A tavalyi év a koronavírus következtében a lakóautózás népszerűségének fokozódásáról is szólt, a kereslet pedig bizony kínálatot szül. Ha pedig ez megtörténik, akkor befuthatnak olyan különleges résmodellek is, mint cikkünk főhőse.
Persze láttunk már háromkerekű lakóautót, akár elektromos változatban is, ám a német Elektro Frosch gyakorlatilag egy villanyplatós törpe és egy sátor keresztezése. Itt most bizonyos értelemben többről van szó, igaz, a kínai kereskedelmi oldalként aposztrofálható Alibabáról érkező megoldás azért igyekszik meglehetősen költséghatékony lenni.
Letisztult felületek, erőteljes élek - mintha csak egy modern formatervről beszélnénk
Íme, az Everbright, amely gyakorlatilag olyan, mint egy motorkerékpár (?) és egy lakóautó szerencsés (?) kimenetelű balesete. Mindenesetre a végeredmény egy olyan háromkerekű elektromos szerkezet, amely 3,8 méteres hosszúságával és 1,5 méteres szélességével is mobil ágyat tud kínálni egy párnak, amely ráadásul étkezővé is alakítható, de számos tárolóhely is van. Nagyjából így néz ki ez belül:
Rendben, lehet, hogy a videó láttán sem vetődik fel bennünk a kérdés, hogy ez vajon miért nincs nálunk tömegesen, de ha megtudjuk, hogy a furcsa megoldás újonnan 1,5 millió forintos árcédulát kapott, már máshogyan nézhetünk a típusra akkor is, ha a leszállítás adózva több mint egymillióval toldja meg mindezt – és persze jó kérdés, hogy az Everbright egyáltalán vezethető-e hagyományos B-s jogosítvánnyal felénk.
Egészen messzi távlatokat nyit fel előttünk - csak éppen tempója halálos (másként, mint a Cobra 11-ben)
Ez persze vajmi keveset tántorítja el az igazán kalandvágyó párokat attól, hogy a csöppségbe bepattanva padlógázon száguldjanak el a lemenő Nap irányába. Az már sokkal inkább, hogy a 40 km/h-s végsebesség miatt száguldásnak nem nevezhető a modellel történő közlekedési igyekezet, de legalább a 4,76 lóerős (ezen a szinten már fontos a tizedesjegyek utáni rész is) szerkezet akár 10 órán át is mehet egyetlen feltöltéssel, igaz, ha fűteni is akarunk és hűvös az idő, lehet, hogy csak 150 kilométeres hatótávval számolhatunk. Sebaj, az már egy jó kis kiránduláshoz elég, a 7,2 kWh-s lítium akkupakkot meg legalább 220 V-ról is csak pár óra feltölteni cserébe. Látják, tényleg itt van a nyakunkon az elektromos forradalom.