Elkezdtek szivárogni a hírek a Stellantis nevű, viszonylag friss autóipari egyesülés háza tájáról. Számunkra különösen érdekes a szentgotthárdi üzemegység helyzete, hiszen a gyár jövőjével kapcsolatos találgatások már az Opel és a PSA egybekelése után megindultak, a PSA csoport FCA-val kötött frigye pedig csak tovább csigázta az érintetteket. Úgy tűnik, a legújabb felállású vezetőség is értékeli a nyugat-magyarországi üzem lassan három évtizedes stabil teljesítményét.
A Stellantis égisze alatt ugyanis újabb feladat vár a motorgyárra: az 1,2 literes háromhengeresek mellett az 1,6 literes PureTech benzinesek következő generációját is itthon készítik majd. A cégcsoport tervei szerint ezen erőforrás fontos szerepet kap majd a hibrid hajtásláncokban is.
Hamarosan újabb generációhoz érkezik az 1,6 literes PureTech motor: Szentgotthárdon fogják gyártani
A 2023-ban induló sorozatgyártásig sem tétlenkednek a hazai mérnökök. A főtengely, a forgattyúsház és a hengerfej megmunkálása egyaránt Szentgotthárdra vár, az összeszerelésen kívül természetesen a végtesztelést is ők végzik el. A komplex feladatot a meglévő sorok átalakításával szeretnék megvalósítani.
Az új motorcsalád beszállítói körében jelentős arányt képviselnek a magyar cégek, ami a tervezett stellantisos létszámbővítésen felül is jó hír a munkapiac számára. Az 1992 óta működő motorgyárban egyébként bő egy éve készül a kisebb PureTech motor. Míg az 1,2 literes egységhez évi 350 ezer darabos kapacitás tartozik, addig az új, 1,6 literes motor esetében 200 ezres darabszámra lőtték be az erőforrásokat.