A Dacia Jogger az európai piac legolcsóbb új hétüléses modellje, ami a magyar vásárlók számára talán még fontosabb lehet, hiszen a nagycsaládos állami autóvásárlási támogatás okán különösen nagy figyelmet kaphat. A románok modellje jelenleg kizárólag az egyliteres háromhengeres erőforrással elérhető, LPG verzióban 100, normál benzinesként pedig 110 lóerővel. A bemutatókor azonban beígértek egy erősebb variánst is a gyáriak, és úgy tűnik hamarosan meg is érkezik ez a változat, méghozzá egy négyhengeres hibrid képében, ami 140 lóerőt kínál majd.
Egyelőre csupán ennyit tudunk az új hajtásról, és ezt is csak azért, mert elárulták, hogy Hybrid 140 néven kerül majd piacra az új modellváltozat. Ebből pedig nem nehéz kitalálni, hogy minden bizonnyal a Renault autóiban már bizonyított full, vagy a Toyota után szabadon öntöltő hibrid egységről lehet szó, ami egy 1,6 literes, négyhengeres szívómotorral és egy elektromos rendszerrel kínál 140 lóerőt, és ígér kellemes menetteljesítményeket és hatékony működést. Hogy az elektromos rendszer hatással lesz-e az utastér vagy a csomagtér méreteire – például nem akadályozza-e meg a hét ülés beépítését – az egyelőre nem derült ki.
Időközben sajnos sokat emelkedett a Dacia Jogger ára - akárcsak az összes új autóé
A hibridsége mellett az automata váltójával is kitűnik majd a Jogger kínálatából az újdonság, hiszen jelenleg kizárólag kézi váltóval érhető el a modell. Mindez egyébként kifejezetten jól hangzik, ám a modell legújabb árlistájára pillantva már lehetnek kétségeink. 2021 decemberében számoltunk be a Jogger akkor nyilvánosságra hozott árairól: a hétüléses modell legjobban felszerelt, legdrágább verziója támogatás nélkül is alig érte el a 7 millió forintot – a legolcsóbb pedig a támogatás igénylésével 2,9 millió volt. Ehhez képest most alapáron indul 6,9 milliótól hétüléses kivitel – tehát támogatással 4,4 millió –, és mindent beikszelve már 8,5 milliós magasságokban lehetünk.
Még mindig a legolcsóbb hétüléses, de már fapadosan, klíma nélkül is 6,9 milliótól indul...
Nos, ha ehhez még hozzáképzeljük a hibrid változat valószínűleg igen vaskos felárát, akkor bizony szomorúan kell megállapítanunk, hogy – legalábbis a hazai piacon – valószínűleg nem sok létjogosultsága lesz az elektrifikált Joggernek. Hivatalos árak persze még nincsenek, és nem biztos, hogy sok értelme van abból kiindulni, hogy például a Renault Clio esetében mekkora a felára a hibridnek az egylitereshez képest – egyébként 2 millió forint, de ott csak 90 lovas a háromhengeres és 145 lóerős a hibrid –, de azt hiszem nem esünk túlzásba, ha legalább egymillió forint körüli felárral számolunk. Mindenesetre várjuk a hivatalos bemutatót és a pontos adatokat, illetve árakat.