Az elektromos korszar küszöbén egyre-másra köszönünk el a sokhengeres remekművektől, így nem csoda, hogy az Audi csúcs sportmodellje is sorra került. Az R8 azonban nem szomorkodik, sokkal inkább vidáman és méltóképpen int búcsút nekünk: GT csomaggal, limitált darabszámban ünnepli az autózást a tízhengeres szuperautó.

Mindösszesen 333 db készül a 2023-as modellévű Audi R8 Coupe V10 GT RWD-ből. Az 5,2 literes  győri V10-essel szerelt négykarikás modell gyártása 620 lóerő és 565 Nm kíséretében ér véget, természetesen egyedi sorszámozással és a fókuszált GT csomag karbonkiegészítőinek köszönhető 20 kiló mínusszal.

Méltó módon búcsúzik a V10-essel szerelt R8

A tízhengeres, hátsókerékmeghajtású négykarikás hattyúdala tekintetében különlegesség, hogy az összkerekes quattro modell teljesítményét örökölte meg, így a legerősebb hátsókerekes R8-ként köszön el a világtól, ennek megfelelően 50 lóerővel tud többet, mint a belépő hátsókerekes modellváltozat. Sikkünk tárgy így a legerősebb hátsókerekes Audi a történelemben.

A nyomaték hétgangos duplakuplungos automatán keresztül folyik a hátsó kerekekhez, ráadásul a váltási időkön is faragtak a GT változat esetében a szakemberek. Mindeközben az áttételezés is változott, hogy még gyorsabb lehessen a leköszönő R8, amely így 3,4 szekundum alatt futja a 0-100-at 10,1 másodperc alatt a 0-200-at, miközben 320 km/h-ig fokozódhat a tempó.

Fókuszált, izgalmas verziót pakoltak össze a szakemberek

Mindemellett az Audi is divatosan belekóstol csapatási lázba, méghozzá Drift üzemmód hozzáadásával, amit egyre gyakrabban kapunk manapság a sportos modellekhez. A gyártó szerint a speciális vezetői üzemmód precíz és kontrollált driftelést tesz lehetővé, ráadásul a kormányról gombnyomással egyszerűen aktiválható. A sofőr egyébként ezt az üzemmódot finomhangolva hét különféle beállításból választhat.

Az R8 a temérdek szénszálas alkatrészt tartalmazó GT csomag miatt a fentieknek megfelelően 20 kilóval könnyebb, egészen pontosan 1570 kg-ot nyom. Ebben szerepet vállalnak a Michelin papucsokkal felgumizott motorsport ihletésű, 20 colos felnik is, miközben a fékek kerámiából készültek, a sofőrt pedig könnyített versenyülés várja.

Emlékezetes múltra tekinthet vissza az 5,2 literes tízhengeres erőforrás

Az első futóműalkatrészeket is picit könnyebre tervezték, miközben a kezelhetőséget is igyekeztek javítani, mi több, az első kanyarstabilizátor és annak összekötő elemei is újak. A stabilizátorrúd egyébként karbonból készült, miközben a pálcák vörös, eloxált alumíniumból vannak. A sportosabb hangolású felfüggesztés persze állítható.

A leköszönő R8 GT számos módon próbál a múltra is visszautalni, például ugyanúgy 333 darab készül belőle, mint az első generációt búcsúztató különkiadásból 12 éve. Színével is visszatekint a modell, hiszen ugyancsak a búcsúzó elődre utal a Matte Suzuka Grey árnyalat, belül pedig a vörös-fekete kombináció, valamint a piros biztonsági öv jelenik meg ikonikus elemként.

Minden bizonnyal hamar elkapkodják a méregdrágán adott utolsó 333 darabot is

Kívül a fekete R8 GT logók és a feketére fújt karbon kiegészítők jelzik a különkiadást, úgy, mint a légterelők, szoknyák és a diffúzor. Az R8 Coupe V10 GT RWD néven megjelenő záró széria Amerikában és Európában lesz elérhető 225.000 euróért, ami magyar áfával és az aktuálisan magas árfolyammal számolva túllépi a 100 millió forintos álomhatárt. Ennek ellenére bizonyára hamar elfogy majd a limitált széria minden darabja.