Hosszas előkészületek és rendszeresen felmerülő aggályok tisztázása után jött létre a legújabb, Stellantis névre hallgató autóipari szövetség. Az FCA (vagyis a Fiat Chrysler Automobiles) és a PSA (Peugeot S.A.) összefonódásával létrejött csoport meg is tartotta első, természetesen online sajtótájékoztatóját.
A márkák helyzetének gyors áttekintése után az egyesülés vízióját is bemutatta Carlos Tavares, a Stellantis legfőbb vezetője. A legfelsőbb menedzsment kört egyébként a John Elkann (amerikai születésű Ferrari vezérigazgató) elnökölte, tizenegy tagú vezetői bizottság, illetve a hatékony működést felügyelő további kilenc irányítóbizottság jelenti.
Gyakorlati, emberi sorsokat érintő bejelentésnek is fültanúi lehettünk: a tervek alapján nem várható gyárbezárás, sem elbocsátási hullám, így egyelőre fellélegezhetnek az összesen 400 ezer munkatársat foglalkoztató cégóriás alkalmazottai.
India és Afrika mellett a kínai piacot is meghódítandó területként kezeli a vállalat, míg a teljes amerikai kontinensen, illetve Európában is hagyományos szereplőnek tekinthető – jelenleg összesen 130 országban értékesítenek stellantisos járműveket.
Az önvezetés, az autómegosztás és persze az elektrifikáció terén sem kell szégyenkeznie a Stellantisnak. Például a jelenleg 29 darab, legalább részben elektromos hajtásláncú modellhez csak az idén további 10 típus csatlakozik.
Nem a legnagyobbak, hanem a legnagyszerűbbek szeretnének lenni az iparágban. Persze már az is kérdés, hogy melyik iparágról beszélhetünk. Az autóipari trendek alapján nem lenne meglepő, ha a Stellantis által vázolt jövőkép valósággá válna: az egykor autógyártóként megismert cégek komplex szolgáltatásokat nyújtó, innovatív megoldásokat kínáló szervezetté fejlődnének.
A Stellantis vezetője, Carlos Tavares is szót kért
A lassabban reagáló cégek lemaradhatnak a fenntartható mobilitást igénylő fogyasztókért folytatott versenyben. A világ negyedik legnagyobb gyártójává váló egyesülés a paradigmaváltás egyik élharcosaként szeretné megalapozni a következő időszak sikerét.
A vállalat részvényeit már jegyzi a párizsi, a milánói, illetve a New York-i tőzsde. Összegezve tehát: a hosszú távon minden gyáregységében karbonsemlegességre törekvő Stellantis a sokáig tartó ragyogást célozza.