Úgy látszik, hogy a sportautógyártók már nem tudnak mit kezdeni magukkal, így elkezdik megvalósítani azokat a korábban menő, de elképzelhetetlennek tűnő terveket, amikről kisgyermekként is sokan álmodoznak: egy terepjáró sportautót. Egészen pontosan a Lamborghini volt az első, aki hivatalosan is bejelentette, hogy érkezik a Huracán Sterrato, most pedig a Porsche is hivatalos fotókon mutatta meg az emelt hasmagasságú 911-et, ami a Dakar utónevet kapja majd meg.

A Porsche mentségére szóljon – nem mintha kéne mentség ezekre az értelmetlennek tűnő, mégis elképesztően vagány modellekre –, hogy 1984-ben egy átalakított 911-es nyerte meg a Párizs-Dakar ralit, ami azért ad létjogosultságot egy ilyen különleges verziónak, a Dakar utónév pedig szinte magától értetődő. A németek egyébként 10 ezer kilométert tettek meg a prototípusokkal, kizárólag terepen.

Minden terepen lenyűgözte a tesztelőit - galéria

Többek között a dél-franciaországi Château de Lastours tesztpályán is sokat próbálgatták az autót, ahová a Dakarra készülő csapatok is járnak tesztelni. Romain Dumas, a gyáriak pilótája volt az egyik szerencsés, aki részt vehetett az autó menettulajdonságainak és futóművének hangolásában, és a pilóta elárulta, hogy bár tisztában volt a modell képességeivel, még így is lenyűgözte, amit laza talajon nyújtott.

Nem csak Dumas, hanem egy másik legenda Walter Röhrl is kipróbálhatta az autót. Ő havon és jégen hajtotta meg az új 911 Dakar prototípusát, és ugyancsak elismerően nyilatkozott. Ha mindez nem lett volna elég, a jeges körülmények mellett 45 Celsius fokos hőségben is helyt állt az autó: Dubajban és Marokkóban sziklás és homokos talajon is bizonyított.

Fagyban és hőségben is bizonyított - galéria

Nyilván egy gyári sajtóanyagban nem fognak más állítani, de a fentiek mellett még Lars Kern, a Porsche másik pilótája is áradozott az autóról, elárulva, hogy míg először nem mert határon autózni, a Dakar verzió laza talajon nyújtott teljesítményével meggyőzte és magabiztosságot adott neki. A németek tehát a 911-hez hű menetteljesítményeket ígérnek, miközben terepen is kiemelkedőt tud majd nyújtani az autó – nem lepődnénk meg, ha ezt többek között egy magasságában állítható légrugós futóműnek köszönhetnénk. Kíváncsian várjuk a bemutatót.