A BMW XM még csak a múlt héten mutatkozott be, de a bajorok hazai honlapján máris elérhető a konfigurátora. Ahogyan arra számítana lehetett, sokkoló összeg áll az árcédulán, ellenben kiemelkedően gazdag alapfelszereltséget kapunk – a hatalmas testről, a bivalyerős konnektoros hibrid hajtásláncról és az egyedi megoldásokról már nem is beszélve.

Add a comment

Fontos hét a mostani a BMW szempontjából, hiszen a napokban leplezték le az XM-et, és a Z4 modellfrissített változatát is megmutatták nekünk. Ez azonban még mindig nem minden, hiszen – ahogyan az a bajoroknál szokás – rengeteg más modelljük kínálata is megújult. Ezúttal a kompakt paletta és a 7-es kínálata is újabb hajtásláncokkal gazdagodott, az iX1 piaci bevezetéséről már nem is beszélve.

Add a comment

A Citroën a hét első felében mutatta meg nekünk új logóját, és egyben ígéretet tettek, hogy pár napon belül az első olyan modellt is leleplezik, amelyen már az új jelvény és márkaidentitás tükröződik. Természetesen már akkor is tudtuk, hogy egy koncepcióról van szó, de a most bemutatott Oli – amely egyébként az „all-e” kifejezésből származik, utalva a tisztán elektromos hajtásláncra – valószínűleg a legvadabb elképzeléseinket is túlszárnyalja.

Add a comment

A Lamborghini még 2023-ban mutatta be a frissített Urust, rögtön a teljesítményorientált Performante verzió képében. Most megérkezett az alapváltozat is, amely Urus S néven kerül forgalomba, és teljesítmény tekintetében nem marad el a vadabb testvértől. Ezzel egyébként először válik két különböző verzióban is elérhetővé az Urus.

Add a comment

Ez a hét a piaci árak növekedéséről szól a töltőállomásokon, hiszen azok után, hogy tegnap a gázolaj lett drágább literenként 6 forinttal, péntektől mindkét üzemanyagtípusért többet kell majd fizetniük azoknak, akikre nem vonatkoznak a hatósági árak – egészen pontosan 4-4 forintos emelésről van szó.

Add a comment

A Ferrari teljesen egyedi rendelésre készült modelljeinek sora alaposan megsokszorozódott az elmúlt néhány évben, így egy kis túlzással akár azt is mondhatnánk, hogy egy egyedi Ferrari már nem is olyan egyedi – az persze vitathatatlan, hogy külön-külön mindegyik valóban teljesen egyedi. Ezúttal SP51 néven érkezett egy újdonság, amit egy tajvani gyűjtő rendelt meg magának, és a 812 GTS alapjait használja fel.

Add a comment

A BMW Z4 lassan öt éve mutatkozott be, így megérett az idő egy modellfrissítésnek. A bajorok módszereit ismerve azonban nem számíthattunk nagy változásokra, és ez tulajdonképpen így is lett – talán még a megszokott módosításoknál is kevesebbet kapott meg a Z4. Nagy megújulásra persze nem volt szükség: a formák még mindig frissek, és ahogyan az lenni szokott, a BMW folyamatosan elérhetővé tette a legfrissebb technológiai és műszaki megoldásokat az autóhoz.

Add a comment

Az Opel néhány hete jelentette be, hogy az elektromos jövőben a GSe (Grand Sport Electric) jelölés veszi át a korábbi ikonikus GSi betűhármas szerepét. Most pedig meg is érkezett az első GSe modell, méghozzá az Astra képében, amely a legutóbbi GSi, az Insignia receptjét követi: a hajtáslánchoz nem nyúltak, ellenben az ígéretek szerint vezetési élmény sokat javult az áthangolt futóműnek és egyéb részleteknek hála.

Add a comment

A BMW még tavaly novemberben sokkolta az XM koncepcióval a nagyközönséget, amelyben a leginkább meglepő nem is az volt, hogy készített a BMW egy bivalyerős, hatalmas SUV modellt – hiszen (sajnos) ebbe az irányba haladnak a trendek –, hanem inkább az, hogy a legendás M1 sportautó után ezt szánták az M divízió második saját fejlesztésű modelljének. Nos, hamar kiderült, hogy a bajorok bizony komolyan gondolják, és a rengeteg kiszivárgott és hivatalosan megosztott kép és adat után most teljes valójában bemutatkozott az XM.

Add a comment

A Peugeot e-208 már tavaly is kapott egy kisebb frissítést, amikor a franciáknak néhány kilométerrel sikerült megtoldaniuk, köszönhetően például a hőszivattyús fűtésnek. A franciák most ismét hozzányúltak kisautójuk elektromos hajtásláncához, ráadásul most egy egészen új akkucsomagot és erősebb elektromotort is kapott a rendszer, amely így még jobb használhatóságot tud felmutatni.

Add a comment

A DS ugyan már jónéhány saját modellt piacra dobott, mióta különváltak útjai a Citroënnel, de hazánkban azért nem igazán tudott az utcakép részévé válni a franciák új prémiummárkája. Ez persze nem jelenti azt is, hogy nem érdemli meg a figyelmet, amit ezúttal a korábban DS 3 Crossback néven ismert modelljük frissítésével harcoltak ki maguknak. Túl nagy változás azért nem történt az elnevezésben – ahogy a formai módosítások is a megszokott félidei ráncfelvarrás sémáját követi –, hiszen csupán a Crossback utónevet hagyták el a gyáriak. Az elektromos hajtáslánc ellenben frissült.

Add a comment

Ahogyan egy új korszak felé közeledik az autózás – sőt, tulajdonképpen már benne is van – a gyártók egyre inkább érzik szükségét a vérfrissítésnek, aminek egyik kedvelt eszköze az embléma megreformálása. Számtalan gyártónál lehettünk ennek szemtanúja, hol kisebb, hol nagyobb mértékben – de általában talán előbbi volt igaz. Ezúttal a Citroën volt a soros, amely testvérmárkájához, a Peugeothoz hasonlóan nem félt alaposan átrajzolni a logóját, és akárcsak az oroszlánosok, a másik francia márka is a múltba nyúlt vissza.

Add a comment

Egykor szó volt róla, hogy a Bugatti is meghajolhat a trendek előtt, és elkészíthet egy SUV modellt, ám a márka új vezére, Mate Rimac nemrég egyértelműen kijelentette, hogy szó sincs egy emelt hasmagasságú modellről. Most pedig az is kiderült, hogy pontosan mi az oka annak, hogy a francia márka elzárkózik ennek a lehetőségétől.

Add a comment

Azok után, hogy az elmúlt időszakban a gázolaj ára csökkent folyamatosan, ezúttal éppen a dízel lesz majd drágább szerdától, míg a benzin továbbra is változatlan piaci áron kínálja majd magát. A 480 forintos hatósági árak természetesen továbbra is érvényesek azok számára, akikre még vonatkoznak, ám a többieknek meg kell fizetniük a piaci árat.

Add a comment

A Renault nagy erőkkel készül a vadonatúj, tervek szerint szélesebb rétegek számára elérhető, tisztán elektromos 5-ös bemutatására, aminek részeként immár a második tanulmányt mutatják be, amely az eredeti 5-ös alapjait, de legalábbis formai megoldásait használja fel. A Renault 5 Diamant után ezúttal a sportautós géneket erősítették, és az ikonikus R5 Turbo és R5 Turbo 2 utódját álmodták meg, természetesen tisztán elektromos verzióban, R5 Turbo 3E néven.

Add a comment