Az Audi első nagy elektromos durranása, az egyszerűen csak e-tron névre keresztelt SUV modell éppen megérett a frissítésre, ami az ilyenkor szokásos módosítások mellett új típusjelet is hozott magával. Az autó ezentúl a Q8 e-tron névre hallgat majd, és rögtön megkaptuk az SQ8 e-tron kivitelt is – mindkét verzió elérhető lesz normál és kupésított Sportback változatban is.
A Q8 e-tron típusjel azért már jóval logikusabban illeszkedik a márka kínálatába, habár némi zavart azért okozhat, hiszen az autónak a méreteit leszámítva sok köze nincs a hagyományos Q8-hoz – igaz, tekinthetjük a villanyos alternatívának, így lehet értelme az elnevezésnek. Mindenesetre formák tekintetében a szokásos módosításokat köszönthetjük az enyhén átszabott orr és a kis túlzással érintetlenül hagyott hátsó traktus és utastér képében.
A Sportback is maradt a kínálatban - galéria
A Q8 és SQ8 e-tron egyébként agresszívabb és modernebb hatást kelt, mint a frissítés előtti e-tron, és a tervezők azért a névegyezést igyekeztek némi formai párhuzammal is aláhúzni a vastag, lámpák alá nyúló hűtőmaszk-kerettel, ami a hagyományos Q8-ról lehet ismerős. Persze azért van pár e-tron specifikus részlet is, mint a hűtőmaszk tetején végighúzódó LED csík. Ami fontosabb lehet, az a javuló légellenállás, ugyanis a módosításoknak köszönhetően a normál kivitel esetén 0,28-ról 0,27-re, míg a Sportbacknél 0,26-ról 0,24-re csökkent a légellenállási együttható.
Néhány olyan részlet is került az autóra, amely később minden Audi esetében visszaköszönhet, mint például az immár kétdimenziós, modernebb hatást keltő embléma vagy a B-oszlopon feltűnő Audi felirat és logó. Ahogyan hátul, úgy az utastérben sincsenek túl nagy változások, de néhény új, természetesen a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet szem előtt tartó kárpitozás azért megjelent a kínálatban, és a legfrissebb szoftver fut majd a multimédiás érintőképernyőn.
Az SQ8 lett a legizgalmasabb - galéria
Fontosabb lehet azonban, hogy nagyobb akkut kapott az autó: a beszálló verzió a korábbi nettó 69 helyett nettó 89 kWh-s akkut kapott (bruttó 95 kWh). A korábban 89 kWh-s akkucsomaggal bíró változatok – és az SQ8 e-tron – pedig hatalmas, nettó 106, bruttó 114 kWh-s egységet kapott. Ez azt jelenti, hogy a kisebb akkus 50-es változat 491 kilométert tud megtenni (Sportback 505 km), míg az 55-ös és az SQ8 akár 582 kilométert is haladhat egyetlen töltéssel, legalábbis papíron (Sportback 600 km).
Míg a kisebb akkut továbbra is legfeljebb 150 kW-tal tölthetjük, a nagyobb egységet akár 270 kW-tal is bombázhatjuk, aminek köszönhetően 10-ről 80 százalékra mindössze 31 perc alatt képes feltöltődni – legalábbis ideális körülmények között. Ami az AC töltést illeti, a Q8 e-tron akár 22 kW-tal is tölthet váltóárammal, ami a kisebb akkunál 4 óra 45 perces, míg a nagyobbnál 6 órát jelent a teljes 0-100-as töltés esetén – 11 kW-tal ez 9 óra 15 perc és 11 óra 30 perc.
Belül nincs lényeges változás - galéria
Ami a teljesítményt illeti, a hátsó elektromotor fejlődött egy kicsit. Az 50-es jelzésű verzió ezentúl 340 lóerőt és 664 Nm-es nyomatékot biztosít. Alapesetben az 55-ös is ezeket a számokat hozza, de boost funkcióval 408 lóerőre is képes időlegesen az eggyel drágább verzió. Az SQ8 e-tron pedig már 503 lóerőt és elképesztő, 973 Nm-es nyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Európában 2023 februárjában kerül majd utakra, nyilván magasabb áron, mint elődje.