A Mercedes-AMG öt évvel az első „bemutató” előtt tudta végre piacra dobni az F1-es hajtáslánccal rendelkező ONE hiperautót. Nem meglepő módon a csillagosok nagyon büszkék az újdonságra, és ezt egy rekorddal is szerették volna tovább erősíteni. Mi másról is lehetne szó, mint a legendás Nürburgring Nordschleife köridőről, amely hosszú évek óta számít fokmérőnek az autózás szerelmesei számára – annak ellenére, hogy teljesen objektív mérceként azért nehéz lenne rá tekinteni. A Mercedes-AMG ONE pedig nem okozott csalódást.

Add a comment

Régóta vártuk, és most végre megérkezett a Volvo vadonatúj, dedikáltan elektromos platformra épülő tisztán elektromos modellje, amely az XC90-nek kínál villanyos alternatívát EX90 néven. A korábbi Recharge tanulmánnyal előrevetített modell nem hazudtolja meg származását, és bár formák tekintetében talán lehettek volna valamivel bevállalósabbak is a svédek, technológiai fronton abszolút a csúcsot hozza az újdonság.

Add a comment

Az Audi első nagy elektromos durranása, az egyszerűen csak e-tron névre keresztelt SUV modell éppen megérett a frissítésre, ami az ilyenkor szokásos módosítások mellett új típusjelet is hozott magával. Az autó ezentúl a Q8 e-tron névre hallgat majd, és rögtön megkaptuk az SQ8 e-tron kivitelt is – mindkét verzió elérhető lesz normál és kupésított Sportback változatban is.

Add a comment

Pénteken sem maradunk üzemanyagár-változás nélkül, de ezúttal csak a „jó” irányba mozdulnak az árak. Pontosabban csak a gázolaj ára, amely bruttó 14 forinttal csökken majd literenként, míg a 95-ös benzinért ugyanannyit kell majd fizetnünk. A 480 forintos hatósági árak természetesen továbbra is élnek a megszokott szabályokkal.

Add a comment

Úgy látszik, hogy a sportautógyártók már nem tudnak mit kezdeni magukkal, így elkezdik megvalósítani azokat a korábban menő, de elképzelhetetlennek tűnő terveket, amikről kisgyermekként is sokan álmodoznak: egy terepjáró sportautót. Egészen pontosan a Lamborghini volt az első, aki hivatalosan is bejelentette, hogy érkezik a Huracán Sterrato, most pedig a Porsche is hivatalos fotókon mutatta meg az emelt hasmagasságú 911-et, ami a Dakar utónevet kapja majd meg.

Add a comment

A különféle műhelyekből, na meg a benzinkutakról legtöbbünknek ismerős eszköz a sűrített levegőt előállító kompresszor. Sokan nem is tudják, mennyire sokoldalú berendezésről van szó, pedig számos feladatban segítségünkre lehet. Mire használható egy kompresszor, milyen típusai vannak, és milyet érdemes beszerezni?

Add a comment

Az Alfa Romeo sora nem megy túl jól annak ellenére sem, hogy a Giulia és a Stelvio is tud olyat nyújtani a maga kategóriájában, amivel meg tudja fogni a vásárlókat. Szerencsére azonban a Stellantis nem kívánja elengedni a márka kezét, sőt mi több, jövő márciusban egy olyan újdonsággal rukkolhatnak elő az olaszok, amire nem sokan számítottak – egy szuperautóval.

Add a comment

A BMW-t mostanában sok kritika éri a megosztó formák miatt, holott a bajoroknak már több olyan korszaka is volt, amikor megdöbbentő megoldásokkal rukkoltak elő, és sosem jártak rosszul vele. Tulajdonképpen most is ez a helyzet, hiszen például hiába panaszkodtak sokan a hatalmas vesékre, ez nem mutatkozott meg az eladásokban, és bár sokak szerint az XM-mel már túl messzire mentek, valószínűleg a hatalmas M-es is sikeres lehet. Erről a stratégiáról pedig maga a márka vezére beszélt nemrég.

Add a comment

A „terepezés” kifejezetten élvezetes tud lenni, ha megvan hozzá a megfelelő jármű. Noha találni a piacon méretes terepjárókat is, azért egy-egy hosszabb (értsd: több napos, akár hetes) kalandozáshoz azért sokszor már ezek is kevesek lehetnek – már ami a helykínálatot illeti. Nos, a Jeep és az Addax most erre kínál megoldást, méghozzá egy olyan utánfutó képében, amely bárhová követni tudja „gazdáját”.

Add a comment

Rendszeres olvasóink talán tudják, hogy miért viseljük az átlagos autós újságíróknál jobban a szívünkön a Caterham márkát: bizony a szerkesztőségünk garázsának állandó tagja egy ilyen különlegesség. Most pedig örömmel számolhatunk be róla, hogy közel egy évtized után visszatér Európába a kétliteres motorral szerelt, szerintünk optimális verzió.

Add a comment

Az üzemanyagok piaci árai ismét ellentétes irányba mozdulnak szerdától, ráadásul nem is kis mértékben. Amíg a 95-ös benzin literenként bruttó 18 forinttal kerül majd többe, addig a gázolajért 10 forinttal kevesebbet kell majd fizetni, így egy csapásra 28 forinttal csökken a még így is tetemes különbség a két üzemanyagtípus ára között.

Add a comment

Az első novemberi üzemanyagár-változás elég kaotikus lesz, ugyanis nem csak eltérő irányba, de eltérő mértékkel is változnak majd az árak. Amíg a benzin péntektől drágább lesz literenként bruttó 7 forinttal, addig a gázolaj ára 20 forinttal csökken, így rögtön 27 forinttal közelebb hozva egymáshoz a két üzemanyagtípus árát, és ismét 800 forint alá csökkentve a gázolaj piaci átlagárát.

Add a comment

Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio egyébként is nagyon közel álltak egymáshoz, hiszen azonos alapokra épülnek, azonos műszaki tartalmat vonultatnak fel és azonos képességeket kínálnak, csupán az egyik egy klasszikus középkategóriás, a másik pedig egy SUV. A Stellantis hatalomátvétele és az Alfa Romeo nehézségei pedig csak még inkább összefonták a két modell sorsát, amelyeket immár teljesen együtt kezel a márka, és ennek megfelelően a frissített verziójukat is együtt mutatták be.

Add a comment

Nagy átalakuláson megy most keresztül az autóipar, és ezalatt nem csak az elektromos hajtásláncok egyre komolyabb térnyerését értjük. Sőt, tulajdonképpen az egyterű modellek immár sok évvel ezelőtt kezdődött hanyatlásának és a kiskategóriás típusok most bontakozó kihalásának szint semmi köze nincs a villanyos hajtásláncokhoz, sokkal inkább a változó vásárlói igényekhez és trendekhez, illetve a gazdasági helyzethez. A Ford most ékes példáját mutatja meg ennek az átváltozásnak, hiszen rögtön három modelljétől is búcsúzik hamarosan, amelyek közül kettő kétségtelenül meghatározó szerepet játszik a márka történetében.

Add a comment

Alig pár hét telt el az Opel első újgenerációs sport(os)modelljének bemutatása óta, máris megérkezett a második modell, amely a GSe jelölés viselheti majd magán. Az Astra után ezúttal a Grandland kapta meg az új betűhármast, és akárcsak kompakt testvére, esetében is egy konnektoros hibrid hajtáslánc biztosítja az átlagnál nagyobb teljesítményt, míg a vezetési élményről a többi módosítás gondoskodik – a vagány megjelenésről már nem is beszélve.

Add a comment