Amióta elérhető a nagycsaládosok 2,5 millió forintos autóvásárlási támogatása, hatalmas figyelmet kaptak az olyan olcsóbb hétülésesek, mint a Dacia Lodgy. A román-francia márka hatalmas egyterűje pedig kiválóan állta a sarat, ám mostanra kezdett igencsak megöregedni, így sokan örülhettek, amikor a Dacia bemutatta a vadonatúj Joggert, amely vagányabb formákkal, de ugyancsak 7 üléssel kívánja elcsábítani a nagycsaládosokat – és persze mindenki mást is. Most pedig végre kiderült, hogy mennyiért lehet a miénk az autó.
Mielőtt még elkezdenénk örömködni a nagycsaládos támogatásnak köszönhetően valóban nagyon kedvező árak miatt, azért szögezzük le, hogy a jó pár hasznos extrát tartalmazó, de a klímát például nélkülöző Essential szint 5,169 milliós alapára azért közel sem kevés – és ezért csak 5 ülés jár. A Jogger egyébként összesen egyféle erőforrással elérhető: az egyliteres, háromhengeres turbós LPG hajtással 100 lóerős, normál benzinesként pedig 110 lóerős, és utóbbi drágább 120 ezer forinttal – a benzines alapára tehát 5,289 millió. A hétüléses verzió felára 250 ezer forint.
A nagycsaládos támogatással együtt jutányos a Jogger - nélküle már kevésbé
A nagycsaládos támogatást latba véve tehát a legolcsóbb Jogger 2,919 millióért vihető haza, a benzines pedig már 3,039 millió. A Comfort szint felára 650 ezer forint, ami bár soknak hangzik, de sokat is ad: extra belső díszítőelemek, automata ablaktörlők, elektromos ablakemelők hátul is, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, lehajtható könyöktámasz, mélységében is állítható kormányoszlop, 8 colos multimédiás képernyő Android Auto és Apple CarPlay funkcióval és ami talán a legfontosabb, klíma is jár ennyi pénzért.
A legmagasabb, Extreme szint ennél már „csak” 300 ezerrel kerül többe, amire szintén azt lehet mondani, hogy megéri, hiszen 16 colos könnyűfém keréktárcsák, látványos külső elemek, szebb kárpitozás, tolatókamera, kibillenthető leghátsó ablakok, automata klíma, kulcsnélküli nyitás és indítás, valamint néhány egyéb extra is jár hozzá. A metálfény felára 145-160 ezer forint, de a LED-es fényszórók például minden változathoz alapáron járnak. A felsorolt árakon felül még van néhány extra, de a teljes listáért érdemes felkeresni a Dacia honlapját.
A forma kissé megosztó lett, de a praktikum megkérdőjelezhetetlen - galéria
Visszatérve tehát az árakra. Hét üléssel és 110 lóerős benzinessel a legdrágább Jogger – amiben már szó szerint minden extra benne van – megközelíti a 7 millió forintot, de 6,6-6,7 millió környékén már egy nagyon jól felszerelt modell lehet a miénk. Ez nagycsaládos támogatással 4,1-4,2 millió forintot jelent, ami igen jutányos ajánlat. A Comfort szint is bőven elfogadható extralistát kínál, és bár mi már kiköhögnénk azt a 300 ezer forintot valahogy, ezen az árszinten azért ez az összeg is elég komoly, szóval ezt megspórolva már bőven négymillió alatt hazavihetjük a Joggert.
Az Essential szint ugyan jóval olcsóbb, de ha csak egy klímát szeretnénk hozzá, már az is 130 ezer forint. Akinek megfelel az LPG-s verzió, az további 120 ezret spórolhat, aki pedig nem tud élni a nagycsaládos támogatással, annak már jóval elgondolkodtatóbb lehet a Jogger ára – igaz, ha csak öt üléssel kérjük, 250 ezret lehet spórolni. Mindenesetre a Dacia Jogger lett hazánk legolcsóbb hétülésese, hiszen a Logdy már csak dízelmotorral és magas felszereltséggel elérhető, amivel az alapára jóval a Jogger Essential felett van.