Az Alpine alig tudott még felpörögni, máris készülhetnek az elektromos jövőre. Azért a franciák még kihasználják a fennmaradó időt, és a már bizonyított A110 modellt – amelyet nem győz dicsérni a sajtó –, hogy kihozzák a legtöbbet a belső égésű erőforrásból is. Ezúttal egy új modellváltozat, az A110 R képében igyekeztek kimaxolni a lehetőségeket, és bár az 1,8 literes négyhengeres motorhoz nem nyúltak, mégis sokat fejlődött az autó.
Ez egészen pontosan annyit jelent, hogy a 275 km/h-s végsebesség 285 km/h-ra nőtt, a 4,2 másodperces 0-100-as sprint pedig 3,9 szekundumra apadt – ezek a számok pedig a „mindössze” 300 lóerős teljesítmény és 340 Nm-es nyomaték tudatában bizony igen jól mutatnak. A javulást többek között a 34 kilogrammos fogyókúrának is köszönhetjük, amivel az autó 1082 kilogrammra fogyott – már látatlanban is az autózás szerelmeseinek kedvence lehet az újdonság.
Minden a dinamikáról szól - galéria
Az amúgy is könnyű autó további fogyókúrájához pedig egyetlen recept volt: a karbon széleskörű használata. Nem is fukarkodtak a franciák, amit már első ránézésre is láthatunk, hiszen például a motortakaró lemezzel 2,9 kilogrammot csíptek le, míg az elöl a hűtés okán nyitottabb, hátul az aerodinamika okán zártabb, szintén karbon keréktárcsák összesen 12,5 kilogrammot spórolnak – és igen látványosak is. További 5 kilót jelentenek a karbonvázas első ülések a Sabelt hatpontos övekkel.
Természetesen a fogyókúra mellett az aerodinamikai képességek javítása is fontos szempont volt, ám ezúttal a hatékonyság helyett inkább a gyorsaság volt a lényeg. A leszorítóerőt növeli például a mutatós hátsó szárny, az első csomagtérfedél bevágásai vagy éppen a hátsó diffúzor, a stabilitást pedig az oldalsó küszöbök toldatai fokozzák. Az új kipufogórendszer nem csak látványosabb, hanem izgalmasabb hanghatásokat is ígér.
Karbon kagylóülések tartják a helyén a pilótát - galéria
A még dinamikusabb viselkedésért a 10 milliméteres ültetés (amit gombnyomásra még egyszer ennyivel megtoldhatunk), az elöl 10, hátul pedig 25 százalékkal keményebb stabilizátorrudak, a 10 százalékkal keményebb rugók és a 20 fokozatban állítható gátlók felelősek. A lassításról komolyabb fékrendszer, a tapadásról pedig fél-slick Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok gondoskodnak. Az A110 R valószínűleg jóval drágább lesz, mint az S verzió, amely egyébként hazánkban 27,6 millió forinttól indul.