Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az kétségtelen és vitathatatlan tény, hogy a Toyota Corolla a világ legkelendőbb autója, hiszen az 1966-ban bemutatott modellből már 40 millió darab talált gazdára. Csakhogy a típus felett eljárt az idő, így aztán a japánok elérkezettnek látták az időt a frissítésre.

A Corolla a célnak épp megfelel - galériaNoha a Corolla most is fontos és sikeres modellnek számít a piacon, azt korántsem mondhatnánk, hogy egy különösebben innovatív négykerekűvel állunk szemben, s ezen a tényen a friss generáció sem kíván jelentősen változtatni. Ugyanakkor a sajtóközlemény kiemeli, hogy az ügyfelek visszajelzései alapján meghatározott fontos területeken az autó nem csupán kielégíti, hanem túl is szárnyalja a vevők elvárásait. Mindez annyit tesz, hogy az új Corolla mindenekelőtt a modellcsalád legendás minőségére, tartósságára és megbízhatóságára épít, miközben formatervezése és maradi műszaki tartalma garantálja, hogy a világ minden országában meggyőző ár-értékkel büszkélkedhessen majd.

A beltér az Aurisból lehet ismerősA leköszönő generációhoz képest a tengelytávolság 99,8 mm-rel nyúlt meg, ami a második sor lábterét 7,5 centivel toldotta meg. A motorháztető alatti tartalmakra egyelőre nem derült fény, ám vélhetőenaz Auris ötajtós és kombi motorpalettáját fogja örökölni a szedán. Ennek értelmében megmaradnak a négyhengeres, s lent nem túl nyomatékos ’szívó’ benzines erőforrások, melyek leginkább egyszerű, tartós koncepciójukkal hódítanak.

Az 1,33 literes változat 99 lóerővel és 128 Nm-nyi maximális nyomatékkal rendelkezik, ám elképzelhető, hogy nem debütál a Corolla karosszériájában. A nagyobb testvér viszont biztosan elérhető lesz; az 1,6-os benzines 132 lóerőt és 160 Nm nyomatékot állít szolgálatba, hozzá pedig a hatfokozatú kézi váltó mellett fokozatmentes CVT automata is rendelhető lesz.

A hét előre programozott fokozattal rendelkező konstrukció ezúttal is ügyesen teszi a dolgát, igaz, kitörő dinamikára egyik modellváltozat esetében sem számíthatunk. Ezt bizonyítják a puttonyos Auris menetteljesítményei is, amihez hasonlóra számíthatunk a Corolla esetében: az 1,33-as 12,6, a kézi váltós 1,6-os 10, az automata pedig 11,1 szekundum alatt képes letudni a 0-100-as sprintet.

És mi a helyzet dízelfronton? Az 1,4 literes gázolajos (legalábbis az Aurisnál) új befecskendező rendszert kapott, valamint gyorsabb bemelegedést is ígérnek a mérnökök. A 90 lóerős teljesítmény mellett 205 Nm csúcsnyomatékkal számolhatunk, ami 1800-tól 2800 fordulat/percig áll rendelkezésre. A kétliteres öngyulladós egység új turbófeltöltővel büszkélkedik, melynek köszönhetően a 124 lóerős erőforrás fogyasztása a széria start-stop rendszernek köszönhetően körülbelül 4,2-4,3 literre adódhat. A hibrid HSD kivitel vélhetően a korábbiakhoz hasonlóan sajnos elkerüli a Corollát.

A forma a Corollában is funkciót követAz utastér szintén ismerős lehet, hiszen a fentebb említett kompakt testvérmodellekből származik a teljes belső berendezés - ez egyben azt is jelenti, hogy az előző Corollával összehasonlítva forradalmi változásoknak lehetünk szemtanúi, s az anyagminőség rendben lesz. A helykínálatra a tisztességes méreteknek köszönhetően bizonyára nem panaszkodhatunk, de az első gyári fotók alapján a második üléssorba még mindig nem jutott középső szellőzőrostély, ami például praktikus dolog, és számos konkurensben megtalálható. A csomagtartó térfogata alaphelyzetben mintegy 500 liter környékére várható.

A típus 11. generációjának bemutatkozása után a gyártás 16 helyen folyik majd, és az autó a világ több mint 150 országában válik megvásárolhatóvá. A hazai piaci startról egyelőre nincsenek pontos információink, ám bizonyára még idén megérkezik a kompakt szedán, mégpedig az előddel nagyjából azonos áron.