Ahogy közeledik európai premierje, úgy lesz egyre kívánatosabb a Genesis márka. A GV70 például sorozatgyártású modellként kínál színes alternatívát, a most bemutatkozó Genesis X koncepció pedig arra világít rá, hogy formatervezésben is vannak tartalékok a Hyundai luxusmárkájában.

Ha egy autó széles és lapos, az már önmagában félsiker, de az arányokon túl is sikerült a jól ismert elemeket úgy keverni az X esetében, hogy a végső összhatás egyszerre legyen jövőbe mutató és múltidéző. A Genesis jól ismert formajegyeit köszönthetjük elöl, miközben profilból az izomautókat is megidézi a koncepció, hogy hátul, a lejtő farral a legszebb európai kupék megoldásait is felidézze. Mindezt nagyméretű, ívelt, letisztult felületek alkotják.

Profilja izomautókat is idéz - galéria

Emellett a formaterv a célszerűséget is szolgálja, ugyanis az aerodinamikát úgy alakították ki, hogy az akkumulátorok kiváló hűtést kapjanak, az áramvonalasság pedig maximalizálja a hatótávot. Mert hát a Genesis X hosszú motorháztetője alá is elektromos hajtásláncot álmodtak meg a tervezői; manapság másra ne is nagyon számítsunk. Emellett a következő uralkodó trend a fenntarthatóság: ennek jegyében készült például a fényezés, amely a brazíliai Lençóis Maranhenses Nemzeti Park lagúnának színére emlékeztet, és a környezetvédelemre hívja fel a figyelmet.

Elöl inkább jövőbe mutató, épp úgy, mint elektromos hajtáslánca

Belül egyértelműen a vezető van a középpontban: őt fogja körül a lebegő hatást keltő középkonzol és műszerfal. A különleges formájú központi kijelző is inkább a pilóta territóriuma lesz, miközben az új elgondolású előválasztó kar az üzemmódváltót is magába olvasztja. Olyannyira más jár az utasoknak, hogy a barna helyett ők kék árnyalatú üléskárpitozást is kaptak. A többesszám pedig indokolt: hátul is elfogadható helykínálatot ígér a Genesis X két fő számára. Az anyagok jó része újrahasznosított.

Belül a pilóta van fókuszban - galéria

Ugyan az X a gyáriak szerint ilyen formában biztosan tanulmány marad, nagyon is valószínű, hogy néhány részlete visszaköszön majd a jövőbeli típusokon, ha pedig kupét akar a vezetőség, immár lesz hova nyúlni.