Egy korábban már használt névhez tértek vissza Wolfsburgban, amikor Clubsportnak keresztelték el a nyolcadik generációs Volkswagen Golf erősebb változatát. A régebben GTI TCR-ként emlegetett kivitel a ’sima’ GTI-k pályázásra hangolt variánsát jelentette, és ezúttal sem lesz ez másképp.
Még nagyobb kanyarsebesség, fokozott stabilitás, extra dózis vezetési élmény – a gyáriak szerint minderre úgy képes a Clubsport, hogy közben nem csorbul a GTI hétköznapi használhatósága sem. A 245 lóerős teljesítményt kerek 300 lóerőre tornázták fel a mérnökök. Ehhez lecserélték a Garrett-től beszerzett feltöltőt, és egy Continentaltól érkező egységgel helyettesítik, újrahangolták a motorvezérlő szoftvert, és még a köztes hűtő méretét is megnövelték. Az emelt teljesítmény és a magasabb, 400 Nm-es forgatónyomaték (30 Nm plusz a GTI-hez képest) kizárólag legalább 98-as oktánszámú benzin tankolásával hívható le.
A Clubsport megkülönböztető jelei: légterelő és két ovális kipufogóvég
A könnyű súly jegyében maradt az elsőkerékhajtás. A váltó kizárólag automata lehet, egészen pontosan a hétfokozatú DSG rövidebb áttételeket adó verziója kerül az autóba. A klasszikus sprintidőt 6 másodperc alatt futja a Clubsport (a GTI 6,2 szekundumra képes), a végsebesség 250 km/h. Elektromechanikus differenciálművének karakterisztikája a választott üzemmód alapján változik, így finomabb és sportosabb menetben is jól szolgálja majd a sofőrt.
Jelentősen megnövelték az első kerék dőlésszögét, újak a hátsó keréktartók, változtattak a lengéscsillapítók bekötésein és magukon a teleszkópokon is. Összesen 15 különböző beállítást konfiguráltak a DCC-hez (Dynamic Chassis Control), az éppen aktuális beállítás a választott menetmód és néhány más paraméter függvénye. A Race és Track üzemmódoknak leáldozott, a Clubsportban Nürburgring állásba lehet kapcsolni a menetválasztót. Kis túlzással persze, hiszen valójában ’Special’ annak a profilnak a neve, ami a Zöld Pokolra szabott beállításokat hívja elő.
A fékrendszer főbb alkotóelemei a 18 hüvelykes lyuggatott féktárcsák és a kétdugattyús féknyergek, a kormányzás több visszajelzést ad (holott nem változott az áttétele) és akár 19 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok is kerülhetnek a Clubsportra. A változtatások eredményeképpen a GTI-nél 13 másodperccel gyorsabb, vagyis 7:54-es Nordschleife-időre képes. A Megane RS Trophy-R 7:40-es idejétől még messze van, de mindenképp tisztességes eredmény, főleg, hogy itt hátsó ülésekről és civilebb árcéduláról is beszélhetünk.
A Clubsport aerodinamikájára is jó hatással vannak a külső változások. Légterelő szárnyakat tettek az új első lökhárítóra, szélesebb a légbeömlő, fekete csíkozásúak a küszöbtoldatok, hátul pedig átszabott diffúzor, fényes fekete légterelő és ovális kipufogóvégek (a GTI kör alakú csövei helyett) jelentik a különbséget.
A Clubsport belsejében egy új üléskárpit képviseli a változást, így a várhatóan másfél millió forint körüli felárat nagyobb részben a műszaki tartalomért, illetve a külsőt érintő módosításokért fizetik majd ki a vevők.
Többre/másra vágyunk? Semmi gond: a Volkswagen ma jelentette be az új Golf R premierjét, amely november 4-én lesz.