A Mercedes-Benz már hivatalosan is bejelentette, hogy alaposan megritkítja a minden konkurensnél szélesebb kompakt palettáját. Azt is tudjuk már, hogy a B-osztály az áldozatok között lesz, így a most bemutatott frissített kivitel tulajdonképpen a harmadik generációját élő prémium egyterű utolsó változata lesz.
Ahogyan a prémium márkáktól megszokhattuk, a félidős ráncfelvarráskor nem kapunk lényeges módosításokat, csupán néhány apró részlettel, esetleg technológiai újdonsággal igyekeznek frissen tartani a modellt. A B-osztály pedig amúgy sem volt éppen elavult, ugyanakkor az új LED fényszórók, a csillag mintázatú hűtőrácsok, a finom kis hátsó szárny és a friss hátsó fénytestek pont elegendőek voltak arra, hogy továbbra is igen modern benyomást keltsen az autó.
Finom módosításokkal maradt továbbra is mutatós a B-osztály - galéria
Négy új keréktárcsa is elérhető lett, köztük egy 19 colos szettel. A módosítások egyébként a németek elmondása szerint a dinamizmust hivatottak erősíteni, és ezzel nem is tudunk vitatkozni. Az utastérben ezentúl alapáron jár majd a 10,25 colos multimédiás érintőképernyő, ami mellett alapból egy 7 colos, de felárért egy ugyancsak 10,25 colos digitális műszeregység található.
A formák lényegében nem változtak, de eltűnt az új funkciókkal (köztük ujjlenyomat-felismerés és friss hangvezérlés) bővülő MBUX rendszer fizikai kezelőszerve az alsó középső konzolról. A fenntarthatóság jegyében néhány új matéria is bekerült a kínálatba, így például az alapáron járó komfortülések középső betétjei 100 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek. Technológiai fronton a továbbfejlesztett sávtartó, aktív kormányasszisztens és az opcionális, utánfutóval való manőverezést segítő asszisztens jelent fejlődést.
Immár alapáron jár a nagyobb multimédiás érintőképernyő - galéria
Ami a hajtásláncokat illeti, túl nagy változás ezen a fronton sem volt. Immár minden benzinmotorhoz jár valamilyen elektromos rendszer – többségében 48 V-os, de természetesen van konnektoros hibrid kivitel is. Piactól függően a B 250e, a B 180, a B 200, a B 220 4MATIC, a B 250 4MATIC, a B 180d, a B 200d és a B 220d lesz elérhető.
A konnektoros hibrid B 250e akkumulátora viszont fejlődött: nagyobb nem lett, de 7,4 kW helyett immár 11 kW-tal lehet tölteni váltóáramú forrásról is, míg egyenáramról 22 kW-ot tud felvenni – utóbbi egyben azt is jelenti, hogy mindössze 25 perc alatt fel lehet pumpálni 10-ről 80 százalékra az akkut. Az elektromotor is nagyobb teljesítményt kapott, aminek köszönhetően immár 109 lóerőt kínál.