, amely remélhetőleg hasznos lesz azon Olvasóink számára, akik egy ilyen négykerekű megvásárlásán morfondíroznak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Igazi autórajongóként sohasem értettem, hogyan lehet egy autóra kizárólag használati tárgyként tekinteni. Miként lehet az, hogy az egyszerű objektív érvek mellé nincsenek számba véve olyan –számomra kifejezetten fontos – tulajdonságok, mint az érzelmekre ható formák, és a mindenekfelett álló vezetési élmény. Persze amint bekerültem az autós újságírás forgatagába, rájöttem, hogy az objektív használati érték a legfontosabb szempont az átlag felhasználók számára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Simon Sára
Tesztünk szereplője nem más, mint a modellfrissítésen átesett Nissan Micra, amely 1,2 literes, közvetlen befecskendezésű, háromhengeres benzinmotorral, a legmagasabb Tekna felszereltségi szinttel és szívrabló metálkék fényezéssel érkezett szerkesztőségünkhöz. Az együtt töltött hét során arra a kérdésre kerestünk választ, hogy a Nissan ikonikus kisautója - mely a gyártó szerint nemcsak megújult formavilágot, hanem komoly belső értéket is képvisel - képes-e megnyerni egy hölgyet, és teljesíti-e a gyáriak jelmondatát? „A nőnek, akiknek minden sikerül”, állítják a tervezők. Vajon én is így éreztem magam a kisautó volánja mögött?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Range Rover Evoque gyakorlatilag jött, látott és győzött. A prémium kompakt divatterepjáró akkora siker lett alig két év leforgása alatt, amekkorára talán még maga a gyártó sem számított. Ám ez nem csoda: az Evoque objektíven nézve is remekül teljesít(ett), a SUV formája pedig abszolút telitalálatnak mondható – nemtől és az autó színétől függetlenül szinte mindenki odavan érte.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az autóiparban egyáltalán nem nehéz jövőt jósolni: önvezető autók, fokozott elektromos térnyerés, és ha már belső égésű erőforrás, akkor 1-2 motor rengeteg változatban – ez áll a palettán. A Volvo ezúttal a hajtásláncok terén közeledett az automobilizáció jövőképe felé: bemutatkozott a svédek az új négyhengeres, kétliteres, turbós benzines/dízel motorcsaládja, amelynek különféle változatai szépen lassan a paletta összes helyét elfoglalják. Mi pedig máris alapos tesztnek vetettük alá az újdonságot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Márpedig biztosan létezik tökéletesen funkcionális és lemondásoktól mentes autó... Ez az a gumicsont, amit csak nem engednek el az autófejlesztők; persze hogy is tehetnék, ha a marketingesek két kézzel nyomják le a torkukon a rágós kutyaeledelt, és közben azt szajkózzák a fülükbe, hogy a meglévő piacok telítettek, nyitni kell, újdonság kell, még több autót kell eladni, mert különben bedarálja az adott céget a konkurencia.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az Opel Insigniára sokan voksolnak napjainkban, legyen szó egyéni vagy flottás ügyfelekről. A választásba nem lehet belekötni, a németek nemrégiben frissített középkategóriása már pusztán stílusával képes eladni önmagát, s akkor további jó tulajdonságairól nem is szóltunk. Mégis melyik a legjobb verizó mind közül? Egy szedánt, egy kombit és egy Country Tourer-t tesztelve ezúttal ennek jártunk utána. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Gyarapodik a család? Kicsi, de tágas, modern, ám viszonylag olcsó autót keres? Érdemes vetni egy pillantást az új Nissan Note-ra, mely az elődjéhez képest új filozófiával, megújult külsővel és modern technológiákkal felvértezve próbálja elcsábítani a vásárlókat. Vajon a dízel, vagy a benzines a jobb választás? Összehasonlító tesztünkből kiderül... Add a comment