Ha van olyan luxus SUV, aminek nincs szüksége további teljesítményfokozásra, akkor az a Lamborghini Urus, ám az olaszok úgy gondolták, miért ne tehetnének rá még egy lapáttal. A márka sikerét biztosító SUV mintegy 20.000 példányban kelt már el debütálása óta, amivel hamar a legnépszerűbb Lamborghini lett, ráadásul mostantól még potensebb variánssal gazdagodott a paletta.
Mindeközben olyan fontos konkurencia érkezett a szegmensbe, mint az Aston Martin DBX, de már a Ferrari Purosangue is a csőben van – a válasz tehát nem maradhatott el, Sant'Agata Bolognese a Perfotmante variánssal mutatja meg, hogy egy kis plus lóerő és kevesebb tömeg mire képes.
Még ördögibb lett az immár 666 lóerős luxus SUV
Hogy mit is jelent ez a plusz? A mérkökök további 16 lóerőt csikartak ki a négyliteres, biturbós V8-asból, ami immáron 666 lóerőt tudhat magáénak, míg a 850 Nm-es nyomatékcsúcs nem változott. Ami azonban fontos, hogy fogyókúrára is fogták a méretes SUV-t, ami a diéta során 47 kilótól szabadult meg. A Performante így 3,3 szekundum alatt futja a 0-100-as sprintet, a csúcssebessége pedig 306 km/h.
Noha mindez relatíve csekélységnek tűnik, a sportorientált verzió azért kapott egyébb módosításokat is. Például 20 mm-re közelebb került az aszfalthoz, ráadásul a nyomtáv elöl és hátul egyaránt 16 mm-re nőtt meg. A méretesebb karbon kerékjárati szélesítő ívek alatt 23 vagy 22 hüvelyk átmérőjű kovácsolt felnik bújhatnak meg, titán csavarokkal és Pirelli Trofeo R abroncsokkal.
Akrapovic kipufogón át üvölti világba bánatát a nyolc henger
A Pikes Peak felfutóján is remekelő SUV a módosított lökhárítók miatt 25 mm-rel meg is nyúlt, mi több, új légterelő elemek és a Lamborghini Aventador SVJ-től megörökölt karbon elemek eredményeképp hátul 238%-kal nőtt a leszorítóerő is.
Alapfelszereltség az ördögi muzsikát hallató Akrapovic kipufogórendszer, a számos karbon kiegészítő és az új lökhárítók, továbbá a diffúzorbetét is. Új differenciálmű segíti a jobb nyomatékelosztást, ráadásul a hátsókerék kormányzási rendszer is reszponzívabb lett. A pontosabb vezethetőség kedvéért a szakemberek a kormánykarakteren is csiszolgattak.
Nem volt rá szükség, de még kíméletlenebb lett az Urus
A hagyományos vezetői üzemmódok mellett a Performateban megjelenik a Rally mód, amely kíméletlenebb útfelületeken való gyors haladáshoz igyekszik kellőképpen aládolgozni a speciális kanyarstabilizátor, valamint lengéscsillapítási beállításokkal.
Az utastérben viszont aligha van újdonság, leginkább a hatszögletű díszvarrást említhetjük az üléseken, valamint a Dark Package nevű csomag érkezéséről jelenthetünk. Módosították továbbá a kijelzőkön megjelenő grafikákat is. Ahogy korábban, úgy itt is adott a temérdek személyre szabási lehetőség. Érdekesség, hogy a szabályozások miatt Kínában mindössze 640 lóerővel árulhatják majd az újdonságot.