Örömteli, hogy sokkal fiatalabb formában tovább élhet a terepjárózás egyik alappillérét jelentő Land Rover Defender, ma pedig újabb jó hírrel szolgálhatunk a hamisítatlan 4x4 életérzés szerelmeseinek. A brit gyártó ugyanis nem teketóriázott, belehajították a kompresszorral lélegeztetett V8-ast a legendás típus motorterébe.

Add a comment

Gondoltuk, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny új szabályozása, az LMP1 helyett érkező költséghatékonyabb, izgalmasabb Hypercar kategória sok beszállót vonz, de a helyzet még annál is jobban alakul, mint vártuk. A Toyota, az Audi, a Peugeot és a Porsche után újabb ikonikus versenyző, a Ferrari is rajthoz áll, ezzel pedig minden idők legnagyobb megmérettetése számíthatunk. Már alig várjuk.

Add a comment

Nagyon furcsa időket él az európai autóipar, pedig a politikai vezérlésű tervgazdaság követkeményeit még csak most kezdjük igazán érezni. Kötelező elektrifikáció, a nagymotorok nélkülözése és a paletta szomjasabb tagjainak eliminálása – csak néhány sarokpont, amely egy kissé kevésbé izgalmassá teszi azt a sokszínű világot, amit annyira szeretünk. Ezúttal pedig a Nissan Navara eshet áldozatul a trendnek.

Add a comment

Vagy valaki nagyot hibázott, vagy a premier már nincs messze: kikerült a netre a Lexus NX új generációjának fotógalériája. Ha nem is tökéletes minőségben, de abszolút leplezetlenül figyelhetjük meg rajta az új generációs crossover megoldásait. Az alapok változatlanok lesznek, inkább részleteiben fejlődik a modell.

Add a comment

Eddig is népszerű volt a Mitsubishi Outlander konnektoros hibrid kivitele, és a mai hivatalos bejelentés alapján a jövőben sem kell félni a vásárlók elfordulásától. Az viszont még kérdőjeles, hogy hol lehet majd kapni az autót – de kezdjük először a tényekkel, a műszaki adatokkal.

Add a comment

Az üzemanyagárak az elmúlt időszakban rapszodikusan, de szinte folyamatosan növekedtek. Sajnos ez a tendencia ezen a héten is tovább folytatódik, és a héten a mai napot követően már másodjára emelkednek az árak: a MOL mai bejelentésének értelmében pénteken, tehát február 26-án bruttó 3 forinttal fog emelkedni a 95-ös (E10-es) benzin kiskereskedelmi literára a hazai benzinkutakon. A gázolaj ára ezúttal 2 forinttal lesz több.

Add a comment

Követve hagyományos premiersorát, az új S-osztály után a Mercedes-Benz leleplezte a C-osztály vadonatúj generációját. A W206-os generáció sokat merít a zászlóshajótól, főszerepbe pedig az elektrifikációt helyezi – ennélfogva pedig konnektoros hibrid változata valóban új távlatokat nyit.

Add a comment

Nagyon sok dolog van, amit nem szerethetünk korunk autóiparában, de az tény, hogy a technológia fejlődése és a trendek egyre inkább szabad kezet adnak a tervezőknek, így pedig egyre több koncepciószerű, merész, izgalmas formatervű autót üdvözölhetünk a közúton. A Hyundai Ioniq 5 is ilyen – sőt, annál sokkal több.

Add a comment

A hagyományos koncepciókra egyre kevésbé reagáló európai piac nem kapja meg a Lexus IS új, erőteljesen frissített kiadását, amelyet még tavaly nyáron jelentett be a márka az amerikai piac számára. Ez a tény most lett különösen fájó, hogy megérkezett a modell V8-as változata.

Add a comment

Amikor először hallottunk a Gordon Murray által tervezett szuperautóról, ígéretesnek tartottuk a koncepciót. Amikor pedig leleplezték, nem győztünk betelni a megoldásaival. A T.50 lényegében utolsóként a szuperautók klasszikus iskoláját követi, miközben felhasználja a modern kor minden vívmányát irgalmatlan tempó mellett a legfontosabbat, az élményt hajhászva. Most pedig megérkezett a versenyváltozat, amely Niki Lauda nevét viseli.

Add a comment

Elképzelhető, hogy elérkeztünk a belsőégésű motorok végjátékához. Ez persze majd csak néhány év múlva derül ki, mindenesetre jelenleg megállíthatatlannak tűnik az elektrifikáció térhódítása. Öröm az ürömben, hogy néhány gyártó gondol még a benzinvérűekre. A figyelmességen kívül a körülmények kedvező együttállására is szükség van, hiszen nem mindenki engedheti meg magának a hedonista modellek gyártásba küldését. Kedvező flotta áltag, pénzügyileg stabil lábakon álló vállalat és ki tudja még, mi kell az olyan típusok megjelenéséhez, mint például a Volkswagen Golf kombi R változata.

Add a comment

Bő két hete már megszellőztettük a Cupra Formentor VZ5 érkezését, a mai nappal pedig hivatalossá vált az öthengeres kivitel specifikációja. A többek között az Audi RS Q3-tól kölcsönkapott erőforrás 390 LE / 480 Nm sarokszámokkal büszkélkedhet, és ez a számpár meglehetősen örömteli perceket vetít előre a jövőbeli sofőrök számára.

Add a comment

Az idei évben mostanáig szó szerint raliztak az üzemanyagárak; szinte nem telt el hét áremelésről szóló hír nélkül, ami sajnos erre a hétre is érvényes: a MOL mai bejelentésének értelmében most szerdától, tehát február 24-től tovább drágulnak hazánkban a fő üzemanyagok. A benzinért szerdától literenként bruttó 6 forinttal kell többet fizetnünk, míg a gázolaj literje 4 forinttal drágul.

Add a comment

Elmosódott képek kerültek nyilvánosságra a Maserati Grecale SUV-ről. A fotókon a kompakt crossover prototípusa szerepel, ami feltételezhetően már nagyon közel áll a majdan szériagyártásba kerülő verzióhoz. A modenai gyár udvarán készült felvételek néhány bennfentes munkatárs révén kerültek ki a közösségi médiába, akik ezzel a lépéssel némileg keresztülhúzták a gyáriak számításait. Ettől függetlenül természetesen nem változott a Földközi-tenger heves északkeleti szeléről elnevezett autó szerepe. A Maserati (az MC20 bejelentésével elkezdődött) általános megújulásának fontos láncszeme lesz.

Add a comment

A nyári gumi lényege, hogy esős és száraz útszakaszokon is kiváló tapadást nyújtson ezzel biztonságossá téve a közlekedést, ezért kifejezetten meleg hőmérsékleti viszonyokra fejlesztették ki. Idén várhatóan a Yokohama és Hankook prémiumtermékei lesznek majd a slágerek, azonban nem mindig a magas ár a döntő, hanem a strapabíró gumiabroncs, vagyis a maximális tapadási hajlandóság. Cikkünkben bemutatjuk a két márkát és azok előnyeit.

Yokohama, modernizációban az élen

Az egyik legjobb gumiabroncs-márka, amely az innovációban vezető szerepet tölti be. A Yokohama a tartós futófelület-profilok létrehozására szakosodott, hogy csökkentse a gördülési ellenállást, jobb üzemanyag-takarékosságot biztosítson és meghosszabbítsa a futófelület élettartamát. A Yokohama vezető japán gumiabroncsgyártó, aki az elmúlt 100 évben a leginnovatívabb abroncsok fejlesztésével foglalkozik. A márka arról híres, hogy – a hagyományos gumik mellett - nagy teljesítményű gumiabroncsokat tervez, versenyautók és motorok számára.

A Yokohama volt az első gyártó, amely beépítette gumiabroncsaiba a nanotechnológiát. A szabadalmaztatott vegyület változó hőmérsékleten működhetett, csökkentve az energiaveszteséget. A gumiwebshop.hu oldalon az alábbi két terméket tudjuk beszerezni.

YOKOHAMA BluEarth-GT AE51

Az abroncs sebességindexe (W/270 km/h) egészen jó, így széles körben használható, valamint az üzemanyag-takarékossága is kiemelkedő („B”), sőt, fékút nedves úton („A” osztályok) besorolása kiváló. A megerősített gumi terhelési indexe magasabb, mint az átlagos társaiké. Ennek következtében a nyári abroncs strapabíróbb a többihez képest, igaz, ez potenciálisan keményebb oldalfalat (vagyis rugózást) is jelent.

YOKOHAMA BluEarth-XT AE61

Az arukereso.hu ár összehasonlító oldaon pedig 28 ezer és 43 ezer forint, illetve 38 ezer 42 ezer forint közötti igen magas áron kapható.

Hankook, Korea vezető gumiabroncsgyártója

A Hankook jól megalapozta magát azáltal, hogy megfizethető, nagy teljesítményű termékeket kínál, kiváló futómű-garanciákkal. Igaz nem tartozik a legjobb gumiabroncs-márkák közé, a legtöbb jármű és körülmény számára megfelelő választékot kínál. A gumiwebshop.hu oldalon a következő két termék közül választhatunk:

HANKOOK K129

HANKOOK RT05

Az árak tekintetében az online webáruházakban 50-60 ezer forint között szerezhetjük be a prémium nyári gumiabroncsokat.

A Hankook legújabb fejlesztésű autógumija vegyíti a legmodernebb technológiákat. A négy széles csatorna segítségével kiváló nedves teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Az optimális futófelületi mintázat növeli az autógumi érintkezési felületét az útfelülettel, s nagy sebesség mellett is megbízható teljesítményre képes ez a nyári gumi. Az EU-címkézés – az új szabály erre vonatkozóan 2021. május 1-től kötelező - „A” -tól „G” -ig terjedő skáláján, ahol az „A” a legjobb értékelés, nedves tapadásra „A”, üzemanyag fogyasztásra „C” minősítést kapott, míg az abroncs zajszintje 71dB mely a 2. kategóriába sorolja a gumiabroncsot ebben a tekintetben.

Mennyire hatékony a prémium gumiabroncs?

Néha az alacsonyabb költségű gumiabroncs a legjobb megoldás, ugyanakkor az olcsóbb nyári gumi nem biztos, hogy megfelel az elvárt minőségi követelményeknek. Ha a drágább terméket választjuk, akkor sokkal jobb minőségű gumiabroncsot kapunk a pénzünkért.

Még vásárlás előtt döntsük el, hogy milyen gyakran használjuk az autót, és milyen időjárási viszonyok jellemzőek az országra, ahol közlekedünk. Egy mediterrán országban érdemes négyévszakos gumit beszerezni, ahol több évszak van, mint hazánkban, ott pedig az évszaknak megfelelően válasszuk ki a gumiabroncsot. A legfontosabb, hogy a nyári gumink tökéletesen tapadjon és autónkat stabilan az aszfalton tartsa.

Add a comment