Eddig is népszerű volt a Mitsubishi Outlander konnektoros hibrid kivitele, és a mai hivatalos bejelentés alapján a jövőben sem kell félni a vásárlók elfordulásától. Az viszont még kérdőjeles, hogy hol lehet majd kapni az autót – de kezdjük először a tényekkel, a műszaki adatokkal.
Végy egy nagyobb benzinmotort, cseréld erősebbre a hátsó tengely villanymotorját, fűszerezd meg a csomagot növelt méretű akkumulátorral – így szól az új kiadást eredményező recept. Szándékosan nem új generációt írunk, mert azt már tudjuk, hogy hiába érkezik egy teljesen megújult Outlander, a PHEV változat egy darabig még a régi ruhát hordja. Ezúttal arra derült fény, hogy mit rejt a csomagolás.
Ilyen az új generáció, ami egyelőre nem kapja meg a PHEV hajtásláncot
Egy 2,4 literes benzinmotort 128 lóerővel és 201 Nm nyomatékkal, egy 95 lovas elektromos motort, kettejük kombinációjaként pedig 224 lóerős rendszerteljesítményt. A korábbi kétliteres négyhengeres 118 lóerőre volt képes, az eddig alkalmazott villanymotor pedig 82 lóerős volt, így minden bizonnyal érezhetően dinamikusabbá vált az autó. Az akkumulátor kapacitása 15 százalékkal növekedett, vagyis 12 kWh helyett 13,8 kWh áll a sofőr rendelkezésére. A benzinmotor beindítása nélkül így a korábbi 35 helyett már 39 km-t képes megtenni az Outlander. Ráadásul növekedett a villanyos üzemmódban elérhető sebesség is, most már 135 km/órával is szaladhat az autó benzin égetése nélkül.
Szoftveres fejlesztés eredménye az akkumulátor és a motor javított összehangolása, ami halkabb futást eredményez. Szintén programozóknak köszönhető a sportos és a havas üzemmód megjelenése. Az Egyesült Államokban változatlan nettó áron kínálják a frissített Outlander PHEV-t, de nagyobb az adóterhe. De minket néhány száz dollárnál sokkal jobban foglalkoztat a modell európai jövője.
Ez pedig a 'régi' Outlander, aminek viszont megújult a technikája
Korábban felmerült a Mitsubishi teljes kivonulása, ezért nyáron le is állították az újdonságok európai bevezetését. Ezzel a lépéssel a fix költségek 20 százalékos lefaragását célozta a Renault és Nissan vezette szövetség. Most mégis azt hallani, hogy néhány Mitsubishi modell termelése francia gyáregységekben folytatódhat. Aligha Ázsiának szánt típusokról beszélünk európai gyártás esetén.
Érdekes lesz látni, hogy mire megy egymással a politika és az autóipari szövetség: míg a francia állam 15 százalékos tulajdonrészt birtokol a Renault-ban, a francia márka a Nissan részvényeinek 43 százalékát birtokolja, a Mitsubishi pedig 34 százalékban a Nissan tulajdona. Így a francia kormány elvileg akkor is felemelheti a hangját, ha a Mitsubishit érintő döntés miatt szűnnének meg munkahelyek, esetleg a kivonulás miatt gyárbezárástól kellene tartani.
Hiába népszerű Európában a konnektoros hibrid változat, mégis kétséges a jövője. Van néhány kérdőjel a francia-japán szövetség háza táján
Holnap várható végleges döntés a Mitsubishi sorsáról, a hivatalos kommunikáció szerint a gyémántos márka a napokban nem változtatott az európai piac feladását illető tervein.