Ahogyan egy új korszak felé közeledik az autózás – sőt, tulajdonképpen már benne is van – a gyártók egyre inkább érzik szükségét a vérfrissítésnek, aminek egyik kedvelt eszköze az embléma megreformálása. Számtalan gyártónál lehettünk ennek szemtanúja, hol kisebb, hol nagyobb mértékben – de általában talán előbbi volt igaz. Ezúttal a Citroën volt a soros, amely testvérmárkájához, a Peugeothoz hasonlóan nem félt alaposan átrajzolni a logóját, és akárcsak az oroszlánosok, a másik francia márka is a múltba nyúlt vissza.

A Citroën ráadásul egészen a kezdetekig ment vissza, hogy a folyamatot visszafordítva a jellegzetes kettős nyílt – vagy rangjelzést, vagy karácsonyfát, vagy hívjuk bárhogy is – újra éles szögben törje meg és egy kerek keretbe zárja. A végeredmény letisztult, egyszerű és modern hatást kelt, habár éppen a több mint 100 éves eredeti logóhoz nyúltak vissza a gyáriak.

Ebben a formában láthatjuk majd elsőként egy autón - valószínűleg már a héten

Természetesen különböző változatokban is megmutatták nekünk az új emblémát, amely elsőként egy családi koncepción fog bemutatkozni piros színben bordázott felülettel – ahogyan az némelyik képen is látható. Mivel azt ígérték a franciák, hogy még a hónap vége előtt láthatjuk, hogyan mutat az új logó egy autón, ezért legkésőbb minden bizonnyal péntekig bemutatkozik majd az újdonság, amely az autózás új korszakának családi autóját vetítheti előre – a Scénic Vision képében a Renaultnál már megmutatták hogy képzelik el a jövőben az egykori praktikus egyterűeket, és valami hasonlóra számítunk a Citroëntől is.

Ilyen lesz papíron - nekünk tetszik

Arra azért ne számítsunk, hogy egyhamar minden Citroën típuson viszontláthatjuk majd az új emblémát, ugyanis a Peugeothoz hasonlóan valószínűleg csak a vadonatúj modelleken jelenik majd meg, ami nem is csoda, hiszen lényegesen eltér a korábbi verziótól, amely szinte minden esetben integrálva van az autók formatervébe. Addig is azért a márkakereskedésekben és a hivatalos Citroën anyagokban már az új logót használják majd, szóval lesz időnk hozzászokni. Nem mellékesen maga a Citroën felirat is új formát kapott, bár ott talán kevésbé szembetűnő a változás.