Amerikában Kia Carnivalnak nevezték el az eddig Sedonaként ismert családi csapatszállító utódját. Bár az Egyesült Államokban még nem haltak ki a buszok, a Kia igyekezett crossoveres jegyekkel feldobni az MPV kategóriás autót. Ami egyébként az emblémán kívül nem sok közös vonást mutat az Európában ugyanezen név alatt közepes sikert befutott kompakt kisbusszal.
A 3,5 literes alapmotor egyben az egyetlen választható lehetőséget jelenti: a V6-os elrendezésű GDI 290 lóerőt és 355 Nm-t tud, EPA norma szerint megadott fogyasztása éppen csak túllépi a 10 litert. A teljesítmény és a felépítés kombinációja egyébként nagyjából 1600 kg-os vontatókapacitást jelent – ennek minden bizonnyal jónéhányan örülnek, bár igaz, hogy nem a minivanek mögött látni a legtöbb utánfutót.
Kategóriájában ritka az ilyen kellemes arányú autó
Mindig hangsúlyozzuk, hogy a formaterv megítélése szubjektív dolog, de valószínűleg nem véletlenül rajzolták terepjárósra a Carnival vonalait. Manapság az SUV-s megjelenés a biztos siker egyik legfontosabb eleme, és a koreaiak úgy érezték, attraktív járműre illik biggyeszteni az új emblémájukat.
A terepjárós utalás ellenére sem kap összkerékhajtást az autó, így a gyáriak hiába nem nevezik busznak a Carnivalt, technikailag elég messze van a terepjáróktól (de még a crossoverektől is): minden jel alapján MPV-ről beszélünk.
A tolóajtók árulkodnak: nem crossover, hanem valódi kisbusz
Legalább 17-es, opcionálisan akár 19-es felnik kerülhetnek az autó alá, de a külcsínnél talán még fontosabb a belbecs. Igazán nagy családok számára nyolc férőhelyet ad az autó, de a hétszemélyes kialakítás kínálja a kényelmesebb utasteret.
A VIP Lounge ülésrendszer ráadásul elektromosan állítható székeket, nyakat megtámasztó fejtámlákat, meghosszabbítható lábtámaszokat és még ülésszellőztetést is kínál – mégpedig a második sor két utasának. Ugyanők hangvezérléssel tudnak hatni a fedélzeti rendszerre, amelyhez a Bose szállítja a hangtechnikát.
Az utastér Európának is szólhatna
A háromszemélyes üléspad ismét inkább a kisgyerekeseknek okozhat örömöt: a sínen csúsztatható ülések révén kellő közelségbe kerülhet szüleihez a gyerekülésbe szíjazott csemete, így akár az anyósülésen utazó anyuka is meg tudja nyugtatni a nyugtalankodó trónörököst.
Messze nem merül ki ennyiben a családbarátság: bébiőrhöz hasonló beszélgető rendszer teremti meg a pontos gyermek-szülő kommunikáció alapjait, de jut a fedélzetre éjjellátó kamerával rendelkező utasfigyelő, továbbá oldalanként egy-egy monitor is. Ultrahangos szenzorok sietnek a feledékeny szülők és kisállattartók segítségére: az autó hangjelzést ad, ha reteszelés után utast érzékel a beltérben.
VIP életérzés a középső sorban
Az újszerű megoldásokon felül klasszikusabb jellemzőkkel is bír a Carnival: magától értetődően motorosan mozgatható a csomagtérfedél, de még a hátsó ajtók is. Összesen 9 darab USB-csatlakozó várja a kütyüket, ráadásul egyszerre több Bluetooth-os eszközt is kezel az autó rendszere.
Amikor pedig költözik a család, apa hasznosnak találja majd a kiszerelhető második sort, mint ahogy a padlóba hajtogatható hátsó üléseket is. Kétszemélyes konfigurációban 4,1 köbméternyi bendő várja a konyhabútort, a szörfdeszkákat, vagy éppen a kisebb elefántokat.
Nem esett még szó a szinte csak mellékes tényezőnek számító sofőrről, illetve környezetéről – pedig azért itt is van néhány csemege. A műszerfal és a központi kijelző egyaránt 12,3 hüvelykes, a Google-szinkronizáció pedig nem csupán a naptárbejegyzések figyelembevételére alkalmas, hanem még másfél kilométeres gyalogos útvonaltervezésre is.
A képen egy kisebb brigád teljes felszerelését rejtettük el
Természetesen számos vezetési segédlettel szerelik fel a nagy Kiát, hogy az összes utas, a jármű és a környékbeli közlekedőtársak is ép bőrrel megússzák a Carnival vonulását. Tavasszal, egyelőre ismeretlen áron érkezik az autó az amerikai kereskedésekbe. Magyarországon legfeljebb kalandos óceánjárás után, másodkézből lesz elérhető ez a praktikusnak és divatosnak ígérkező modell.